Jag vaknade av att någon bankade på min dörr. Antagligen min pappa som var full så jag skrek kom in och pappa kom in.
" Var är Christine?! " skrek han.
" Hon stack när jag var 6 om du inte minns det " sa jag kaxigt.
" Nu låter du bli! " skrek han. Jag tystnade genast och sedan stapplade han ut ur mitt rum. Jag gick inte i skolan. Jag hade testat det när jag var 11 och alla bara frös ut mig. Jag blev helt ignorerad, till och med läraren glömde att ropa upp mig ibland. Och det värsta var blickarna. De tog kol på mig, så jag slutade gå dit. Det var endå ett helvete. Jag och Jake brukar dela på pengarna, endast mat. Vi gömde mat på varandras rum så att pappa inte skulle märka något. Annars så skulle han ta för sig. Och allt han köper är sprit för pengarna. Han betalar inte räkningarna, så en gång fick Jake ta pappas kreditkort och betala alla räkningar så att vi inte skulle förlora huset. Min pappa var 32 och redan alkoholist. Jag suckade och gick mot mitt gömställe med mat. Jag började ta två mackor. Nån knackade på.
" Ja? " sa jag. Jake kom in.
" Vaad? " sa jag.
" Du har ett telefonsamtal " sa han.
" Från vem? " frågade jag.
" Han kallar sig Kevin " sa han.
Jag: Hallå?
Kevin: Hej
Jag: Vem är du?
Kevin: Jag verkar vara din dag. Möt mig vid fotbollsplanen om 10
Jag: Ok.
Sedan la han på.
Jag tog mina sommarskor och sprang ut mot fotbollsplanen. Det var sommar och sommaren var min favoritårstid. Jag gick mot fotbollsplanen och kom på att jag inte hade frågat hur han såg ut. Jag hade lagt in hans nummer i min mobil och döpte honom till ' främling ' . Sedan såg jag en skitsnygg kille. Han hade gyllenbrunt hår och hans ögon var gröna. Han såg mig och började gå mot mig.
" Kevin? " sa jag och han nickade. Han hade en perfekt solbränna, inte för mycket och inte för lite. Jag granskade honom från topp till tå innan mitt huvud sa att han såg okej ut.
" Hur.. Hur vet du vem jag är? " frågade jag.
" Ja, jag såg dig gå och tyckte att du var riktigt snygg " sa han och flinade och ryckte på axlarna. Vi började gå. Jag vet inte hur det hände men vi började bara gå.
" Jag vill veta allt om dig " sa han.
" Okej.. " sa jag och tog en paus.
" Min mamma stack när jag var 6 och min pappa är alkoholist. Min bror har tagit hand om mig sedan dess. " sa jag.
" Okej " sa han. Vi kom fram till ett stort vitt hus. Det måste ha varit hans hus.
" Är det..? " sa jag. mitt huvud tog stopp.
" Japp " sa han.
" Mina föräldrar är borta på affärsresor i ett halvår så jag bor här ensam " sa han sedan. Jag gick in i huset och tog av mig skorna. Jag möttes av en vit hall och sedan till höger var det ett kök, rakt fram var det ett vardagsrum och till vänster var det en spiraltrappa. Han gick mot köket och jag tassade efter. Sedan vände han sig om och utan att tänka mig för kysste jag honom.
-------------------------
Hoppas ni tycker att det blev bra! Jag tycker att kapitlet blev ganska långt och spännande. Lite mer spänning kommer i nästa kapitel..
Puss :*
YOU ARE READING
In Love With A Stranger
Romancejag hörde hur en dörr small igen. Och hur någon röt någonting till någon. Och personen svarade ett ynkligt ja. Det var våra föräldrar. Jag var 6 och min bror var 5 minuter äldre än mig. Jag snyftade till. Jag satte mig ned i trappen. Sedan hörde jag...