"Oké, ik zou nu wel graag willen weten wat er is gebeurd", zegt Mila. De rest knikt. Ik zit samen met Donny, Mila, Kasper en Matthijs in Donny's woonkamer. Ik zucht en begin ze heel het verhaal te vertellen. Dat mijn ouders de laatste tijd heel veel werken en daar veel ruzie over is geweest. Over Felien die het lievelingetje van mijn ouders is, maar de laatste tijd alleen maar bij Rick is. En als laatste over wat er gebeurd is op mijn verjaardag, dat Roy nu bij Donny's ouders woont. Het is stil en ze kijken me met open mond aan. Donny slaat zijn arm om mij heen en trekt me dicht tegen hem aan. Ik glimlach naar hem en kijk de rest aan. "Wow, Liv", zegt Kasper. "Ik weet niet wat ik moet zeggen." Ik haal mijn schouders op. "Wij gaan vanmiddag met zijn vijven even wat leuks doen", zegt Mila. "Even wat afleiding." Ik glimlach. "Ja, dat vind ik wel leuk", zeg ik en kijk Donny aan. Hij haalt zijn schouders op. "Ik vind het prima." Matthijs en Kasper knikken ook. "Wat had je in gedachten dan?", vraagt Matthijs. "We kunnen gaan bowlen met zijn vijven en daarna ergens gaan eten?", stel ik voor.
"Ik moet jullie iets bekennen", zegt Matthijs. We kijken hem alle vier aan. "Ik ga winnen", roept hij en rent als een gek naar de bowlingbaan. Ik schud lachend mijn hoofd en loop hem achterna. "Nou laat maar eens zien hoe goed je bent", zegt Mila tegen hem. Hij staat vol zelfvertrouwen op en pakt een bowlingbal. Hij gaat heel serieus klaar staan en rolt de bal op de bowlingbaan. De bal gaat heel even recht, maar al snel wijkt die af naar rechts en komt die in de goot te recht. We schieten allemaal in de lach en Matthijs staat verslagen naar de baan te kijken. "Ik heb nog een kans toch?", vraagt hij. Het zit hem alleen niet zo mee vandaag, want bij de tweede keer gaat er maar één om.
"HA! Je hebt niet alles om!", roept Matthijs blij wanneer Kasper aan de beurt is. Kasper kijkt hem lachend aan. "Zorg jij er nou maar voor dat je er meer dan twee om krijgt." Matthijs kijkt hem boos aan en staat op om weer te gooien, maar helaas, twee om. "Ugh, ik stop er mee hoor", zegt Matthijs wanneer die bij z'n tweede worp in goot gooide. Ik ga dichter tegen Donny aan zitten en hij slaat zijn arm om me heen. Ik glimlach naar hem en geef hem een kus.
"Dus, waar gaan we eten?", vraag ik als we klaar zijn met bowlen. "Ik zeg we gaan maccen", zegt Matthijs. "Ik vind het prima", zeg ik en haal mijn schouders op. Iedereen stemt in en we stappen in Donny's auto. Ik verbind mijn mobiel met de bluetooth van de auto en zet mijn muziek op. Ik zie vanuit de spiegel Mila mij grijnzend aankijken. Ik zet de muziek lekker hard en samen met Mila zingen we kei hard mee. Uiteindelijk zitten we met zijn vijven in de auto mee te zingen.
Ik glimlach om de gedachte dat ik hier in de auto kei hard aan het meezingen ben met mijn beste vrienden.
"Dus wat willen jullie? Ik trakteer", zeg ik. We staan bij zo'n easy order ding. "Ik stel voor dat degene die al hebben ingevuld wat ze willen eten alvast een plek gaan zoeken", stelt Donny voor. Ik zie Matthijs moeilijk kijken naar wat hij moet bestellen. "Je hoeft je niet in te houden hoor. Gewoon pakken wat je wilt." Hij kijkt me glimlachend aan en klikt vervolgens het eten aan wat hij wilt. "Next", roept Matthijs. Kasper kiest ook wat hij wilt en loopt samen met Matthijs weg, op zoek naar een plekje. Ik kijk waar ze zijn gaan zitten en ondertussen is Mila ook klaar. "Miel", zeg ik en kijk haar met opgetrokken wenkbrauwen. Ze kijkt me schuldig aan en kijkt vervolgens naar haar voeten. "Wat heb je besteld?", zeg ik streng. "Een hamburger en wat drinken", zegt ze verlegen. Ik kijk naar Donny die Mila met open mond aankijkt. "Doe normaal Miel. Je moet veel meer eten hoor", zegt Donny. "Mila, je mag echt wel wat eten van de Mac hoor. De jongens moeten toch ook op hun eten letten net als wij. Zij pakken hier toch ook wat ze willen", zeg ik. Ze knikt en veranderd het eten. "Ik ga alvast bij Matthijs en Kasper zitten", zegt ze en loopt weg. "Wat was dat?", vraagt Donny. Ik zucht. "Wij moeten net zoals jullie letten op ons eten vanwege het dansen enzo. Alleen Mila neemt het te serieus. Net zoals daarnet dan wilt ze alleen maar een hamburger pakken. Ik heb het al zo vaak tegen haar gezegd, maar op een of andere manier dringt het niet tot haar door." Hij knikt en kijkt me serieus aan. "Maar dit is echt niet goed hoor. Dalijk draait ze er helemaal op door. Ik vond dit al erg. Ze wilde voor het facking avondeten alleen maar een hamburger pakken." "Ja, dat weet ik Donny. Maar het wilt niet tot haar door dringen", zeg ik en sla mijn armen over elkaar heen. "Misschien moeten we het tegen Kasper zeggen?", zegt Donny. "Ik bedoel die twee zijn over hun oren verliefd op elkaar. Misschien dat het hem wel lukt." Ik haal mijn schouders op. "Dat kunnen we wel doen, ja." "Wat wil jij?", vraagt Donny. "Ik ga niet voor een menu, maar lekker voor alleen broodjes en aangezien ik echt heel erg trek heb, ga ik lekker los", zeg ik lachend. Ik kies voor een Big Mac, een McChicken, een cheeseburger en 9 kipnuggets. "Pfft jezus Liv", zegt Donny lachend. Ik haal onschuldig mijn schouders op. "Ja wat, ik heb honger." Hij schudt lachend zijn hoofd en kiest wat hij wil. Als hij zijn pinpas in het pinapparaat wilt stoppen, houd ik hem tegen. "Wat doe je gek? Ik zou betalen", zeg ik en trek zijn pinpas uit zijn hand. Ik stop mijn eigen pinpas in het apparaat en betaal de bestelling. We konden kiezen tussen wachten op onze bestellen of het laten brengen. We zijn lui vandaag dus hebben gekozen voor het laten brengen. Samen met Donny lopen we naar de rest en gaan er bij zitten. Als het eten gebracht wordt, pak ik gelijk hongerig alles bij elkaar en begin gulzig te eten. "Lekker bezig Liv", zegt Matthijs en ik kijk op. Ik zie dat we allebei het zelfde hebben besteld. Ik begin te lachen en geef hem een high five.
"Hoe gaan we het nu doen met kerst?", vraag ik aan Donny als we thuis zijn. "Hoe bedoel je?", zegt hij en gaat op de bank zitten. "Nou, ik zit niet echt op mijn ouders te wachten nu, na wat ze gedaan hebben. En aangezien we op kerstavond bij onze eigen ouders zouden zijn, eerste kerstdag bij mij en tweede kerstdag bij jou." Hij zucht. "Ik stel voor om kerstavond gewoon met zijn tweetjes te doen of eventueel met Roy erbij. Tweede kerstdag doen we gewoon bij mij thuis en ik stel voor om eerste kerstdag gewoon naar jou toe gaan." "Nee sorry Donny, maar daar zit ik echt niet op te wachten en ik denk mijn ouders zelf ook niet." "Je zou ze toch een keer onder ogen moeten komen lieverd", zegt hij en trekt me tegen zich aan. Ik zucht. "Dat weet ik ook wel, maar Roy dan? Ik wil het hem niet aan doen om weer geslagen te worden en ik denk ook niet dat hij er op zit te wachten." Hij knikt. "Dat laten we aan Roy zelf over. Ik begrijp het als hij het nog niet durft. Maar ik vind wel dat jij moet gaan, buiten het feit dat ze je verjaardag zijn vergeten, hebben ze je verder niks aangedaan." Ik zucht en kruip dichter tegen hem aan. "Ik hou van je", zeg ik. Hij drukt een kus op mijn haar. "Ik houd ook van jou."
JE LEEST
Dance Off // Donny van de Beek
FanfictionAls Liv met haar beste vriendin Fay meegaat naar een open training van Ajax ontmoet ze Donny van de Beek. Ze haat voetbal, maar vind Donny toch wel een hele leuke jongen. Ze worden verliefd op elkaar, maar hebben één tegen weg. Ze sporten allebei op...