Nog een paar weken en dan vertrek ik naar Amerika. Ik zit op mijn bed met mijn laptop op schoot. Ik ben een beetje aan het kijken naar Los Angeles en hoe het er precies uit ziet. Donny heb ik niet meer gezien nadat hij mij heeft geprobeerd te zoenen. Naomi's zwangerschap komt steeds dichterbij. Ze hoeft nog maar 5 maanden. We zitten ondertussen al in oktober en de blaadjes vallen langzaam van de bomen af. Ik heb de afgelopen dagen veel afgesproken met Laura. Zij zit ondertussen weer in Engeland. We hebben veel geshopt en hebben elkaar weer bijgepraat over alles. Vandaag heb ik afgesproken om Rick en Feline te helpen met de babykamer. Er moet geverfd worden. De vloer ligt er al in en als de muur geverfd is, kunnen de spulletjes er in gezet worden. Kasper heeft aangeboden te helpen en hij komt mij ophalen. Ik sluit mijn laptop af en loop naar mijn kast toe. Ik pak een oude sportlegging uit mijn kast met een oude trui. Ik kleed me om, pak mijn mobiel en loop naar beneden. Ik trek mijn sneakers aan en loop de woonkamer in. "Ik vind het echt lief van je dat je Rick en Feline wilt hebben, Liv", zegt mijn moeder. Ik ga naast haar zitten op de bank. "Geen probleem, is een kleine moeite toch." Kaspers auto stopt voor de deur en de claxon van zijn auto klinkt. Ik geef mijn moeder een kus en pak mijn jas. Ik loop de deur uit en loop naar Kaspers auto. "Hey", zegt Kasper als ik de auto instap. "Hey." "Heb je er zin in?", vraagt hij. Ik knik. "Ja man, ik heb echt zin in om muren te verven." Hij schudt lachend zijn hoofd. "Mooi, ik ben blij dat je je sarcasme hebt meegenomen." Ik steek lachend mijn middelvinger op. Ik pak mijn mobiel erbij en stuur naar Feline dat we onderweg zijn. Na 10 minuten komen we aan bij hun huis en stappen we de auto uit. We lopen naar de deur en bellen aan. Na enkele seconden doet Rick de deur open. "Hey", zeg ik en geef hem een kus op zijn wang. Kasper geeft hem een hand en stelt zich voor. We lopen verder naar binnen en hangen onze jassen op. "Willen jullie wat te drinken of willen jullie gelijk beginnen?", vraagt Rick. Ik kijk Kasper aan en haal mijn schouders op. "Ik heb niet zo'n dorst dus als het aan mij ligt dan kunnen we gelijk beginnen, maar ik weet niet of jij dorst hebt?" "Ik heb anders ook flesjes water", zegt Rick. "Dan neem ik die mee naar boven voor jullie dan kunnen jullie zelf pakken wanneer jullie willen." Ik knik en samen met Kasper loop ik naar boven naar de babykamer. Als we in de babykamer aankomen, zien we Feline met haar dikke buik. "Hey", begroet ik haar en geef haar een knuffel. Kasper en Feline stelen zich aan elkaar voor. "Kon Donny niet helpen?", vraagt ze. Ik bijt op mijn lip en kijk Kasper aan. "Ik, uh, Donny en ik zijn uit elkaar", zeg ik snel en kijk snel weg. "Wat?! Maar ik dacht, ik vond jullie zo leuk samen en jullie leken echt verliefd. Ik dacht echt dat het de ware was voor je." Ik haal mijn schouders op. "Dat dacht ik ook. Totdat ik van hem hoorde dat hij vreemd is gegaan met zijn ex." Feline kijkt me aan en haalt haar wenkbrauwen op. "Dat meen je niet?" Ik knik. "Wat een klootzak!" "Tja. Ik ga naar Amerika dus het is wel prima zo. Dan hoeven we elkaar ook niet meer te zien." Ze knikt. "Wanneer ging je ook alweer?", vraagt ze. "1 november begint het kamp, maar ik word 28 oktober opgehaald van het vliegveld zodat ik alvast een beetje kan wennen aan de omgeving enzo." Ze knikt. "Ik ga je wel missen hoor", zegt ze. Ik glimlach. "Wat moet er allemaal gebeurd worden?" Ze kijkt even de kamer rond. "Die twee muren mogen wit blijven, dus dat hoeft niet. De andere twee muren willen we een mintgroene kleur geven." Ik knik. "Moet er eerst nog een overheen geverfd worden met een witte verf?" Ze schudt haar hoofd. "De muren zijn van zichzelf al wit, dus dat hoeft niet." Ik knik en doe mijn haar op een staart. "Let's go." Ik pak twee kwasten en geef er een aan Kasper. De pot met verf zet ik tussen ons in. "Verven we naar elkaar toe?" Hij knikt. "Ik denk dat dat wel het makkelijkst is, anders lopen we elkaar alleen maar in de weg." Ik knik, doe mijn kwast in de verf en begin boven aan de linkerkant.
Ik zucht en laat mezelf op de grond vallen. Verven is erg vermoeiend. "Kom joh, lui varken", zegt Kasper. Ik open mijn ogen. "Ga weg. Ik kan niet meer." Hij schudt lachend zijn hoofd. "Kom joh", zegt hij en tikt met zijn voeten tegen mijn zij. Ik schud mijn hoofd en draai me op mijn buik. "Kasper, flikker op." Ik zucht en leg mijn hoofd op mijn armen en kijk hem zo aan. "Als je nu niet meewerkt, krijg je deze kwast met verf over je gezicht heen", zegt hij en gaat op mijn rug zitten. Ik rol met mijn ogen en rol weer om, zodat Kasper van mij af valt. Ik sta op en pak mijn kwast. "Sukkel", zeg ik en ga weer verder met verven. "Nog eventjes en dan zijn we klaar", zegt Kaper en komt weer bij me staan.
-
"Dus omdat je nog maar een paar weken bij ons bent, willen we zoveel mogelijk dingen met je doen." Ik knik. "Is goed." "We willen dat je dinsdag heel de dag vrijhoudt en vrijdag ook. Dinsdag doen we iets met zijn drieën of met Naomi erbij. Ligt er aan wat we gaan doen. En vrijdag doen we met de hele groep. Je mag zelf weten of je Donny en Marijn erbij wilt hebben." Ik schud meteen mijn hoofd. "Nee sorry, maar dat wordt me teveel." Ze knikken. "Dat begrijpen we." "En wat hadden jullie nu in gedachten?" Mikky en Annick kijken elkaar aan. "Wij gaan met zijn drieën indoor skydiven." Mijn ogen worden groot en een grote glimlach verschijnt op mijn gezicht. "Serieus?" Ze knikken. Ik sla mijn armen om hen heen. "Oh mijn god. Zo leuk!" Ik laat ze los en kijk ze lachend aan. "Maar we gaan eerst lunchen." "Mooi, ik heb honger." Annick en Mikky kijken elkaar lachend aan. "We gaan bij de Mac eten", zegt Mikky. "Oh, yes. Dat is echt lang geleden."
"Hoi, wij hadden een afspraak gemaakt voor vandaag", zegt Mikky als we in Roosendaal zijn aangekomen. "Jullie mogen doorlopen naar de incheckbalie. Zij controleren jullie op jullie gegevens." We knikken en lopen door naar de incheckbalie. "Hoi, wij hadden een afspraak gemaakt voor vandaag", zegt Mikky weer. De vrouw knikt. "Op welke naam had u gereserveerd?" "Mikky Kiemeney." De vrouw tikt wat in en knikt even later. "Ik zal jullie instructeur even bellen. Jullie kunnen in de stoelen gaan zitten." Wij gaan met zijn drieën zitten. "I'm so excited!", zeg ik blij. De meiden knikken, "Ik heb er ook echt zin in", zegt Mikky blij. "Mikky Kiemeney", wordt er geroepen. We kijken op en zien een knappe instructeur staan. Ik kijk aan Annick aan en ze kijkt grijnzend terug. "Ja, dat ben ik", zegt Mikky en schudt haar hand met de instructeur. "Hoi, ik ben Jeroen", zegt hij. "Hoi, Annick", stelt Annick haar voor. "Liv", zeg ik en schud zijn hand. Hij glimlacht en knikt. "Goed meiden, ik ben jullie instructeur voor vandaag. We lopen even door naar een aparte kamer waar jullie spullen liggen." We knikken en volgen hem naar het kamertje. "Om dit te doen, moeten jullie je wel omkleden. Jullie moeten een overall aan met een helm, oordopjes en een bril. Ook krijgen jullie speciale schoenen. Dus als jullie even jullie maat willen zeggen dan pak ik jullie schoenen." "We hebben alle 3 maat S", zeg ik. "En jullie schoenmaat?" "38." "39." "38." Hij knikt. "Ik ga even jullie spullen pakken. Ik ben zo terug", zegt hij en loopt het kamertje uit. Als hij de kamer uit is, kijken Annick en Mikky mij gelijk aan. "Wat?", zeg ik. "Hij is echt leuk", zegt Annick en Mikky knikt instemmend. Ik rol met mijn ogen. "Hij is knap ja." Jeroen komt de kamer weer binnen en geeft onze spullen. "Jullie mogen je hier omkleden. Als jullie klaar zijn, mogen jullie die deur door. Daar sta ik op jullie te wachten." We knikken en Jeroen loopt weg. We kleden ons om en lopen door de deur. "Goed meiden, voordat we beginnen, wil ik jullie een instructiefilmpje laten zien. Hierin zie je precies hoe indoor skydiven in elkaar zit."
"Omg! Dat was zó vet!", roept Mikky. Ik schud lachend mijn hoofd. "Kijk is dames, jullie certificaat." Jeroen geeft ons ons certificaat. "Dank je wel", zegt Annick. "Jullie mogen dat kamertje in gaan om jullie weer om te kleden", zegt Jeroen. Ik loop de richting van het kamertje op, als ik bij mijn arm vast wordt gepakt. Ik draai me om en zie Jeroen staan. "Wat is er?" Hij laat me los en kijkt even naar beneden. "Ik, uh, ik vroeg me af of je het leuk vindt om een keer iets met me te doen." Ik zucht. "Ik vind je echt een leuke jongen, maar ik kom net uit een relatie en ik ga over een paar weken naar Amerika en ik weet niet wanneer ik terugkom." Hij knikt. "Het spijt me." Hij schudt zijn hoofd. "Geeft niets." Ik glimlach naar hem en loop door de deur het kamertje binnen. Ik sluit de deur en meteen zie ik de nieuwsgierige gezichten van Mikky en Annick. "Wat moest hij van je?", vraagt Mikky. "Hij wilde een keer iets leuks doen met me." "Wat heb je gezegd?" "Dat ik net uit een relatie kom en dat ik over een paar weken naar Amerika ga en niet weet wanneer ik terugkom." Allebei knikken ze. "Ik vergeet soms nog dat je naar Amerika gaat en er een kans is dat je lang wegblijft", zegt Annick. Ik knik. "Ik kom sowieso terug als Naomi bevalt en jullie mogen zo vaak langskomen als jullie willen." Ze knikken en geven me een knuffel.
JE LEEST
Dance Off // Donny van de Beek
FanfictionAls Liv met haar beste vriendin Fay meegaat naar een open training van Ajax ontmoet ze Donny van de Beek. Ze haat voetbal, maar vind Donny toch wel een hele leuke jongen. Ze worden verliefd op elkaar, maar hebben één tegen weg. Ze sporten allebei op...