Hoofdstuk 2

1.9K 31 7
                                    

Ik word wakker van mijn wekker en vrijwel meteen stap ik mijn bed uit en kleed me aan. Ik doe een laagje mascara op. Ik pak mijn schooltas en loop naar beneden. "Hey lieverd." "Hey mam", zeg ik en druk een kus op haar wang. "Hoe was het gister bij Ajax, lieverd?" Ik kijk haar met een dodelijke blik aan. "Heel leuk mam." "Zus, je overdrijft gewoon." "Jij bent gewoon hopeloos Felien", zeg ik en steek mijn tong uit. Ze kijkt me boos aan en ik begin te lachen.

Op school aangekomen loop ik gelijk door naar mijn kluisje. Ik zie Fay al bij mijn kluisje staan en ik begin te lachen. "Hey", zeg ik tegen haar en open mijn kluisje. Ze kijkt me met grote ogen aan. "Wat?", zeg ik lachend. "Heb ik iets van je aan ofzo?" "Heb je je telefoon niet gecheckt?" "Uhm nee, hoezo?" Ik kijk haar raar aan. "Fay, wat is er. Je doet zo raar." Ze pakt haar mobiel erbij en geeft het aan mij. "Ik denk dat jij mij nog wat moet vertellen." Ik neem haar mobiel aan en kijk er op. Ze heeft de foto van haar en Donny en nummer 32, blijkbaar heet die Vaclav Cerny, op instagram gezet en hun en mij in de foto getagd. Ik kijk haar aan. "Dus?" Ze pakt haar haar mobiel weer terug. "Hier." Ik kijk op haar mobiel en zie "donnyvdbeek volgt nu livdejong_" staan. Met grote ogen staar ik naar het schermpje. Ik duw haar mobiel in haar handen en pak mijn mobiel in mijn tas. "Wat doe je?", vraagt Fay. "Ik zoek mijn mobiel." "Waar is dat ding nou." Ik kijk in mijn kluisje en voel in al mijn zakken. "Ik denk dat hij nog thuis aan de oplader ligt." Ik kan mezelf wel voor de kop slaan. Nooit vergeet ik mijn mobiel en net nu als Donny van de Beek mij gaat volgen, vergeet ik hem. Ja, ik zei dat ik hem ging vergeten, maar het lukt me niet. Ik heb vannacht over hem gedroomd, ja hoe cliché. "Oke, maar ik denk dat je me nog wat moet uitleggen." Ik zucht. Ondanks het niet lukt, wil ik hem vergeten. Ik wil het achter me laten. "Goed, laten we even in de aula gaan zitten." Ze knikt. "Oke, toen jij naar de WC was, liep ik naar buiten. Ik pakte mijn mobiel uit mijn jas, alleen ik botste toen tegen iemand op, wat dus Vaclav bleek te zijn. Ik was op de grond gevallen en hij was zonder pardon doorgelopen. Ik keek boos en met open mond om me heen toen Donny naast me zat en me overeind hielp. Hij vroeg of het met me ging, dus ik zei dat ik wat last had van mijn onderarm. Hij maakt zich zorgen en vroeg of ik naar het ziekenhuis moest, want anders wilde hij me wel brengen. Maar ik zei dat het ging. Hij zei toen dat als ik na een week nog last zou hebben van mijn arm ik hem moest appen, want dan wilde hij met me naar het ziekenhuis gaan. Hij gaf zijn nummer en ik stuurde hem een appje zodat hij mijn nummer ook zou hebben, voor het geval ik het zou vergeten. Ik zag jou toen aanlopen en was toen weg gegaan. Toen ik thuis op bed lag, dacht ik dat ik niks van hem te horen zou krijgen, want hij zou me al vergeten zijn, dacht ik. Dus was ik van plan om hem te vergeten, maar ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Ik had nooit, maar dan ook nooit van mijn leven durven dromen dat ik verliefd zou zijn op een voetballer, maar ik ben bang dat het me toch gaat overkomen", eindig ik mijn verhaal. Fay kijkt me met grote ogen aan. "Waarom heb je me dit niet verteld?" Ik kijk haar aan. "Ik wilde hem vergeten, je weet hoe ik over voetballers denk, en ik dacht dat hij ook wel zo'n persoon zou zijn om nummer van meisjes te fixen en het daarbij te laten. Ik had totaal niet verwacht en nooit durven te dromen  dat hij dit zou doen." Fay legt haar hand op mijn arm. "Het komt wel goed. Na school ga je naar huis en kijk je gelijk of hij iets heeft gestuurd. Laat het gewoon op je afkomen en kijk hoe loopt. Misschien word je verliefd, nja so what? Jij kan zelf niet besturen op wie je verliefd wordt Liv en misschien valt het allemaal wel mee. Laat het gewoon op je afkomen, goed? Daarna kan je altijd nog beslissen wat je wel of niet wilt." Ik kijk Fay aan en glimlach. "Dankje Fay", zeg ik en geef haar een knuffel.

