Jag vaknade och kollade på klockan. Shit, jag glömde att vi skulle åka till sjukhuset idag! Jag spramg upp, väckte Adrian.
" Adrian skynda vi är sena! " skrek jag.
" Öhm, till vad? " frågade han.
" Till sjukhuset! " sa jag snabbt. Vi hann inte äta frukost, vi var redan försenade. Jag var nu i femte månaden och jag kunde kolla ultraljudet. Eller vi. Aja. Jag sket i smink, skulle kolla ultraljudet ju!
" Jag drog snabbt på mig kläderna jag skulle ha, ett par mjukisbyxor och en tröja. Jag drog på mig mina vita converse och väntade på Adrian. Han hade på sig jeans och en t-shirt. Vi gick mot hans motorcykel.
" Vafan Adrian?! Du skämtar va?! " sa jag.
" Nepp, vill du ta dig dit eller inte? " sa han.
" Jo det vill jag men inte på den där " sa jag och innan jag visste ordet av det var jag på hans axel och han släpade med mig försiktigt mot motorcyckeln eftersom att han inte ville skada barnet. Han satte mig på motorcykeln och sedan satte han sig. Han gav mig en hjälm och han satte på sig en hjälm också. Jag höll hårt om hans midja med stängda ögon.
" Öppna ögonen! " skrek han till mig i vinden. Jag gjorde som han sa och han skrattade åt mig. Vi kom till sjukhuset och sprang mot BB som ligger på sjukhuset.
" Hej, ni är sena " sa en mörk röst som skrämde mig.
" Ehm, aa " sa jag.
Vi gick in i rummet. Jag satte mig på sängen och Adrian satte sig på en stol brevid och höll min hand. Jag älskar Adrian i alla lägen. Läkaren började undersöka och eftrr en halvtimme så sa hon:
" Du ska föda en pojke " sa läkaren.
" Pojken kommer även födas den 4 Februari " sa läkaren. Vi nickade med stora leenden, som om det var en pojke vi ville ha. Men jag var endå så glad.. Jag satt fortfarande i sängen efter att doktorn hade gått, han sa att vi skulle få sitta kvar här ett tag. Jag sirrade först på min mage ( som var ganska stor ) och sedan på Adrian.
" Vad tycker du att han ska heta? " frågade jag.
" Jag tycker Jake, och du? " sa han.
" Jag tycker att Jake blir bra, har aldrig riktigt tänkt på namnen " sa jag.
"Aa ok " sa han.
Efter ett tags stirrande på varandra och på min mage bestämde vi oss för att gå. Vi gick mot motorcykeln. Vi skulle åka till stan för att köpa kläder och leksaker. Vi gick in i en leksaks och klädaffär för småbarn och köpte en massa kläder, innekläder och ytterkläder. Vi betalade och seda åkte vi till Ikea för att köpa en liten garderob eller någonting. Så vi gjorde det och seda åkte vi hem. Adrian skulle montera garderoben och sedan skulle jag sortera in allting.
Efter ett tag var vi klara med allt. Vi stod i det lilla rummet som skulle bli pojkens rum, med allt ihopsatt. Spjälsängen också.
" Gud, jag älskar det " sa jag.
" Jag med " sa han
Jag stirrade på det ett tag och sedan gick jag till köket. Han följde efter mig mot köket.
" Vill du ha något? " frågade han och viftade på ett papper med pizzor osv, jag nickade.
3 månader senare..
Nu var jag i åttonde månaden. Min mage var så sjukt stor, gud, jag kunde inte sova om nätterna. Jag var så trött, jag visste serigöst inte vad jag skulle göra. Vi skulle till BB idag, så vi vaknade lite tidigare. Jag somnade på min macka idag. Suck.. Sedan skulle jag duscha och jag höll på att ramla ur badkaret, så Adrian fick hjälpa mig.
Jag lät vattnet rinna nedför min kropp. Jag var så avslappnad när Adrian gjorde små rörelser på min rygg. Sedan schampoonerade han mitt hår och sköljde ur det. Efter ett tags njutning så gick vi ur badkaret och klädde på oss, sedan åkte vi till sjukhuset.
vi kom fram till sjukhuset. Vi gick in på BB och satte oss i vänterummet. Det satt en annan kvinna som också var gravid, dock var hon typ i andra månaden. Jag satte mig så lång ifrån henne som jag kunde. Efter 10 minuters väntan så kom min läkare.
" Hej, kom in " sa han. Vi gick mot ett rum där det stod ' Anders Boom ' . Han satte sig vid en stol och jag och Adrian satte oss i en soffa som stod mittemot hans stol.
" Så, hur har det gått dessa månader? " frågade han.
" Ja, det har gått bra " sa jag och Adrian nickade.
" Har du fått några värkar än? " sa han.
" Nope " sa jag kort.
" Okej, du är ju inne i åttonde månaden så du kommer att få några barnböcker som båda vårdnadshavarna ska läsa. Där finns alla svar på era frågor " sa han.
" Okej " sa vi och vi fick 2 böcker som vi skulle läsa.
" Ni måste ha läst dessa innan födseln, eftersom att ni kommer inte ha tid att läsa det när barnet har föds " sa han.
" Okej " sa jag och nickade förståeligt.
Sedan efter ett tag var vi klara och åkte hem.
--------------------
Tack för alla votes och läsningar, så grymt tacksam.
Tänkte påminna att jag åker till Schweiz imorgon, så det blir ett kapitel. Jag kan skriva på planet och under veckan, men jag lägger ut alla kapitel när jag kommer HEM.
Tänkte även säga att jag kommer fortsätta med denna bok efter att barnet har föds.
Kanske också blir ett till kapitel idag. Men bara kanske.
Aja men ganska kort kapitel, hade inte så mycket att skriva kände jag. Men nästa kapitel håppas jag blir bättre!
Puss :*
YOU ARE READING
In Love With A Stranger
Romancejag hörde hur en dörr small igen. Och hur någon röt någonting till någon. Och personen svarade ett ynkligt ja. Det var våra föräldrar. Jag var 6 och min bror var 5 minuter äldre än mig. Jag snyftade till. Jag satte mig ned i trappen. Sedan hörde jag...