~~ KEVIN ~~
Att se henne såhär ledsen ut,det gjorde fan ont. Jag måste göra något.. Jag gick upp tidigt nästa dag,runt halv 7 för att klä på mig och sedan åka till Borås Centrum. Jag hoppades bara att hon inte skulle vakna,men jag tror inte det. Jag går in på Ica och handlar. Choklad,kort,gelehallon,spaggethi,köttbullar och en massa annat som kan tänkas att pigga upp henne. Jag gick in på konditoriet och köpte en tårta,det står ' I love you ' . Jag gick sedan till blombutiken och köpte en del rosor,runt 100 rosor. Sedan gick jag mot bilen och åkte hem igen.
~~ VICTORIA ~~
Vad är det som luktar så gott? Jag går upp och kollar vad klockan är. 10:06. Jag går ned för trapporna oxh ser Kevin laga brunch i bar överkropp. Jag smyger tyst fram till honom och lägger mina armar runt hans kropp. Han vänder sig om och kysser mig i en passionerad kyss.
" Vad är dethär? " säger jag förvånat.
" Dethär,ja,det är väl en massa grejer som kan få dig att bli upppiggad " säger han. Jag ler och kysser honom ännu en gång. Sedan övergår vi till maten,det luktar så gott. Jag får ägg fint serverat på en talrik,han får samma sak. När vi är klara säger han åt mig att fixa mig. Klockan är 14:00 och vi skulle tydligen ut på middag. Jag gick mot badrumet medans jag tänkte hur jag skulle rädda Jake från fängelset. Han hade suttit där i 4 år nu. Jag gick mot dushen och började dusha. När jag var klar torkade jag håret och sminkade mig. Jag hade bb cream,mascara och läppglans. Jag satte på mig en kort svart klänning och tog ett par svarta högklackade skor. Det hade tagigt 4 timmar för mig. Nu var klockan 18:03. Jag knackade på sovrumsdörren och han vände sig om.
'' Kom nu.. '' Viskar han. Jag går fram mot honom och han kysser mig mjukt. Vi går fram till bilen och vi sätter oss. han svänger in på parkeringen i borås centrum. Han går ut och öppnar dörren åt mig,som en riktig gentleman. Sedan går vi mot en resturang. Åh,gud.. Vi får ett bord av servitrisen och vi sätter oss. Jag väljer fläskfilé och han väljer kyckling. Vi tar rödvin också. När vi har suttit och ätit ett tag,reser han sig upp. Jag kollar frågande på honom och han nickar till svar. Han ställer sig på knä och tar upp något ur rockfickan. Åh,herregud,friar han?! Han öppnar asken och jag får se den finaste ringen som jag någonsin har sett. Den är silvrig med en stor diamant på. Gud!
" Vill du gifta dig med mig,Victoria? " frågar han och jag ler.
" Ja " säger jag och ler igen. Jag ställer mig upp och kramar om honom,sedan kysser jag honom.
" Du,jag måste ringa Jake och berätta,kanske att han kan komma? " säger jag.
" Du,vi kan åka dit efter middagen ifall du vill " säger han.
" Gärna " säger jag och kysser honom igen. Sedan när vi är klara reser vi oss upp och går mot bilen. Han låser upp och öppnar dörren åt mig. Jag sätter mig i bilen och han kör mig till fängelset. Han svänger in till parkeringen och jag öppnar dörren,sedan följer han med mig in.
" Jag kommer snart " säger jag.
" Jake Green " säger jag.
" Han är där inne " säger kvinnan och släpper in mig. Jag ser kevin sitta med sina polare,han har blivit så stor. Kommer han bry sig? Jag vet inte.. Jag öppnar dörren och alla ögon riktas mot mig. Även Jakes.
" Victoria.. Vad gör du här? " mumlar han.
" Jag har någonting viktigt att berätta.. " säger jag.
" Vad..? " säger han.
" Jag.. Jag är.. Förlovad.. " säger jag och han kollar på mig med storögda ögon.
" Va?! Med vem?! " skriker han.
" Med kevin "
" Jaha.. " säger han.
" Tänker du inte bry dig att din syster ska gifta sig?! " skriker jag över rummet.
" Jo,men.. När kommer bröllopet vara? " säger han.
" Vi har inte planerar än,han gjorde det idag " säger jag och träcker fram min hand. Han bara stirrar på den.
" Grattis.. " viskar han i mitt öra.
" Tack.. Kommer du på bröllopet? " frågar jag.
" Ja,gärna " säger han.
" Tack,jag önskar bara att jag hade en vän just nu,en vän som inte sviker mig. " säger jag. Han nickar.
" Meddela mig när bröllopet är bara " säger han och jag nickar. Sedan kramar jag om honom.
" Vi hörs! " säger han.
" Jaa " säger jag tillbaks och öppnar dörren.
När jag kommer ut ser jag Kevin sitta och blänga.
" Vad är det babe? " frågar jag och han kollar upp på mig.
" Varför stirrar de på dig?! Jag skulle bara vilja vrida nacken av dem.. " muttrar han.
" Det är okej.. " säger jag och drar med honom till bilen.
" Vi måste bestämma allt till bröllopet! " säger jag när vi har satt oss i bilen.
" Vad sägs om röda rosor och hamburgare? " säger han och ler.
" Mer som liljor och fläskfilé? " säger jag och skrattar.
" Visst! " säger han.
" Vilka ska vi bjuda? " frågar han sedan.
" Din familj,ifall du har några vänner som vill komma " säger jag och ler.
" Du då? " frågar han sen.
" Öhm,Jake måste komma,sedan kan min mamma och pappa komma fast de får en speciell plats,typ längst bak " säger jag och ler.
" När ska det vara? " frågar han.
" Vad sägs om 7 Juli? " säger jag.
" Visst,det är om etr halvår så det är bra! " säger han.
" Kevin,har du utbildning? " frågar jag sen.
" Klart jag har,jag måste bara söka jobb " säger han.
" Jag med " säger jag.
Han böjer sig ned och kysser mig.
" Jag älskar dig,Victoria " .
När vi kommer hem springer jag mot min dator,jag måste redigera inbjudningskorten för att sedan skriva ut ett trettiotal sånna.
Välkomna till Kevin boom och Victoria green 's bröllop den 7/7-2014. Det bjuds på middag och efterätt,och lite dans på kvällen + en fin cermoni!
Hoppas ni kommer!
Jag skriver till min familj och till Kevins familj,hans föräldrar och hans 2 syskon,plus hans mormor&morfar och farmor&farfar,plus några kusiner osv. Sedan fixar jag till mig,min mamma,min pappa och Jake. Jag tog upp min mobil och kollade ifall jag skulle bjuda någon därifrån,jag valde Minna och Emelie från barndomen. De har alltid varit mina vänner. De får vara brudtärnor. Jag går och söker efter ett skrädderi på datorn,som kan fixa min och brudtärnornas klänningar. Jag hittar en och bestämmer mig för att åka dit idag. Samtidigt får jag sms av Minna och emelie att de gärna kommer.
--------------------------
Sådär! Släpper ett till kapitel idag!
Puss :*
YOU ARE READING
In Love With A Stranger
Romancejag hörde hur en dörr small igen. Och hur någon röt någonting till någon. Och personen svarade ett ynkligt ja. Det var våra föräldrar. Jag var 6 och min bror var 5 minuter äldre än mig. Jag snyftade till. Jag satte mig ned i trappen. Sedan hörde jag...