De laatste bel van vandaag gaat, wat betekent dat ik eindelijk naar huis kan. "Als je thuis bent, laat me dan gelijk iets weten, of, nee je moet eerst reageren en dan mij appen." Ik begin te lachen. "Fay, jij bent de eerste die het te horen krijgt, ja?" Ze knikt en samen lopen we naar ons kluisje. Ik pak mijn jas er uit en doe hem. "Moet ik je afzetten of niet?", vraagt Fay. Ik schud mijn hoofd. "Nee, ik ben met de scooter." Ze knikt, geeft me nog een knuffel en loopt dan naar haar auto.

Als ik thuis aankom, hang ik mijn jas op en loop naar de woonkamer. Daar tref ik mijn broertje aan op de bank, met zijn arme over elkaar. Ik kijk hem raar aan. "Wat is er met jou aan de hand?" Hij haalt iets achter zijn rug vandaan en loopt naar me toe. "What the fack moet jij met Donny van de Beek?", vraagt, nja roept hij bijna naar me. Ik kijk hem met grote ogen aan en probeer mijn mobiel van hem af te pakken. "Roy, kut kind. Geef mijn mobiel terug!" Hij staat stil en houdt mijn mobiel omhoog. "Ik mag dan wel jonger zijn, maar ik ben wel groter, dus je kan wel proberen om hem te pakken, maar je komt er toch niet bij." Ik zucht en geef het op. Ik ga op de bank zitten met mijn armen over elkaar. Hij gaat naast mij zitten. "Je krijgt hem pas terug als ik weet wat jij met Donny van de Beek moet." Ik zucht en vertel hem het verhaal over Donny op de toekomst. Als ik klaar ben, kijkt hij me ongelovig aan. "Mag ik nou mijn mobiel?" Hij knikt en geeft mijn mobiel terug. Ik pak mijn mobiel en tas en loop gelijk door naar mijn kamer. Ik vergrendel mijn mobiel en ga naar instagram. Ik reageer en like Fays foto en volg Donny terug. Ik ga naar Whatsapp en zie appjes van Fay.

Fay Bæ 💓: EN?! Heeft ie al gereageerd?!

Fay Bæ 💓: Hallo?! Liv?

Fay Bæ 💓: Liv, wat is er gebeurd?

Fay Bæ 💓: HALLO LIV! NORMAAL HAD JE ALLANG GEREAGEERD! WAT IS ER AAN DE HAND?!

Ik begin te lachen. Wat kan ze zich toch lekker druk maken.

Liv: Jezus Fay, doe is normaal man. Roy had mijn mobiel afgepakt en wilde hem pas terug geven als ik vertelde hoe Donny aan mijn nummer komt. Vandaar dat het zo lang duurde.

Ik ga terug naar chats en zie een onbekend nummer.

+31 6 52897625: Hee, uhm, Donny hier. Ik weet dat ik eigenlijk "moet wachten" tot vrijdag, maar om eerlijk te zijn, kan ik niet langer wachten om je te spreken. Je spookt de hele dag al door mijn hoofd en ik kan je echt niet uit mijn gedachten krijgen. Ik weet niet of je hetzelfde hebt als ik, maar ik hoop oprecht dat we elkaar beter kunnen leren kennen.

Ik kijk met grote ogen naar mijn mobiel. Ik voel mijn wangen rood worden. Ik maak een screenshot van het gesprek en stuur het naar Fay. Ondertussen zet ik Donny in mijn contacten en reageer op hem.

Liv: Hee, om eerlijk te zijn, had ik dit totaal niet verwacht. Ik had eigenlijk verwacht dat je me allang was vergeten. En ja, ik heb hetzelfde. Ik kan je niet uit mijn gedachten krijgen en ja, ik zou het heel leuk vinden om je beter te leren kennen.

Gelijk komt hij online en begint te typen. Ik ga naar het gesprek van Fay en mij en zie dat ze heeft gereageerd.

Fay Bæ 💓: OMG LIV, HIJ VINDT JE LEUK!

Fay Bæ 💓: Wie had het ooit durven denken. Liv de Jong die gaat daten met Donny van de Beek, een voetballer.

Liv: Ja, als me dit een paar maanden geleden zou vertellen, had ik je keihard uitgelachen.

Fay Bæ 💓: Geloof me, ik droom hier echt al zo lang van. Dat wij samen een dubbeldate hebben. Jij met een voetballer en ik, maar ik dacht, ik kan maar blijven dromen, maar het gaat toch niet gebeuren. En misschien wordt het nu wel werkelijkheid

Fay Bæ 💓: Als jullie iets krijgen, je stelt me dan wel voor aan Kasper Dolberg eh?!

Liv: Aan wie?

Liv: Jezus Fay, jij loopt wel erg hard van stapel. Doe eens rustig man. Misschien wordt het wel helemaal niks, dat weten we niet

Fay Bæ 💓: Ooh, geloof me jullie krijgen een relatie. En anders zorg ik er wel voor.

Lachend schud ik mijn hoofd en ga naar het gesprek van Donny en mij.

Donny van de Beek: Meen je dit? 😳 Ik dacht namelijk ook dat je me al lang was vergeten ☺️ Ik heb er echt heel lang over gedaan om je toch uiteindelijk het berichtje te sturen, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Ik had spijt gehad al had ik zo'n mooi meisje laten gaan

Ik begin te glimlachen en reageer. Misschien, heel misschien, vallen voetballers wel mee.

Dance Off // Donny van de BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu