Hoofdstuk 6

1.6K 29 0
                                    

Ik word wakker van mijn wekker en besef dat ik vandaag weer naar school moet. Wat betekent dat ik Fay weer onder ogen moet komen na zaterdag. Ik heb haar niet meer gesproken en voor mij hoeft het ook niet. Ik heb alleen deze week nog school en dan heb ik gelukkig 2 weken vakantie. Ik overleef het op school ook wel zonder Fay. Ik kleed me om en ga aan mijn bureau zitten om mijn mascara op te doen. Douchen doe ik altijd 's avonds aangezien ik dan ook moet trainen. Ik doe wat deodorant op en spuit wat parfum op. Ik doe mijn horloge, armbanden en ring om en pak mijn mobiel. Als ik klaar ben pak ik mijn tas en loop naar beneden. Beneden aangekomen maak ik wat ontbijt en wat eten voor op school. Uit de koelkast pak ik een koud flesje met drinken en stop alles voor school in mijn tas. Ik eet en drink mijn ontbijt op en trek mijn jas en schoenen aan. Ik pak mijn tas en ov en loop naar de bushalte verderop. Het is niet dat ik lui ben om naar school te fietsen, oké misschien een beetje, maar zo ben ik na schooltijd eerder thuis en komt het beter uit met mijn danslessen. 

Op school aangekomen, loop ik gelijk naar mijn kluisje. Als ik daar aankom, zie ik Fay bij haar kluisje staan met Amber en Manon. Ik rol met mijn ogen en open mijn kluisje. De boeken die ik nodig heb doe ik in mijn tas en de boeken die niet nodig heb, stop ik in mijn kluis samen met mijn jas. Met mijn tas over mijn schouder, loop ik naar de aula en ga aan de vaste tafel zitten. Ik pak mijn mobiel erbij en zie dat ik een berichtje van Donny heb.

Donny 👫❤️ : Succes vandaag op school lieverd en trek je alsjeblieft niks aan van Fay's gedrag 😘

U:Dankjewel lieverd! En komt goed, maak je maar geen zorgen hoor. Jij succes met trainen ❤️

Ik zie Fay de aula binnen lopen met Manon en Amber. Fay kijkt de aula rond en als ze mij ziet zitten, loopt ze met Manon en Amber naar het tafeltje naast  mij en gaat daar zitten. Ik rol met mijn ogen. "Hey Liv", hoor ik naast me. Ik draai me om en zie Mila zitten. "Hey Miel", zeg ik en geef haar een knuffel. "Wat is er tussen jullie aan de hand?", vraagt ze en knikt naar Fay. "Ik heb haar verteld dat ze zich als een slet gedraagt. Vorige week had ze het met Melvin gedaan remember?" Ze knikt. "En je weet dat ik iets met Donny heb." Nu knikt ze enthousiast. "We waren uitgegaan met Donny's teamgenoten. De volgende ochtend kwam ze samen met Donny en Kasper mijn huis binnen en toen vertelde ze dat ze het met Kasper had gedaan. Toen had ik haar verteld dat ze hem nog maar een dag kent. Toen haalde ze haar schouders op en zei dat ze hem leuk vond. Toen had ik tegen haar gezegd dat ze zich als een slet gedraagt omdat ze vorige week nog seks had gehad met Melvin. Ik liep toen weg en ging naast Donny op de bank zitten. Even later kwam ze de keuken uit en zei ze: Kom Kasper dan gaan we naar mijn huis want daar is het tenminste gezellig. Ze is toen weggegaan met hem en heb haar daarna niet meer gesproken en nu doet ze zo achterlijk." Mila rolt met haar ogen. "Sinds ze met hen omgaat, is ze echt veranderd." Ik haal mijn schouders op. "Ik vind het wel prima zo. Als zij zo graag bevriend wilt zijn met hen dan moet ze dat lekker doen, maar als het straks janken is, hoeft ze niet bij ons aan te komen." Mila knikt. Het is even stil en ik luister mee met het gesprek van Fay, Amber en Manon. "Hoe is het nou tussen jou en die lekkere voetballer?", hoor ik Manon vragen. "Hij heeft me gedumpt nadat hij er achter kwam dat ik het alleen voor de seks deed." De meiden beginnen te lachen en ik kijk met grote ogen naar Mila. "Arme Kasper", zegt Mila. Ik knik en pak mijn mobiel erbij en ga naar het gesprek van Donny en mij. "Wat ga je doen?", vraagt Mila. "Donny appen." Ze knikt en kijkt met me mee. Ondertussen wachten we op antwoord en gaat de bel. Samen lopen we naar het lokaal. Ik pak mijn mobiel er weer bij en besluit ook om Kasper te appen.

Liv: Hey Kasper, Liv hier. Ik wil even mijn excuses aanbidden voor mijn gedrag van zaterdag. Ik was boos op Fay om jullie en reageerde het op jou af, maar ik denk dat je nou ook weet waarom we ruzie hadden en hoe ze in elkaar zit sinds ze met Manon en Amber omgaat. Ik ving een gesprek op van Fay en haar nieuwe vriendinnen dat je haar hebt gedumpt, omdat je er achter was gekomen dat ze het alleen voor de seks deed. Het spijt me echt heel erg. Als ik iets kon doen dan zou ik dat zo doen. Ik hoop dat je nu inziet wat voor een gemene trut ze kan zijn en ik weet zeker dat er hier een leuk meisje voor je rondloopt xx

Dance Off // Donny van de BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu