Hoofdstuk 4

1.7K 31 1
                                    

Liv de Jong

Ik word wakker met een glimlach op mijn gezicht. Vandaag zie ik Donny weer. Ik heb beloofd om bij zijn wedstrijd te kijken, waar ik dan wel tegenop zie, maar goed, ik kan Donny weer zien en daar draait het om. Hij stond er op om een kaartje voor Fay en mij te betalen. Na de wedstrijd spreken we nog af met de rest van het team, wat Fay dan weer heel leuk vind. Ik FaceTime Fay en gelijk neemt ze op. "Heey girl, heb je er zin in?", vraag ik. "Ja, omg Liv. Ik ga gewoon heel het team ontmoeten." Ik rol met mijn ogen en doe ondertussen een laagje mascara op. "Zorg dat je over een half uur klaar staat, want dan sta ik voor je deur." Ik zie dat Fays ogen groot worden. "Een half uur?! Dan ga ik ophangen en opschieten. Tot zo!" Ik glimlach en schud mijn hoofd. Met mijn mobiel in mijn hand loop ik naar beneden. Beneden aangekomen, zie ik mijn zus en haar vriend al aan tafel zitten. Ik trek mijn wenkbrauw op. "Wat doen jullie nou al zo vroeg op?", vraag ik en ga er bij zitten. "Ja, zie je dat dacht ik al", zegt Felien tegen Rick. "Gaat ze naar een Ajax wedstrijd in gewone kleding. Ze heeft niet eens een Ajax shirt aan." Ik rol met mijn ogen. "Ja doei. Hij mag al blij zijn dat ik überhaupt bij zijn wedstrijd kom kijken", zeg ik. Rick begint te lachen en schudt zijn hoofd. "Laat haar lekker lieverd. Als zij zo naar de wedstrijd wilt, moet ze lekker in die kleding gaan. Zij voelt zich niet prettig in voetbalkleding." "Dankje Rick. Toch nog iemand in dit huis dat me nog een beetje begrijpt", zeg ik en trek mijn jas en schoenen aan. "Nou ik ga er vandoor", zeg ik. Ze knikken en zeggen me gedag. Ik zwaai nog even en stap op mijn fiets. Ik kan niet wachten om in een auto te rijden. Nog een paar maanden volhouden en dan ben ik ook eindelijk 18. Als ik bij Fay aankom, pak ik mijn mobiel om te kijken hoe laat het is. Precies op tijd. Ik druk op de bel en de moeder van Fay doet open. "Is ze nog niet klaar?", vraag ik lachend. Janine, Fays moeder, schudt lachend haar hoofd. "Je kent dr." Ik loop naar binnen en zie Fay op de bank zitten, die haar schoenen snel probeert aan te doen en tegelijkertijd haar ontbijt zit op te eten. "Doe maar rustig", zeg ik tegen haar. "Ik heb expres tegen je gezegd dat ik er nu ben, want ik ken je langer dan vandaag." Ze zucht en legt haar ontbijt neer. Ze trekt haar schoenen aan en eet op haar gemak haar ontbijt op. "Zullen we gaan?", vraagt Fay, als ze eindelijk klaar. "Ja, ben je eindelijk klaar?", vraag ik lachend. Ze steekt haar tong uit. "We moeten nu wel echt gaan, want Donny heeft de kaartjes voor ons." Ze knikt en trekt haar jas.

Als we er zijn aangekomen, zie ik Donny al staan. Ik loop naar hem toe en hij geeft me een knuffel. "Ik vind het echt leuk dat je er bent Liv." Ik glimlach. "Je hebt echt geluk, want ik haat wedstrijden kijken", zeg ik lachend. "Maar voor jou maak ik wel een uitzondering hoor." Hij glimlacht en drukt een kus op mijn wang. "Hoi, Donny", stelt Donny zich voor. Fay lacht. "Ja, dat wist ik wel. Ik ben Fay", zegt ze lachend. "Hier", zegt Donny en geeft de kaartjes. "Ik moet nu wel echt gaan." Ik knik. Hij drukt een kus op mijn wang en loopt snel weg. "Ik ben zo jaloers", zegt Fay. Ik lach en samen lopen we naar binnen.

Na rust staat Ajax 2-0 voor en Fay is nu wat drinken halen. Ik pak even mijn mobiel erbij en maak een snapchat. Ik vind het maar niks hoor. Ik snap er helemaal niks van en Donny staat niet eens in het veld. Fay vindt het wel helemaal geweldig. Ze geniet er echt van en dat maakt mij weer een beetje blij. Ze komt terug met drinken en geeft het aan me. "Thanks", zeg ik en glimlach. De wedstrijd is ondertussen weer begonnen en Fay kijkt haar ogen weer uit. Ik zit er een beetje ongeïnteresseerd bij. In de 75ste minuut komt het bord van de wissels aan het veld staan en dat zorgt er voor dat ik rechtop ga zitten. Ik zie op het bord in het rood nummer 20 staan en in het groen nummer 30 en dat zorgt voor een glimlach op mijn gezicht. Fay tikt me aan en kijkt me met een glimlach aan. Echt bijzonder was het verder niet. Ik vond dat ze het heel goed gedaan hadden, maar goed wie ben ik om dat te zeggen. Ik heb er namelijk totaal geen verstand van. Ze hebben gewonnen en daar gaat het om, toch?

Samen met Fay sta ik een beetje verveeld om me heen te kijken. Na een paar minuten voelen ik 2 handen voor mijn ogen. Ik begin te lachen. "Mmm, ja. Wie zou dit nou kunnen zijn? Ik ken ook echt iedereen hier", zeg ik lachend en draai me om naar Donny. Hij glimlacht en geeft me een knuffel. "Ja, hallo ik ben er ook nog hoor", hoor ik Fay lachend zeggen. "Ik vind het prima als jullie lekker klef zijn, maar zorg dan even dat Kasper Dolberg naast me staat." "Naast wie moet ik staan?", hoor ik iemand zeggen. Ik kijk Fay aan zie dat haar wangen rood worden. Donny begint super hard te lachen. Ik begin het ook door te hebben en begin ook te lachen. Er komt een jongen met blond haar bij ons staan. "Jij moet Liv zijn zeker?", vraagt hij. Ik knik. "Hoi, ik ben Kasper Dolberg", stelt hij zich voor. Ik glimlach. "Ja, ik ben Liv", zeg ik een beetje ongemakkelijk. Fay kijkt een beetje ongemakkelijk naar Kasper met nog steeds rode wangen. "Dat is Fay, mijn beste vriendin." "En een grote fan", vult Donny aan en knipoogt naar Fay, waardoor haar wangen nog roder worden. Donny kijkt me aan. "En wat vond je ervan?" Ik kijk hem aan en trek een wenkbrauw op. "Wil je een eerlijk of beleefd antwoord?", vraag ik lachend. "Ik weet genoeg", zegt hij lachend en slaat zijn arm om mijn middel. Ik kijk naar Fay en zie dat ze verlegen met Kasper praat. "Zo heb ik haar echt nog nooit gezien", zeg ik en kijk Donny aan. Hij lacht. "Er is vanavond een feestje met het team. Heb je zin om mee te gaan? Fay gaat wel mee als aanhang van Kasper", zegt hij en knipoogt. Ik glimlach. "Ja, is goed." "Kasper, zullen we gaan? Dan nemen we de dames mee", zegt Donny en hij knikt. "Wat gaan we doen dan?", vraagt Fay. "We hebben een feestje met het team en gaan bij Donny in het appartement nog even chillen", legt Kasper uit. Fay knikt en met zijn vieren lopen we weg.

Het is ondertussen al avond en Fay en ik zijn ons al aan het klaarmaken. (Outfit Liv in media) We zijn naar mij toe gegaan om spullen te halen en zitten nu weer bij Donny ons om te kleden. De jongens en ik zijn al lang klaar, alleen Fay moet nog haar make-up doen. Ik loop naar de woonkamer waar de jongens zitten en plof naast ze neer. "Hoe doe je dat toch zo snel?", vraagt Kasper. Ik lach. "Ik doe ten eerste alleen mascara op als make-up, wat al heel erg scheelt. En ik weet altijd al wat ik aan wil, waardoor ik zo klaar ben." "Man je hebt echt geluk met haar", zegt Kasper tegen Donny. "Dat weet ik", zegt hij en slaat zijn arm om me heen. Ik glimlach en wacht totdat Fay klaar is.

Na 10 minuten is Fay eindelijk klaar en we zijn nu onderweg. Als we er zijn, stappen we uit en lopen we naar binnen. Binnen aangekomen, zie ik al wat teamgenoten van Donny en Kasper staan. De jongens begroeten Donny en Kasper en Fay en ik lopen er achteraan. "Ik ben Davy", zegt Davy dus en geeft me een hand. "Ik ben Liv", zeg ik en glimlach. "Aah, dus jij bent de Liv", zegt een ander jongen. Alles jongens kijken me nu en ik voel me een beetje ongemakkelijk. "Uhm, ja blijkbaar", zeg ik lachend. Iedereen stelt zich voor en als snel staat iedereen al met een drankje in zijn hand. (In dit verhaal spelen Jasper en Viktor nog gewoon bij Ajax, gewoon omdat ze leuk zijn 🙂) Donny komt achter me staan en drukt een kus in mij nek. Ik kijk een beetje het gebouw rond. Mijn ogen stoppen bij een meisje met lang bruin haar met een jongen met blond haar. Ik glimlach, Fay en Kasper staan samen te dansen. Kasper buigt zich langzaam naar haar toe en zoent haar. Ik zucht en denk aan Donny en mij. We appen al zo lang en hij heeft me nog nooit geprobeerd te zoenen. Ik weet dat ik heb gezegd dat ik langzaam aan wil doen, maar zo langzaam hoeft het niet. "Wil je dansen", vraagt Donny in mijn oor. Ik glimlach en hij trekt me bij mijn hand mee naar de dansvloer. Samen staan we te dansen en hij legt zijn handen op mijn heupen. Hij komt dichterbij en gaat met zijn gezicht naar mijn oor. "Ik vind je echt heel leuk Liv", fluistert hij. Ik kijk hem aan en glimlach. "Ik vind jou ook echt heel leuk Donny", zeg ik. Ik wacht al weken op dit moment en als ik nu niks doe, gebeurt het nooit. Ik leg mijn armen in zijn nek. Donny kijkt me vragend aan en ik glimlach. Ik zet stap dichterbij en zoen hem. Hij had het blijkbaar niet verwacht, maar hij herpakt zich en zoent me terug. Een bom van vlinders ontploft in mijn buik. Alle puzzelstukje vallen in elkaar. Wie had dit ooit verwacht, Liv de Jong, die zoent met een voetballer? Ik in ieder geval niet.

Dance Off // Donny van de BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu