Ik duw de deuren van mijn dansschool open en haast me naar de kleedkamers. Als ik de kleedkamers binnenkom, zie ik alleen Mila nog zitten. "Wilde nacht gehad?", zegt ze en kijkt me met een grijns aan. "Oh shut up", zeg ik en kleed me snel om. Ik doe mijn schoenen snel aan en loop samen met Mila de danszaal in. "Mevrouw de Jong en mevrouw de Ruiter. Het zal eens niet. Jullie zijn te laat." Ik zucht. "Het spijt me." Ze knikt. "Nou vooruit. Snel komen staan. Ik wil snel met jullie aan de slag, want er komt een belangrijke wedstrijd aan." Ik kijk Mila aan die mij met een grijns aan kijkt.
Na een lange, zware training zijn we eindelijk klaar met de choreo en kunnen goed focussen op de dans zelf. "Ik hoop dat jullie thuis goed oefenen, want over een paar weken is de wedstrijd." Samen met Mila loop ik naar de kleedkamers. "Ik had het gisteren niet zo laat moeten maken", zeg ik en wrijf over mijn voorhoofd. Ik plof met een zucht op het bankje naast Mila. Mila begint te lachen. "Tja, dat is je eigen schuld." Ik haal mijn schouders op. "Hoe kan jij zo vrolijk zijn? Heb jij nergens last van?", vraag ik en kijk haar aan. Ze schudt haar hoofd en glimlacht. "Hoe dan?" Ze kijkt me met een grijns aan. "Laat ik zeggen dat Kasper me goed heeft geholpen", zegt ze en haalt een paar keer achter elkaar haar wenkbrauwen op. Ik schiet in de lach. "Wauw, ik weet genoeg", zeg ik en sta op om me om te kleden.
"Dus, waar gaan we naar toe?", vraagt Mila. "Ik heb met Mikky en Annick afgesproken bij Bagels & Beans en ze stelden voor om daarna met ons de stad in te gaan." Mila knikt en samen lopen we door de straten van Amsterdam.
"Hmm, dit is echt heel lekker", zegt Annick met haar mond vol. Ik begin te lachen. "Dus Annick, hoe zit het nou tussen jou en Matthijs?", vraagt Mikky. Ze begint te blozen. "We doen het langzaam aan, zodat hij kan ontdekken of zijn gevoelens voor mij sterker worden." Ik kijk haar glimlachend aan en knipoog naar haar. Ze begint te blozen en kijkt naar haar eten. "Oké ladies, waar willen we zo heen? Zijn er nog mensen die perse naar een winkel moeten of maakt het niet uit?", vraag ik. Annick kijkt me dankbaar aan. "Uhh, ik wil nieuwe schoenen, dus ik wil sowieso naar de Foot locker", zegt Mikky. "Mij maakt het niet uit, dus ik loop wel gewoon mee", zeg ik. Mila knikt ook en staat op. "Ik trakteer", zegt ze en loopt naar voren om af te rekenen.
"Eerst Foot locker doen?", vraag ik als we voor de Foot locker stil staan. De meiden knikken en samen lopen we de Foot locker binnen. Als Mikky haar schoenen heeft gevonden, lopen we met zijn vieren naar de forever 21. "Er is toch een nieuwjaarsborrel binnenkort bij Ajax?", vraagt Mikky. Ik knik. "Ja die is morgenavond. Hoezo?" "Zullen we met zijn vieren een outfit zoeken?" Ik haal mijn schouders op en knik. "Ik vind het prima", zeg ik en kijk de andere meiden aan. Ze knikken instemmend en samen gaan we opzoek naar nieuwe jurken voor het nieuwjaarsborrel.
"Hey Mila", roep ik en ze loopt mijn kant op. "Dit jurkje vind ik nou echt iets voor jou." Ik haal een groen jurkje uit het rek. Ze knikt en kijkt me aan. "Hij is echt heel leuk!", zegt ze. "Hey Annick, jij bent hier toch de mode expert", zegt Mikky. Annick haalt verlegen haar schouders op. "Ik zit pas in mijn eerste jaar hoor", zegt ze. "Maakt niet uit", zegt Mikky. "Kan je niet wat voor ons uitzoeken?" Annick haalt haar schouders op. "Ik kan wel kijken of ik wat vind. Waar houd je van?" Mikky haalt haar schouders op. "Iets opvallend en er mag best wat glitter op zitten." Annick knikt en kijkt mij aan. "Verras me maar", zeg ik en knipoog.
"Vind je dit wat?", vraagt Annick. Ze houdt een goud glitter jurkje omhoog. Mikky knikt en neemt het over van Annick. Ze loopt naar het pashokje en kleedt zich daar om. "Liv? Wil je me helpen?", vraagt ze. Ik loop het kleedhokje in en zie Mikky staan met haar rug naar me toe. "Wil je de rits dicht doen? Ik kan er net niet bij." Ik maak de rist dicht en Mikky draait zich om. "Wauw Mikky, hij staat je echt heel goed." We lopen samen het hokje uit en Mila en Annick kijken haar met grote ogen aan. "Hij staat je echt heel mooi Mik", zegt Mila. "Je hebt een goede smaak Annick", zegt Mikky en knipoogt naar haar. Ze glimlacht verlegen. "Hier, ik heb dit voor jou", zegt ze en geeft het aan mij. Ik loop ook een kleedhokje in en kleed me om. Ik trek het zwart effen jurkje over mijn hoofd en trek het recht. Ik kijk in de spiegel. Het jurkje heeft driekwart mouwen. Aan de bovenkant is het strak en vanaf middel wijdt het zich uit. Hij is echt heel mooi. Ik stap het kleedhokje uit. "Jij mag vaker mijn outfit kiezen Annick", zeg ik. De meiden draaien zich om naar me. "Wauw", zegt Mila. "Jezus Liv, dit jurkje staat je echt goed", zegt Mikky. "Geloof me. Als Donny jou zo ziet, rukt hij het jurkje van je lichaam af." Ik schiet in de lach. "Bedankt voor het compliment." Ik loop het kleedhokje weer in en kleed me weer om. Met her jurkje in mijn hand stap ik het hokje uit. "Nu alleen jij nog, Annick." Ze knikt en met zijn vieren gaan we opzoek naar een jurkje voor Annick. "Dus, wat voor iets wil je?", vraag ik. "Iets anders dan andere. Apart, maar wel leuk."
JE LEEST
Dance Off // Donny van de Beek
FanfictionAls Liv met haar beste vriendin Fay meegaat naar een open training van Ajax ontmoet ze Donny van de Beek. Ze haat voetbal, maar vind Donny toch wel een hele leuke jongen. Ze worden verliefd op elkaar, maar hebben één tegen weg. Ze sporten allebei op...