Nu var det 2 veckor kvar tills bröllopet skulle vara. Jag hade fixat klänning till mig. Det var en lång vit klänning,med tyg som skulle släpa på marken bakom mig. Jag hade köpt slöja och klackskor,en massa smycken också. Jag hade gått dit med Minna och Emelie,så de också fick grejer. Jag bestämde mig för 2 lila klänningar och vita klackskor. Kevin hade inte sett min klänning,det skulle han göra på den dagen. Jag hade köpt en kostym till honom,en svart kostym med en vit shorta och vita byxor,sedan ett sådant hål där man kan ha en röd ros i. Sedan köpte jag också ett par svarta välpolerade skor till honom. Jag längtade så mycket.. Jag hade bokat en bröllopsresa till Malaysia som vi skulle åka till 2 dagar senare.
2 veckor senare..
Nu hade jag tagit på mig min klänning,jag hade fixat hår och smink för 3 timmar sedan. Jag stod och beundrade mig själv framför spegeln,innan det knackade på och Emelie kom in.
" Det är dags " säger hon och jag ler. Vi går och sätter oss i bilen och åkte mot kyrkan. När vi kom fram gick jag ut och satte mig på bänken. Antaglingen stod Kevin redan där inne,och säkert tänker på hur jag ser ut. Jag skakar på huvudet och börjar tänka på att jag kommer få en svärmor.. Kul.. Aja..
" Vi går in nu,kom när du ser att vi alla har kommit på plats " säger minna och jag nickar. Jag kollar och ser att jag kan gå,så jag går. När jag kommer in börjar orgeln spela och alla kollar på mig,Kevin också. Jag ser Jake och ett par poliser,men jake håller enbart blicken på mig. Det är som om det bara är jag och Jake,inte de där poliserna eller mina föräldrar. Ingen av dem värkar kunna slita blicken från mig. Jag går långsamt,långsamt. När jag kommer fram ställer jag mig framför Kevin. Jag har dragit ned slöjan.
" I guds namn bla bla blaha älska varann till döden skiljer er åt " säger prästen.
" Victoria Green,tager du denna Kevin Boom till din äkta make? " fortsätter han.
" Ja " säger jag och ler mot kevin.
" Kevin Boom,tager du denna Victoria Green till din äkta maka? " fortsätter han.
" Ja " säger Kevin.
" Du kan nu kyssa bruden " säger han och kevin böjer sig ned och kysser mig i en passionerad kyss. Jag lägger mina armar runt hans nacke och hans armar vilar på min midja. Kyssen blir lång,väldigt lång. Sedan avbryter vi kyssen. Vi stirrar på varandra.
" Nu förklarar jag er gifta! " säger han. Han tar min hand och går med mig mot hans föräldrar.
" Hej Victoria! " säger hans mamma,som tydligen heter Sabrina.
" Hej magdalena " säger jag och skakar hand med henne.
" Hej Victoria! Har min son varit trevlig? " säger hans pappa.
" Hej Nicklas! Jo,han har varit jättesnäll! " säger jag och ler.
" Vad bra! " säger han. jag känner hur en hand lägger sig på min axel. Jag vänder mig om och ser min mamma och pappa bakom Kevin. Kevin kysser mig på pannan och sedan lämnar han mig till mina föräldrar.
" Hej gumman " försöker mamma men jag bara ignorerar henne,jag orkar inte gråta eller skrika på en sån här dag.
" Gumman.. " försöker min pappa.
" Vad?! " fräser jag åt dem.
" Vi ville gratulera dig till gifte.. " säger han.
" Kul,kan ni typ inte förstöra min dag tack? " säger jag och blänger på dem. Jag verkligen hatar mina föräldrar. Jag vänder mig om mot Kevin. Jag går mot honom och kramar honom. Sedan kysser jag honom.
YOU ARE READING
In Love With A Stranger
Romantikjag hörde hur en dörr small igen. Och hur någon röt någonting till någon. Och personen svarade ett ynkligt ja. Det var våra föräldrar. Jag var 6 och min bror var 5 minuter äldre än mig. Jag snyftade till. Jag satte mig ned i trappen. Sedan hörde jag...