"Ik vind het heel leuk dat je toch meegaat Liv", zegt Laura. We zitten bij Donny in het appartement met Laura en Naomi. Mikky en Annick kunnen elk moment komen. We gaan met zn allen met Laura's auto naar Parijs. Het is vijf uur reizen en na 2,5 uur gaat Naomi reizen. De bel gaat en ik sta op. Ik doe de deur open en zie Mikky en Annick staan. "Hey", zeg ik en geef ze allebei een knuffel. "Dat is lang geleden", zegt Mikky. "Ja sorry ik heb het heel druk met dansen. Ik heb vanochtend nog vier uur gedanst anders mocht ik eigenlijk niet mee." We lopen de woonkamer binnen. "Jeetje Liv dat is echt niet goed hoor." Ik haal mijn schouders op. "Ik wil gewoon graag op hoog niveau zijn net als de rest van de competitie", zeg ik en ga naast Mikky op de bank zitten. "Dat snap ik maar 24/7 trainen is ook niet goed voor Liv." Ik zucht en knik. "Ik weet het." "Wat hebben jullie allemaal meegenomen?", vraagt Naomi. "Gewoon kleding en natuurlijk een Ajaxshirt", zeg ik lachend. "Zullen we maar gaan?", vraagt Laura. "Het is vijf uur rijden dus dan zijn we er om zes uur. Dan kunnen we rustig eten en dan op ons gemak naar de wedstrijd gaan", zegt Naomi. Iedereen knikt instemmend. We pakken onze spullen en lopen naar de auto. "Ik vind het echt leuk dat we dit zo doen met zijn vijven", zegt Laura. Ik glimlach naar haar. "Wie wilt er aan de muziek?", vraagt Naomi terwijl ze met de aux kabel zwaait. "Shotgun", roept Mikky en pakt de aux kabel. Lachend schud ik mijn hoofd. "Kneus." "Welk liedje willen jullie?", vraagt ze terwijl ze spotify opent. "Blijf bij mij van Ronnie Flex en Maan", zegt Annick enthousiast. Mikky knikt instemmend en zet het liedje op. Met zijn vijven zingen we mee. "Blijf bij mij ga niet weg. Jij bent de enige die ik heb. Enige die ik heb, enige die ik heb. Blijf bij mij ga niet weg. Enige die ik heb. Je bent de enige die ik heb." "Oké jongens, ik heb zelf een versie gemaakt op het stukje van Maan, luister", zeg ik. "Ik geef toe. Ik weet niet hoe. Donny het voelt goed, alles, wat je met me doet. Elke keer en telkens weer. Je kan altijd bouwen op mij, voor altijd", zing ik. De meiden schudden lachend hun hoofd. "Jij bent echt gek", zegt Naomi. Lachend haal ik mijn schouders op en zing verder met het liedje.
"Hè hè, eindelijk zijn we er", zeurt Mikky. "Het was echt lang." Ik haal mijn schouders op. "Dat wist je van te voren", zeg ik. We lopen met zijn vijven het hotel binnen en checken in. Als we ingecheckt zijn, lopen we naar de lift. "Dus hoe gaan we het doen?", vraagt Laura. "We hebben drie kamers en we zijn met zijn vijven." Ik haal mijn schouders op. "Mij maakt het echt niet uit met wie ik op een kamer slaap of dat ik een kamer voor mij alleen heb", zeg ik. "Ik wil wel graag alleen", zegt Naomi. Ik kijk haar aan. "Zeker?" Ze knikt. "Ja." Ik knik. "Oké en hoe doen wij het?", vraag ik. "Mikky en ik en Laura en jij?", zegt Annick. Ik kijk Laura aan die knikt. "Ik vind het goed", zegt ze. We lopen naar de kamers en samen met Laura lopen we onze kamer in. "Wauw, het is echt heel erg mooi hier", zeg ik en zet mijn tas neer. "Ja wauw", zegt Laura en loopt de kamer rond. Ik loop richting het balkon en duw de deuren open. "Lau, moet je hier eens kijken", roep ik naar binnen. Laura komt mijn kant opgelopen en komt naast me staan. "Oh wauw dit is echt prachtig", zegt ze. "Eigenlijk al jammer dat we morgen al weg moeten", zeg ik. Laura moet lachen. "Zou je langer willen blijven dan?" Ik knik. "Ja, dit is toch prachtig." Laura kijkt me aan. "Je kon eigenlijk vandaag al niet mee vanwege je training. Laat staan dat je nog langer weg blijft." Ik rol met mijn ogen en de loop de kamer weer in. "Nou moet je niet zo gaan doen, want je weet dat ik gelijk heb", zegt Laura die mij achterna komt. Ik kijk haar geïrriteerd aan. "Kunnen jullie ook een keer stoppen met dat gezeik heel de tijd. Wees blij dat ik er ben en hou er gewoon een keer over op." Laura zucht en komt naast me zitten. "Sorry, je hebt gelijk. Ik maak me gewoon zorgen om je." Ik haal mijn schouders op. "Dat hoeft echt niet hoor." Laura pakt mijn hand vast. "Het spijt me." "Het is al goed", zeg ik en glimlach naar haar. Ik sta op en pak mijn mobiel. "Ik ga Donny even bellen", zeg ik. Ze knikt. "Is goed. Ik ga naar Naomi." Ik druk op Donny's naam en bel hem. "Hey lieverd, veilig aangekomen?" "Ja, het hotel is echt prachtig en we hebben heel mooi uitzicht. Hoe is het daar?" "Goed hoor. We hebben vanmiddag getraind en hebben ook al gegeten. We gaan zo naar het stadion." Ik zucht. "Ik wil je zien." Ik laat me op het bed vallen. "Ik jou ook, maar dat gaat helaas niet. We moeten zo al weg. Anders had ik je nog wel opgezocht. Na de wedstrijd kunnen we elkaar zien." Ik zucht. "Ik moet gaan lieverd." "Is goed. Succes lieverd." "Dank je wel. Ik houd van je." Ik moet lachen. "Ik houd ook van jou." Ik hang op en ga naar de kamer van Mikky en Annick. Ik klop aan en de deur wordt opengedaan door Annick. "Hey", zegt ze verbaasd. Ze doet de deur verder open en samen lopen we naar binnen. Ik ga bij ze ik bed zitten en zucht. "Het spijt me dat ik de laatste tijd zo weinig van me heb laten horen. Ik wil gewoon ver komen met de competitie dat ik het zo serieus neem en elke dag twee keer train. Alleen daardoor vergeet ik de mensen om me heen. Zelfs Donny zie ik niet meer zo vaak." Ze slaan allebei een arm om me heen. "Kijk, ik snap het wel. Heel goed zelfs. Ik zou hetzelfde hebben, denk ik. Alleen je traint vijf keer in de week. 6 uur op een dag. Dat is echt niet goed voor je gezondheid hoor Liv", zegt Mikky. "Je moet ook aan jezelf denken, Liv. Ik snap dat je op hoog niveau wilt komen en daardoor zo hard je best doet, maar je verwaarloost jezelf en de mensen om je heen", zegt Annick. Ik zucht. "Misschien dat ik met Sarah kan overleggen of het niet een optie is om 1 dag vrij te hebben. Dan train ik vier keer in de week 6 uur op een dag." Ze knikken. "Dat klinkt goed. Dan heb je gewoon 1 dag rust."
JE LEEST
Dance Off // Donny van de Beek
FanficAls Liv met haar beste vriendin Fay meegaat naar een open training van Ajax ontmoet ze Donny van de Beek. Ze haat voetbal, maar vind Donny toch wel een hele leuke jongen. Ze worden verliefd op elkaar, maar hebben één tegen weg. Ze sporten allebei op...