Sorry dat het nieuwe hoofdstuk zondag niet online kwam. Ik was maandag jarig en door alle voorbereidingen, is het er niet van gekomen. Dus daarom vandaag een nieuw hoofdstuk.
Een week later
"En? Weet je al wat je aan gaat doen?", vraagt Fay. Fay en ik zijn aan het FaceTimen. Ik heb vanavond mijn eerste date met Donny. We zijn nu week verder en ik begin hem echt leuk te vinden. We appen constant en hij is echt heel erg lief. Vandaag hebben we onze eerste date en zondag ga ik bij zijn wedstrijd kijken, dat had hij gevraagd. "Nee. Hij zei dat ik iets netjes aan moet doen, maar het moet ook weer niet te net zijn." Ze knikt. "Doe een zwarte broek met dat nieuw shirtje van je. Doe er een leuk, maar net vest of blazer overheen en dan gewoon je sneakers er onder." Ik kijk naar mijn kast en haal de kleding er uit. Ik trek het aan en kijk in de spiegel. "Thanks Fay, het staat inderdaad echt leuk. Simpel, leuk en toch netjes." Ze knikt. "Hoe laat word je opgehaald?" "Rond half 6. Hij wilde eerst een rondje met me lopen en daarna gaan we naar een restaurant." "Oeeeh, i like", roept Fay. "Ooh Liv, ik ben zo jaloers op je. Laat alsjeblieft alles weten als je kan. Ik ben zo benieuwd." Ik begin te lachen. "Als het kan, laat ik het je weten. Ik wil alleen niet zoveel op mijn mobiel zitten. Komt een beetje onbeschoft over", zeg ik en haal mijn schouders op. Ze knikt. "Dat snap ik en vooral niet doen omdat ik het vraag. Ga genieten en maak er het beste van, want het is je echt gegund Liv." Ik glimlach. "Dank je wel Fay, je bent een schat." "Nou ga gauw opschieten, want voor je het weet is het zo half 6. Ik ga er vandoor, want ik leid je veel te veel af. Ga vooral genieten Liv echt waar." Ik knik. "Thanks Fay. Ik laat je weten hoe het is gegaan." "Is goed. Doei lieverd, veel plezier vanavond." "Thanks Fay, dat gaat wel lukken denk. Doei mop" Ik hang op en begin aan mijn haar.
Als ik klaar ben, zie ik dat het 5 uur is. Ik pak mijn mobiel en doe hem in mijn tas. Ik kijk of alles er in zit en loop naar beneden. Ik zie mijn ouders en broertje op de bank zitten. "Waar is Felien?", vraag ik. "Die is bij Rick." Ik knik en loop naar de keuken om nog wat drinken te pakken. "Ben je zenuwachtig, lieverd?", vraagt mijn vader. Ik haal mijn schouders op. "Een beetje. Het valt best mee. Het voelt gewoon aan alsof we elkaar al heel lang kennen. Ik voel me gewoon heel erg op mijn gemak bij hem." Mijn moeder begint te glimlachen. Ik trek een wenkbrauw op. En Roy kijkt mij aan. "Mam, what the fack is er?", vraagt Roy. "Je vindt hem leuk", zegt ze en kijkt mij aan. Ik haal mijn schouders op. "Ik weet niet. Het voelt al zo vertrouwd, maar ik ken hem pas een week." "Lieverd, ik hoor en zie het aan alles. Ik zie het aan de manier hoe je over hem praat. Je ogen glinsteren helemaal en je begint helemaal te glunderen als we het over hem hebben." Ik glimlach. Ik voel mijn mobiel trillen en zie dat ik een berichtje heb van Donny.
Donny van de Beek: Heee, ik ben kom er nu aan. Zorg je dat je klaar staat? 😘
Ik ga staan en pak mijn jas en schoenen. Het is maar 5 minuutjes met de auto van zijn appartement vandaan. Als ik mijn jas en schoenen aan heb, pak ik mijn tasje en geef mijn ouders een kus. Op dat moment gaat de bel en zeg mijn ouders gedag. Ik doe de deur open en zie Donny staan. "Ben je er klaar voor?", vraagt hij. Ik knik en doe de deur achter mij dicht. "Ja, ik heb er heel veel zin in, om eerlijk te zijn." Hij glimlacht en doet de deur van de auto voor me open. "Ik zat er over na te denken om gewoon even een wandeling te maken over het strand en daarna naar het afgesproken restaurant te gaan." Ik knik. "Ik vind het goed. Het maakt mij echt niet uit." Hij start de auto en rijdt naar het strand. We hebben heel de weg een gesprek en het voelt echt aan alsof ik hem al heel mijn leven ken. Het is totaal niet ongemakkelijk en we lachen heel veel. Ik pak mijn mobiel er even bij en zie dat ik een appje heb van Fay.
Fay Bæ 💓: Heel veel plezier lieverd! Geniet er lekker van! Kusjes 😘
Ik glimlach en open snapchat. Ik open de snaps die ik heb gehad en maak een snap van de auto. "Onderweg " zet ik er bij en stuur hem naar mijn beste vrienden en recenten. Donnys mobiel ligt op en er staat "snapchat van Liv 💓" Ik voel dat ik moet blozen draai mijn hoofd richting het raam. Donny begint te lachen. "Je mag best blozen hoor. Het is schattig", zegt hij en legt zijn hand op mijn been. Ik kijk hem aan en glimlach. Na een paar minuten zijn we aangekomen op het strand. We lopen over het strand en ik voel dat Donny mijn hand pakt. Ik kijk er glimlachend naar en geniet van het uitzicht. Langzamerhand begint de zon onder te gaan en het is echt een perfect plaatje. Ik voel dat Donny naar me kijkt en ik kijk zijn kant op. Hij kijkt me glimlachend aan. "Je hebt dit expres om deze tijd gedaan eh?" Hij haalt zijn schouders op. "Mmm, misschien. Ik wist dat je van de zonsondergang houdt" Ik begin te lachen. "Het is prachtig, dankje", zeg ik en geef hem een kus op zijn wang. Hij knipoogt een lopen weer terug naar de auto. "Ik hoop dat je een beetje trek hebt, want het eten in dit restaurant is echt heerlijk." "Ik ben benieuwd." Ik kijk naar buiten en voel dat Donny zijn hand op mijn been legt. Ik kijk er naar en glimlach. Op de achtergrond hoor ik Shawn Mendes met Mercy en ik zet de radio harder. Donny kijkt me lachend aan en begint mee te zingen. Ik lach. "Ja, ik denk dat jij het maar bij voetbal moet houden", zeg ik en klop even op zijn hand. Hij begint te lachen. "Kan jij het beter dan?" Ik haal mijn schouders op. "Misschien." "Ooh, nou, ik ben benieuwd." Ik wacht tot het refrein en begin dan mee te zingen.
JE LEEST
Dance Off // Donny van de Beek
Fiksi PenggemarAls Liv met haar beste vriendin Fay meegaat naar een open training van Ajax ontmoet ze Donny van de Beek. Ze haat voetbal, maar vind Donny toch wel een hele leuke jongen. Ze worden verliefd op elkaar, maar hebben één tegen weg. Ze sporten allebei op...