--- XXII ---

522 32 13
                                    

A/N lieve lezers, hier is het derde publicatie van vandaag. Veel leesplezier. Xxx Mairin

----------------------------------------------------

Een week is verstreken sinds de tweeling is geboren. Ze groeien razendsnel.

Laire is afgekickt van Kermichils gif. Maar ze is nog niet helemaal klaar. Nog heel even en dan laat Gawyn haar gaan.

Vika is ondertussen ook opgepakt. Ze zit ook in de cel. Net als Kermichil. Hij staat onder strenge bewaking. Hij krijgt maar weinig te eten zodat hij zwak is. En hij krijgt ook bijna geen bloed!

Vandaag is de kerkdienst. We zijn al in de kerk. Dezelfde waar we getrouwd zijn. Macaulay mag deze keer wel bij me zijn. Ik kleed samen met Maisie de tweeling aan. Ze dragen witte, lange jurken.

Macaulay houd de mensen buiten in de gaten. Hij is beschermend als we buiten de kamer zijn. Wat ik ook niet gek vind. Kermichil is al eerder ontsnapt aan de wachters. Waarom zou hij nu weer niet ontsnappen.

Macaulay staat opeens achter me. Hij slaat zijn armen om mijn middel. 'Nog maar heel even' zegt hij, 'dan zijn ze gezegend en dan overkomt ze niets meer.'

Ik draai me om naar hem met Iagan in mijn armen. Hij strijkt over zijn hoofdje.

'Klaar' zegt Maisie, 'dus nu wachten tot de ceremonie begint.'

Uilleam komt binnen. 'Nog een kwartier uwe hoogheden' zegt hij.

'Dank je' zegt Macaulay met een kort knikje.

Uilleam buigt en loopt weg. 'Dus wie draagt wie' vraag ik.

'De eerstgeborene moet door zijn vader gedragen worden' zegt Maisie, 'volgens de wetten. Dus jij mag Evanna dragen.'

Ik glimlach. Macaulay neemt Iagan over van mij en ik neem Evanna over van Maisie. Daarna lopen we naar de hal. Alle edelen zijn al in de zaal. De enigste die mist ik Kermichil. Maar dat vind niemand erg! Uilleam en Balgair staan bij de deuren. Maisie, Farlan en mijn familie zullen achter me aanlopen door de kerk heen. 'Bent u er klaar voor majesteit' vraagt Uilleam.

Macaulay en ik knikken tegelijk. Balgair opent de deuren samen met Uilleam. Daarna lopen we naar binnen. De mensen staan snel op en buigen diep. De ceremonie gaat best snel. Eerst word Iagan gedoopt. Daarna is Evanna aan de beurt. 'Mag ik aan u vragen welke vampiers de grote eer hebben om hun peetoom- en tantes te zijn' vraagt de priester.

'Mijn koningin en ik hebben twee peettantes en twee peetooms gekozen' zegt Macaulay.

Ik kijk naar hem. 'Onze eerste peettante, mijn tante, Maisie' zegt Macaulay, 'Maisie Finola Eirica Dracula-Lilithieus.'

Een man noteert haar naam. 'Onze tweede peettante is Robena Janneth DeBois' zeg ik.

Weer noteert de man de naam. 'Nu onze peetooms' zegt Macaulay, 'onze eerste peetoom, Beathan Lamont Douglas.'

'Onze tweede peetoom' zeg ik, 'Farlan Macadam Dracula.'

De man noteert het weer. 'Ik vraag de peetooms en tantes naar voren te komen' zegt de priester.

Ik wil zeggen dat Robena er niet is maar opeens staat ze naast me. 'Hallo Vanora' fluistert ze.

Ik kijk naar Macaulay, 'jij?'

Hij grijnst alleen maar. Ik zucht diep, 'ik pak je nog  wel terug.'

De priester vraagt de peetooms en tantes om een eed af te leggen. Ze moeten goed voor de kinderen zorgen als er iets met mij en Macaulay gebeurt. Natuurlijk beloven ze het. Daarna gaan we naar buiten. Terug naar huis. Daar is iedereen uitgenodigd om naar de tweeling te komen kijken. Als we er net zijn stroomt de binnenplaats vol met allerlei media. Ze interviewen alle adel die door de poort loopt zie ik vanuit een kamer.

'Wat nu' vraag ik.

'We moeten het balkon op' zegt Macaulay, 'daar stellen we de baby's aan de media voor die alles weer in de kranten zet.'

Ik knik. 'En zo komt iedereen alles te weten' zegt Farlan.

Ik grinnik. Na ongeveer een half uur gaan we het balkon op. Er stijgt een gejoel op. Macaulay steekt zijn hand omhoog zodat het stil word. 'Welkom allemaal op ons paleis' zegt Macaulay, 'jullie zijn hier allemaal omdat onze zoon en dochter vandaag zijn gezegend.' 

De mensen klappen. 'Maar jullie weten hun namen nog niet' zegt Macaulay luid, 'die zullen we jullie vertellen. Dit is onze zoon-'

Hij houd Iagan iets omhoog. 'Zijn naam is Iagan Alasdair Beathan Farlan Lilithieus.'

De mensen juichen weer. 'En dit is onze dochter' zegt Macaulay, 'en ik wil graag dat mijn koningin haar naam zegt.'

'Ik' fluister ik naar hem.

'Jij' zegt Macaulay glimlachend, 'je kunt dit Vanora.'

Ik haal diep adem en roep luid. 'Dan stel ik onze dochter aan jullie voor.'

Ook ik houd Evanna een beetje omhoog. 'Haar naam is Evanna Solace Nicol Maisie Donaldina Lilithieus.'

De mensen juichen weer. 'Leve de koning' roepen ze, 'leve de koningin! Hoera! Hoera! Hoera!'

Daarna maken ze allemaal een diepe buiging. We blijven nog even staan en daarna lopen we naar binnen. Er is een feest waarbij veel mensen ons cadeaus schenken voor de baby's. De tweeling slaapt de helft van de tijd. En Lileas  let de hele tijd op ze. Ze is soms zelfs nog meer beschermend dan Macaulay!

The Royal TwinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu