Kim gooit de deur dicht met een klap. Claire krimp in een van het geluid. 'Claire, het is goed. Ik ga heel even naar beneden. Als er iets mag je naar beneden komen.' Ze knikt. Ik loop de trap af. In de keuken hoor ik stemmen. Kim staat tegen over Thies. Ze praat tegen hem over Claire.
Als ze klaar is en in Thies armen in tranen uit barst loop ik naar binnen. 'Ze kan mij nooit van je afpakken. Je bent mijn beste vriendin en dat zal je altijd blijven, maar ik kan Claire niet zo buiten laten staan nadat ze dit heeft mee gemaakt.' 'Het verhaal is niet echt Sam. Snap dat dan!' zegt Kim huilend. 'Het is niet nep. Dat kun je zien.' 'Hoe kan je dat dan zien?' 'Dat zie je aan haar houding, haar verdriet en hoe ze het verteld.' 'Het is onzin.' 'Nee. En als het zo is merk ik het vanzelf. Maar ik kan haar niet alleen laten. Ik kan niet weer de zelfde fout maken. Ik ga naar huis. Ik neem Claire mee.' Ik loop de keuken uit naar Kim's slaapkamer. Daar zit Claire op de grond. 'Claire, ik ga naar huis en Kim wil niet dat je hier blijft maar je mag met mij mee.' Ze knikt en raapt haar spullen bij een. Ik doe het zelfde en zwijgend lopen we het huis uit. En de weg naar mijn huis.
'Ben thuis!' schreeuw ik door het huis. 'Ben in de keuken. Thee?' roept mijn moeder terug. Ik leg mijn tas onder de kapstok en hang mijn vest op. Claire doet het zelfde en loopt daarna achter me aan. 'Mam, dit is Claire.' 'Hoi Claire. Wat is er gebeurd?' 'Zelfde als bij Olivia.' Mijn moeder knikt. 'Claire wil je thee?' Ze knikt.
Na de thee gaan Claire en ik naar boven. Als we in mijn kamer zijn begint ze eindelijk te praten. Heel zacht maar wel verstaanbaar. 'Waarom doe je dit voor mij?' 'Ik had vroeger een tweelingzus. Ze is ook aangerand en omdat niemand met haar praten of haar hielp heeft ze zelfmoord gepleegd en ik wil niet dat jouw het zelfde overkomt.' 'Maar ik heb zoveel fout gedaan. Voornamelijk tegen Kimberley en jouw.' 'Dat klopt. Waarom?' 'Jullie hebben alles. Vrienden, familie, liefde en geluk.' 'Jij niet?' 'Mijn ouders zijn nooit thuis, ik krijg alles wat ik wil maar mijn "vriendinnen" gaan alleen om met mij omdat ze bang zijn.'Hey people,
Hier zijn we weer. Na een hele tijd. Sorry Rosa had vorige week vrijdag persoonlijke zaken en maandag was ze ziek. En ik met mijn domme hoofd heb niet gedacht aan posten.
Sorry.
XAnne
JE LEEST
2 different worlds
Teen Fiction2 vriendinnen, totaal verschillend, maar al zolang beste vrienden De ene shopaholic, weet alles van mode, make-up en kleding. Ze probeert haar beste vriendin dan ook keer op keer uit die "vreselijke" sportkleding te halen. Ze is het populairste meis...