Lachend kijken we elkaar aan. "Ga jij maar eerst", zeg ik. Hij kijkt even weg en zucht dan. "Afgelopen woensdag toen jij een meidenavond had en ik een mannenavond, ben ik niet helemaal eerlijk tegen je geweest. Ik had wel echt een mannenavond en ik was er ook. Ook was ik echt stomdronken en hadden ze met al op tijd thuis gebracht. Toen ik naar mijn appartement liep, kwam ik Marijn tegen. Ze vertelde me dat ze naar mijn appartement was geweest en met me wilde praten. Toen ze zag dat ik dronken was, had ze me naar mijn appartement gebracht. We waren aan het praten op een gegeven moment kwam ze dichterbij en vertelde dat ze nog steeds van me houdt en voordat ik iets doorhad, begon ze me te zoenen. Ik duwde haar van me af, maar daarna zoende ik haar en van het een kwam het ander. De volgende ochtend werd ik wakker in mijn bed, naakt, naast Marijn en ik wist helemaal niks meer van de avond ervoor." Tranen hebben zich geproduceerd in mijn ogen. Van alle jongens in Nederland had ik het juist niet van Donny verwacht en uitgerekend hij moet vreemdgaan. "Liv, zeg iets", zegt hij en wilt mijn hand pakken. Ik trek mijn hand terug. "Wil je hierover praten?", vraagt hij. Met tranen in mijn ogen schud ik mijn hoofd. "Wil je dan wel vertellen wat je me wilde vertellen?" Ik knik. "Ik ben benaderd door LAtitude een kamp in LA. Ze hadden filmpjes van me gezien op YouTube en hadden me een mail gestuurd. Ze hadden daarin gevraagd of ik auditie wilde doen. Ik heb heel erg getwijfeld om jou. Ik wilde je niet in de steek laten. Ik kan niet 3 maanden zonder jou. Ik heb het er met Mikky over gehad en zij vond dat ik gewoon auditie moest doen. Uiteindelijk heb ik dan toch auditie gedaan en net voor de wedstrijd heb ik gehoord dat ik mag komen. Ik mag 1 november beginnen met een danskamp in LA. Maar alsnog twijfelde ik om te gaan, door jou. Maar ik heb mijn keuze nu wel gemaakt." Ik wil weglopen, maar word tegengehouden door Donny die mijn arm vastpakt. Ik trek me gelijk los uit zijn greep. "Wat?!" Hij zucht. "Het spijt me zo erg Liv. Ik heb er zo veel spijt van. Ik had gewild dat het nooit is gebeurd." "Had dat maar bedacht voordat je je lul in je ex duwde. Oh en weet je, je bent net zo erg als dat zij is." En met dat gezegd te hebben, loop ik weg. Ik kom aan bij de groep en met zijn allen lopen we terug naar ons hotel. Ik loop meteen door naar mijn kamer en laat me gelijk op bed vallen. Ik besluit om even te staan en me toch om te kleden. Als ik mijn pyjama aan heb, Donny's shirt, ga ik in bed liggen en sluit mijn ogen. Ik hoor de deur nog open en dicht gaan, maar daarna val ik meteen in slaap.
Ik word wakker gemaakt door iemand. Ik open mijn ogen en zie Sarah boven me hangen. "We gaan zo naar huis." Ik knik en stap het bed uit. Ik kleed me om in een sportlegging en los T-shirt. Ik pak mijn weekendtas weer in. Ik pak mijn oortjes en mobiel als laatst. Ik ga weer op bed zitten en staar voor me uit. "We kunnen gaan", zegt Sarah. Ik sta op en samen lopen we naar beneden. De rest van de groep zit er ook. Iedereen levert zijn sleutel in en Sarah levert ze in bij de balie. Als alles is geregeld, lopen we met zijn allen in de bus. Ik stap als laatste in en ga op een plekje zitten waar niemand zit. Ik pak mijn mobiel en oortjes. Ik doe mijn oortjes in en luister naar muziek. Ondertussen kijk ik naar de gemiste berichten.
Mama: Gefeliciteerd lieverd! We zijn trots op je!
"Bestieeees ❤️"
Mikky 👭
Nogmaals gefeliciteerd Liv, ik ben trots op je!Matthijs bestie 👅:
Ja gefeliciteerd kleintje!Naomi 👭
Gefeliciteerd meid!
Bedankt voor de leuke avond!Davy ⚽️🤷🏼♂️
Ja en thanks dat we erbij mochten zijn!"U hebt de groep verlaten"
Gelijk krijg ik allemaal berichtjes binnen van iedereen. Ik zet mijn mobiel op vliegtuig stand en stop mijn mobiel weg. Ik kijk naar buiten en luister naar de muziek in mijn oren.
JE LEEST
Dance Off // Donny van de Beek
FanfictionAls Liv met haar beste vriendin Fay meegaat naar een open training van Ajax ontmoet ze Donny van de Beek. Ze haat voetbal, maar vind Donny toch wel een hele leuke jongen. Ze worden verliefd op elkaar, maar hebben één tegen weg. Ze sporten allebei op...