Hoofdstuk 17

1.2K 27 1
                                    

Week 1 van de vakantie is al voorbij en ik zit in mijn eentje buiten in het gras. Ik moest even weg van alles en iedereen. Ik heb mijn box en mobiel meegenomen zodat ik alles kan vergeten en lekker kan dansen. Ik sta op en zet mijn muziek aan. Gelijk klinkt Perfect van Ed Sheeran. Zonder dat ik het doorheb, begin ik te dansen alsof de muziek bepaalt wat mijn lichaam doet. Ik beweeg op de muziek en draai me om. Ik schrik van de persoon die daar staat. "Hoelang sta je daar al?" "Lang genoeg om te zien dat je ergens mee zit", zegt Matthijs. Ik zucht, zet de muziek uit en ga zitten. Matthijs komt naast me zitten en slaat een arm om mijn schouder. "Ik ben je beste vriend Liv dit kan je niet voor mij verbergen. Ik weet echt wel dat het conflict met Mila meer met je doet dan dat je laat zien." Ik haal mijn schouders op. "Ik vind het gewoon jammer dat het zo is gelopen en dat ze me gewoon in de steek gelaten heeft. Ik begin nu in te zien dat Mikky en Annick gewoon gelijk hebben." Matthijs haalt zijn arm weg en kijkt me raar aan. "Wat bedoel je?" Ik zucht. "Mikky en Annick denken dat Mila me al die tijd heeft gebruikt om in de buurt van jullie te komen zodat ze met een van jullie kon krijgen en zo bekend te worden." Matthijs haalt zijn wenkbrauwen op. "Dat meen je toch niet hè?" Ik haal mijn schouders op. "Hoe verklaar je dan dat ze weg is zonder iets te laten horen. Dat ze vreemd is gegaan nadat Kasper vreemd is gegaan en nu zoveel mensen van haar bestaan weten, ze niks meer van zich laat horen en verder gaat met haar leven." Matthijs is stil en kijkt naar beneden. "Blijkbaar ben ik niet goed genoeg om bevriend mee te zijn", zeg ik en speel met mijn vingers. Matthijs schudt zijn hoofd. "Dat is niet waar Liv en dat weet je zelf ook." "Nee hoor, Fay heeft me verlaten na dat gedoe met Kasper en Mila heeft me gebruikt om met jullie in de buurt te komen om zo bekend te worden. Verder heb ik nooit vrienden gehad, want mensen die vrienden met me wilden worden was alleen vanwege het geld." "Ik hoop dat je inziet dat al die mensen die bevriend met je wilden worden vanwege het geld en dat Mila en Fay jou niet waard zijn. Je bent veel beter dan al die mensen bij elkaar Liv. Je bent een geweldige meid en ze zijn gek dat ze alleen bevriend met je wilden zijn vanwege het geld. Je bent spontaan, lief, je geeft om je vrienden en je hebt geweldige humor. Zo'n leuk persoon als jij gaan ze nooit meer vinden." Ik kijk Matthijs glimlachend aan. "Dankje", zeg ik en leg mijn hoofd op zijn schouder. "Weet dat wij allemaal van je houden zoals je bent en niet om je geld", zegt Matthijs. Ik knik. "Dat weet ik en dat ben ik jullie heel dankbaar." Matthijs staat op en steekt zijn hand uit. "Nou ga je nog gezellig met ons de stad in of blijf je hier saai zitten?" Ik steek mijn tong uit en sta op zonder Matthijs zijn hand te pakken.

"Hey, waar was je?", vraagt Donny als ik onze kamer binnenloop. "Ik was even aan het dansen en daarna heb ik een goed gesprek gehad met Matthijs." Hij knikt en slaat zijn armen om mij heen. "Ik ben blij dat je hebt zo goed kan vinden met de jongens en de meiden natuurlijk ook." Ik kijk hem glimlachend aan. "Het zou raar zijn als ik het niet goed met ze zou kunnen vinden. Ze zijn allemaal echt super aardig en lief voor me." Donny glimlacht en slaat een arm om me heen. Ik leun tegen zijn schouder en leg mijn hoofd op zijn schouder. We hebben een mooi zicht op de zee. "Het is prachtig hier hè?", zegt Donny. Ik knik en kijk hem aan. "Ik hou van je Donny." Donny kijkt mijn kant op en drukt een kus op mijn voorhoofd. "Ik hou ook van jou Liv."

"Dus wat gaan we doen vanavond?", vraagt Mikky. Frenkie slaat een arm om haar heen. "Ja, ik heb wel zin om iets te doen." Ik kijk de rest aan. "Ik heb, om eerlijk te zijn, niet zoveel zin om iets te doen. Ik ben nogal moe en wil wat slaap inhalen, maar jullie mogen van mij wel allemaal iets leuks doen hoor", zeg ik. "Weet je het zeker? We vinden het niet erg om met zijn allen iets rustigs te doen hier in het huisje", zegt Mikky. Ik schud mijn hoofd. "Nee joh gek, ga nou maar wat leuks doen met zijn allen en maak je maar geen zorgen over mij", zeg ik. Mikky kijkt me glimlachend aan. "Ik blijf ook wel hier", zegt Donny. Ik kijk hem aan. "Dat hoeft echt niet hoor. Je hoeft niet thuis te blijven voor mij. Als je wilt, mag je gewoon met de rest uitgaan hoor." Donny schudt zijn hoofd. "Nee, ik blijf hier bij jou", zegt hij en kijkt de rest aan. "Zorg er voor dat jullie een sleutel mee hebben, want ik denk dat wij al in bed liggen als jullie thuiskomen." Frenkie knikt. "Komt voor elkaar, maak je maar niet druk daar om. Daar zorg ik voor." "Zullen wij dan gaan?", vraagt Matthijs. De rest knikt instemmend waarna ze met zijn allen het huis verlaten. "Dus filmpje kijken dan maar?", vraagt Donny. Ik knik en samen gaan we op de bank liggen. "We kunnen ook onze serie verder kijken", stel ik voor. Donny knikt en zet Netflix op en samen kijken we naar once upon a time.

Tijdsprong van een week

De laatste week van de vakantie is voorbij gevlogen en de laatste dag is aangebroken. Vandaag gaan we niet veel doen, omdat we 's middags al terug vliegen. Ik lig samen met Donny nog in bed. Ik kijk naar een slapende Donny en een lach komt gelijk tevoorschijn. Ik heb zoveel geluk met hem. Ik ben zo blij dat we samen zijn gekomen. Ik kan me geen beter persoon voorstellen. Langzaam openen de ogen van Donny. Met een slaperig gezicht kijkt hij mij aan. "Goedemorgen slaapkop", zeg ik lachend en druk een kus op zijn lippen. Hij kijkt me glimlachend aan en slaat zijn armen om me heen. "Ben je al lang wakker?", vraagt hij. "Hmm, valt mee. Ik ben nu denk een half uurtje wakker, maar ik had een leuk uitzicht dus ik heb me prima vermaakt." Hij schudt lachend zijn hoofd. "Hoe laat moeten we op het vliegveld zijn?", vraagt hij en pakt zijn mobiel erbij. "Half 2." Hij knikt en legt zijn mobiel weg. "Dan hebben we nog wel even en kunnen we zo lekker blijven liggen", zegt hij en slaat zijn armen weer om mij heen. Glimlachend leg ik mijn hoofd op zijn borst en sluit genietend mijn ogen. Onze rust wordt verstoord door mijn mobiel die afgaat. Donny laat me zuchtend los. "Met Liv."  "Hee Liv, met Naomi. Hoe was je vakantie?" Donny kijkt me vragend aan. "Ik zet je even op luidspreker Naomi." Ik zet mijn mobiel op de luidspreker zodat Donny mee kan luisteren. "Dus, hoe was je vakantie?" "Uiteindelijk heel erg fijn", zeg ik. "Uiteindelijk?", vraagt ze. "Uhh, ja, het begin ging niet zo soepel. Ik weet niet of je het hebt meegekregen, maar Kasper en Mila zijn uit elkaar." "Ja, dat wist ik", zegt ze. "Maar ik weet niet waarom." "Nou dat is dus een leuk verhaal. Oké, ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen, maar dan in een korte versie. Ik merkte al toen we bij Schiphol waren dat het niet helemaal lekker zat tussen die twee. Mila kwam 's avonds naar onze kamer toe om te vertellen dat hij vreemd was gegaan. Donny en ik hadden toen met haar afgesproken dat zij en Donny van kamer zouden wisselen. 's Avonds gingen we uit met zijn allen en toen zagen we Mila zoenen met een ander. Uiteindelijk heeft ze hem meegenomen naar onze kamer en toen ik daar aankwam lagen ze allebei naakt in bed. Toen hebben we een ruzie gehad en ben ik bij Donny en Kasper in de kamer gaan slapen. De volgende ochtend was Mila weg en had ze al haar spullen meegenomen. Ik had daar de eerste paar dagen nog wel last van, maar ik heb uiteindelijk heel erg genoten van de vakantie met iedereen hier." "Oh wauw", zegt Naomi. "Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik had dit dus totaal niet van haar verwacht." Ik kijk Donny. "Nee, wij ook niet. Maar het is maar goed zo. Kasper vond het echt kut, maar heeft zich er heel snel overheen kunnen zetten. Dus we hebben allemaal genoten." "Nou daar ben ik blij om. Hoe laat ben je vandaag in Nederland?" Ik kijk Donny aan. "Hoe laat vliegen we?" Hij kijkt op zijn mobiel. "We vliegen om 4 uur. Het is 2,5 uur vliegen. Dus we zijn dan ongeveer half 7, 7 uur in Nederland", zegt hij. "Oké, ik wil vragen of je morgen samen met Laura en mij wilt lunchen", zegt ze. Ik kijk Donny aan. "Hebben we plannen morgen?", vraag ik aan hem. Hij schudt zijn hoofd. "Nee volgens mij niet. Ik moet morgenmiddag naar 'de Toekomst', maar jij hoeft dan niet mee." Ik knik. "Nou je hoort het. Ik ben er bij morgen." "Dat is mooi. ik kom je om één uur ophalen." "Oké, tot morgen." "Tot morgen." Het gesprek is geëindigd en ik leg mijn hoofd weer op Donny zijn borst. "Hoe komt het eigenlijk dat jullie altijd met zijn drieën afspreken en nooit met de anderen meiden erbij?", vraagt Donny. Ik haal mijn schouders op. "Vanaf het begin is het eigenlijk al Mila, Mikky en ik en nu dan Annick erbij. En dan Naomi, Laura en ik. Volgens mij mag Mila Naomi en Laura niet zo. Vraag me niet waarom, want dat heeft ze nooit gezegd. Mikky kan het wel goed vinden met ze en Annick heeft eigenlijk nooit echt met hen gepraat. Ik vind het soms gewoon fijn om met Naomi en Laura te zijn, omdat ze al wat ouder zijn dan ons. Maar jij gaat toch ook meer om met Matthijs, Kasper en Frenkie dan de rest van de jongens? Zo gek is dat toch niet?" Hij schudt zijn hoofd. "Weet ik, maar ik vroeg het me gewoon af." Ik knik en druk een kus op zijn schouder. "Zullen we onze koffer maar gaan pakken?", vraag ik. Hij zucht. "Ik wou dat we hier voor altijd konden blijven", zegt Donny. Ik knik. "Het is echt mooi hier." "Als we later getrouwd zijn en we hebben nog geen kinderen, gaan we hier wonen", zegt Donny. Ik kijk hem lachend aan. "Meen je dit nou of is het een grapje?" Hij schudt zijn hoofd. "Nee, ik meen het. Als we gaan trouwen doen we dat hier en dan gaan we samen op huwelijksreis naar een ander warm land. Als we terug vliegen van ons huwelijksreis gaan we niet naar Nederland, maar dan vliegen we naar Ibiza. We kopen een mooi huis met een grote tuin en uitzicht op zee." Ik kijk hem glimlachend aan. "Klinkt perfect", zeg ik en druk een kus op zijn lippen.

Dance Off // Donny van de BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu