Jag vaknade av ett skrik!
Jag satte mig käpprakt upp i sängen, sprang ut ur rummet så snabbt jag kunde och nästan föll ner för trappan.
När jag kommit ner var ingen där så jag gick in i köket.
"GRATTIS!!!" Sa alla i ett kör med leende.
Jag stirrade förvånat på dom.
"Men jag fyllde år i förrgår.
"Men vi firade dig ju inte då, så de gör vi nu".
Aron kom fram leende fram till mig med en stor chokladtårta med jordgubbar, hallon och blåbär på.
Alla log, till och med Samuel, och vi satte oss ner och småpratade och skrattade.
Till slut skulle jag blåsa ut ljusen och önska mig något. Jag tänkte efter en stund, men kom snart på vad jag önskade mig.
Jag sa det inte till någon för då skulle den inte slå in men ni kan få veta vad jag tänkte.
"Jag önskar att jag fick reda på vad tavlan betydde".
I samma ögonblick försvann all min aptit och jag visste att om jag tog en bit av tårtan så skulle jag förmodligen snabbt få upp den igen. Men om jag inte äter så slår inte önskan in, så jag tog en bit och tvingade i mig den.
Jag mådde väldigt dåligt när jag åt så jag skiftade min ögon och slappnade av.
Aptiten kom tillbaka och jag fortsatte att äta.
Efteråt drog alla ut mig på gårdsplanen och vad fick jag se där. Där stod en rosa bil! Jag kan inte fatta att de köpte en rosa bil till mig.
Jag skrek till av upphetsning och rusade in i allas famnar och kramade om dom så hårt jag kunde samtidigt som jag höll på att dö av skratt.
Sedan satte jag mig i bilen och klickade på en knapp. Taket fälldes ner och bilen såg ut som en riktig sportbil.
Jag klappade nöjt och skrattade samtidigt som alla ställde sig runt bilen. Isak gav mig nyckeln men så fort jag skulle ta den drog han bort handen.
Jag tittade förvånat på honom och han log ett retsamt leende.
"Du kanske ska byta om innan du kör ut utan taket". Sa han med det största flinet ever och jag kom på att jag bara hade pyjamas och rodnade lite.
Miranda skrattade och drog ut mig och in i huset igen.
Där bytade jag om till en vit tajt magtröja och ljusa jeansshorts.
Miranda bytade också om och jag satte upp håret i en hästsvans och tog på mig ett par solglasögon som jag satte i håret ovanför pannan. Efter det gick vi ut och satte oss i den rosa sportbilen.
Miranda satte sig bredvid mig och jag körde. (Förresten, här är det lagligt att köra bil när man är 16, inte i verkligheten, sorry)
Vi körde in till stan med hög musik och talet nerfällt och vi skrattade nästan hela tiden samtidigt som vi pratade i den höga musiken.
När vi kom till gallerian så parkerade jag och fällde upp taket. Jag stängde av bilen och när vi gått ut låste jag den.
Vi kom in och gick in i första bästa affär som vi hittade.
Massor av kläder. Men jag skulle ha en bikini eftersom killarna hade bestämt att vi skulle till stranden när vi kommit hem och jag hade ingen.
Jag hittade många vackra men jag valde en speciell som jag älskade.
ESTÁS LEYENDO
Eye of the moon
Hombres LoboDen nu 16 åriga tjejen Elina är på camping med sin klass. Hon är en riktig killmagnet men det har än så länge bara fått henne att hamna i trubbel. Men på campingen händer någonting som förändrar hennes liv. Hon kommer in bland främlingar som alla ha...