--- XXI ---

527 31 28
                                    

A/N lieve lezers. Ik ben vandaag 17 geworden dus krijgen jullie naast dit extra hoofdstukje nog een extra hoofdstukje. Alvast heel veel leesplezier. Xxx Mairin

---------------------------------------------------

Ik word de volgende dag wakker door gehuil. Macaulay kreunt en staat op. Ik ga ook rechtop zitten. Macaulay tilt eerst Evanna op. Ze geeft haar aan mij. Ik wieg haar heen en weer. Langzaam aan stopt ze met huilen. Macaulay lukt het niet om Iagan te laten stoppen met huilen. Ik leg Evanna naast me neer en reik naar Iagan. Hij geeft me Iagan. Ik wieg ook hem weer heen en weer en vanzelf gaat ook hij slapen. 'Hoe ga ik dat ooit doen' vraagt Macaulay terwijl hij bij me komt zitten.

Hij tilt Evanna op en geeft een kus op haar hoofd. 'Weet ik niet' zeg ik, 'oefenen?'

Hij grinnikt, 'dat is goed mogelijk. Vandaag laat ik de dokter weer komen. Ik wil heel zeker weten dat jij gezond bent voordat ik je weer alleen durf te laten.'

'Oké' zeg ik, 'maar ga je... ik ben ook... hij maakte me weer verslaafd.'

'Weet ik, maar dat kleine beetje heeft geen invloed op je. Of op mij.'

'Weet je dat heel zeker?'

'Heel zeker.'

Ik knik zachtjes en zeg: 'Ik wil douchen Mac. Ik voel me vies.'

'Oké, ga maar. Ik let wel op die twee hier.'

Ik glimlach kort en sta op. Ik loop naar de badkamer en douche even snel. Daarna loop ik weer naar de kamer. Kermichil ligt op zijn buik en de tweeling ligt voor hem. Hij geeft een kus op hun hoofdjes. De tweeling slaapt weer. 'Wat een luie vampiers' mompel ik.

Macaulay grinnikt, 'wacht maar tot ze kunnen lopen. Dan ga je je zorgen maken over waar ze zijn.'

'Jij niet?'

'Er lopen genoeg bedienden rond die wel een oogje in het zeil houden. Zodra ze gevaar lopen komen ze de tweeling naar ons brengen.'

'Heel zeker?'

'Heel erg zeker.'

Ik knik en ga naast hem liggen op mijn zij. 'Zijn er nog andere regels' vraag ik.

'Over deze twee niet. Hoewel we ze vanaf het begin aan dat ze kunnen rennen al moeten laten jagen.' 

'Jagen?'

'Iedere vampier leert vanaf het begin jagen.' 

Hij kijkt mij aan. 'Misschien moet ik jou ook maar eens leren jagen.' 

'Want jij kan dat heel erg goed?'

'Ik heb op jou gejaagd en op mijn neef.'

'Op mij?'

'Of dat kan ik nog gaan doen. Jij rent, ik kom achter je aan.'

'Deal.'

Hij grijnst en geeft een kus op mijn hand. Daarna staat hij op. Hij legt de baby's terug in hun wieg. Daarna komt hij weer terug liggen. 'Je moet eten' zegt hij, 'gaan we naar beneden? Of zal ik eten hierheen brengen?'

'Wil je het hier brengen? Dan gaan we morgen weer naar beneden.'

'Tuurlijk.'

Hij staat op en geeft een kus op mijn hoofd. Daarna loopt hij weg. Ik ga rechtop zitten in kleermakerszit en kijk naar buiten. Het liefste wil ik nu gewoon even gaan rennen maar ik wil de tweeling absoluut niet alleen laten!

Macaulay komt weer binnen. Hij heeft een groot dienblad met allerlei dingen erop. Die zet hij naast me neer. We eten ons ontbijt op. Daarna moet Macaulay naar een vergadering. Als hij net weg is komt Lileas binnenrennen. 'Goedemorgen Vanora' zegt ze blij, 'is de tweeling al wakker?'

Ze rent naar het wiegje toe en kijkt over de rand. Ik glimlach, sta op en loop naar haar toe. 'Ze zijn weer in slaap gevallen' zeg ik, 'wil je ze vasthouden?'

Ze kijkt me aan. 'Mag dat?'

'Als je dat wil wel ja.'

Ze kijkt naar de tweeling en knikt. 'Ja, ik wil ze graag vasthouden.'

Op dat moment word Iagan wakker. Hij gaapt. Ik til hem op en ga op de rand van het bed zitten. Lileas loopt achter me aan en ik geef haar de baby. Ik laat haar zien hoe ze de baby vast moet houden. Als ze de baby even heeft vastgehouden komen Tibby en Maisie binnen. 'Goedemorgen' zeggen ze tegelijk.

'Goedemorgen' zeg ik glimlachend.

Maisie loopt naar het wiegje. 'Zo te zien is Evanna ook al wakker' zegt ze.

Ze tilt haar op. 'Goedemorgen meisje' zegt ze glimlachend.

Evanna brabbelt wat. Tibby komt naast Lileas zitten. 'Mag ik hem even vasthouden' vraagt ze.

Lileas knikt en laat Tibby de baby overnemen. Mijn vader en Farlan komen binnen. 'Zo te zien is iedereen weer massaal samengekomen om de baby's te zien' zegt mijn vader.

Ik grinnik, 'blijkbaar zijn jullie dol op ze.'

Macaulay komt ook weer binnen. 'Ik ben even weg en iedereen is er weer' zegt hij.

Ik glimlach, 'blijkbaar is iedereen dol op de baby's.'


The Royal TwinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu