Hoofdstuk 22

973 23 0
                                    

"Ik ben echt trots op je Liv", zegt Sarah als ik me languit op de grond laat vallen. "Dankje", zeg ik en kom weer overeind. "Je kent én de groepsdans helemaal én je solo. En geloof me, straks bij World of Dance ga je het killen. Om heel eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat je het zó goed zou gaan doen. Ik had wel verwacht dat je het goed zou gaan doen, maar dit? Echt niet. Ik ben echt trots op je. Je hebt je 120% ingezet en het resultaat is echt super." Ik glimlach naar haar. "Dank je wel. Ik ben echt zo blij. En ik ben zelf ook echt tevreden. De groepsdans is echt te gek en de solo is al helemaal te gek. Het is alleen een beetje jammer dat het pas over een paar weken is." Sarah knikt. "Aangezien je allebei de dansen goed kent, wil ik voorstellen om er een paar dagen af te halen. Je traint nu vijf dagen in de week en ik wil het verminderen naar 3 met je solo en naar 2 met de groepslessen. Zodat je wel gewoon fit blijft en de dans blijft herhalen, maar je toch je rust hebt, oké?" Ik knik. "Is helemaal goed." Ik sta op en pak mijn flesje. "Dan zie ik je volgende week." Sarah knikt. "Tot volgende week." Ik loop de zaal uit en kleed me om. Ik stap mijn auto in en rijd naar huis. Ik open de voordeur met mijn sleutel en loop naar binnen. Ik schop mijn schoenen uit en loop direct door naar boven naar mijn douche. Na een kwartier onder de douche te hebben gestaan, stap ik de douche uit en droog me af. "Liv!", wordt er van beneden geroepen. "Ja?!", roep ik terug. "Wil je even naar beneden komen?" Ik kleed me aan en loop naar beneden. "Wat is er?", vraag ik als ik de woonkamer in loop. "Er ligt een brief voor je op tafel", zegt mijn moeder. Ik kijk haar raar aan. "En daarom moest ik zo snel naar beneden komen?", vraag ik. Ze schudt haar hoofd. "Nee, maar dat bespreken we zo wel." Ik knik en pak de brief. Ik plof op de bank neer en open de brief. Het was een engelse brief.

Dear miss de Jong,

You are invited to do audition for the dance camp LAtitude.
We have seen a video of you on youtube. If you want to do audition you have to send a dance video to info@latitude.com. You can send the video until August 10th. I hope to see you then!

Greets,
the crew of LAtitude

Met grote ogen kijk ik mijn moeder aan. "Wat?", vraagt ze. "Ik ben uitgenodigd om auditie te doen voor een of ander danskamp in LA", zeg ik. Mijn moeder kijkt me met open mond aan. "Wauw. Ga je auditie doen of niet?", vraagt ze. Ik haal mijn schouders op. "Ik weet niet eens wat heel dat LAtitude is", zeg ik. Mijn moeder knikt. "Wat wilde je met me bespreken?", vraag ik. "Er komen vanavond wat collega's bij ons eten. We moeten wat dingen bespreken en je vader heeft ze uitgenodigd om wat te komen eten bij ons. Ik wilde vragen of je ook kwam eten? Misschien dat je Donny mee kan nemen", zegt ze. Ik knik. "Ik zal het aan hem vragen." Ze knikt. "Ik ga weer naar boven." Ik loop naar boven en pak mijn mobiel. Ik stuur een appje naar Mikky.

U: OMG! Ik heb nieuws! Ik moet even langskomen! Ben je thuis?

Mikky 👭: Ik ben thuis. Je kan langskomen hoor.
Blijf je ook gelijk eten?

U: Ik kom eraan.
Nee, ik heb vanavond een etentje

-

"Wat is er aan de hand?", vraagt Mikky als ze de deur open doet. "Boven", zeg ik. We lopen samen naar boven en komen aan bij haar kamer. We gaan op het bed zitten en Mikky kijkt me afwachtend aan. "Nou?" Ik zucht en haal de brief uit mijn jaszak. Ze pakt de brief aan en begint hem te lezen. Als ze klaar is met lezen, kijkt ze me met grote ogen aan. "Wauw Liv! Echt super man!" Ik haal mijn schouders op. "Ik weet niet eens wat het inhoud, dat LAtitude", zeg ik. Mikky staat op en pakt haar laptop.

Geplaatst: 25 april 2017

Danskamp LAtitude één van de beste van heel Amerika.

Dance Off // Donny van de BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu