2. Sam

45 5 0
                                    

Ik loop het klaslokaal binnen. Ga ergens zitten en pak mijn boek en schrift. Ik begin te tekenen. Het is een tekening van Rick met een groot kruis erdoor. Kim komt naast me zitten en wil zien wat ik aan het tekenen ben. Ik houd snel mijn arm er voor. Zodat ze het niet kan zien. Ik wil haar niet kwetsen. Maar waarom moet die EIKEL dan ook perse MIJN BFF uitkiezen. Waarom ik Rick haat? Nou ik zal het je laten vertellen:

Flashback
Ik ben 14 jaar oud. Ben op het trouwfeest van mijn nicht. Ik moest helaas een jurk aan. Kim vindt dat ik er super uit zie. Maar ik vind het vreselijk. Ik moest een wit jurkje aan. Ik stond bij de tafel met de hapjes. Er was een hete pan met tomatensoep. Rick stond aan de andere kant van de pan. Hij zag me staan en duwde de pan met tomatensoep om. De hete soep ging over mij en mijn witte jurk heen. Iedereen keek mijn kant om. Ik rende het kasteel binnen naar mijn kamer. Snel zet ik in de badkamer de douch aan. Op de koudste stand. Snel trek ik het bloed hete jurkje uit en de rest van mijn kleren. Ik stap onder de douche. Ik koel langzaam af. Mijn huid op mijn buik is rood.
3 weken later is het nog steeds rood. Ik ben naar de dokter geweest en ik heb een brandwond.

Ik heb Kim het wel verteld dat die jongen die het deed Rick heet maar niet dat het die Rick. Ondanks dat ik het haar beloofd heb. Waarom niet? Hierom niet:

Flashback (begin vorig schooljaar)
'Jullie krijgen een nieuwe jongen in de klas,' zegt mijn mentor. Er wordt op de deur geklopt. Er komt een jongen binnen lopen. Kim en ik happen beide naar adem. Kim fluisterde: 'Wat is hij knap. Ik ben verkocht.' Ik durf haar niet te vertellen dat hij die EIKEL is die HETE tomatensoep over mij heen heeft gegooid.

En nu heeft die EIKEL met Kim. MIJN BFF! Waarom moet zij dan ook weer altijd verliefd worden op de jongens die ik niet mag.
De docent is onder tussen begonnen met de les. 'Samantha? Weet jij het antwoord op de vraag?' vraagt hij. 'x=4,' fluistert Kim. 'x=4,' zeg ik. 'Goed zo,' zegt de docent. De rest van de les gaat snel voorbij. Ook al was het dood saai. De volgende les gaat ook snel voorbij. We hebben pauze. Kim en ik lopen naar onze kluisjes. 'Wat was je aan het tekenen?' vraagt Kim. 'Niks bijzonders,' zeg ik. Ik prop mijn rugzak in mijn kluisje en haal daarna onhandig mijn gymtas eruit. Eindelijk een leuke les. Kim doet het zelfde als mij en daarna lopen we zwijgend naar de gym lokalen. We zien Thies, de broer van Kim, staan. Als hij ons ziet zwaait hij naar ons. We zwaaien terug. De kleedkamer zit nog op slot dus gaan we voor de deur staan wachten tot de docent aankomt.

Olla,
Mijn eerste deeltje. Wat vinden jullie er van??

XxX Anne

2 different worldsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu