Kapitel 6

386 10 4
                                    

Jason's perspektiv :

Jag sätter mig vid ratten och börjar köra mot huset där jag bodde med mitt gäng. Jag fortsatte att köra på vägen och när vi hade kommit halv vägs till huset tar jag fram min mobil och sms:ar Ryan. Ryan är min bästa vän och vi har hållit ihop sen högstadiet.

- Hey Ryan , jag är påväg hem igen men jag har med mig Daisy denna gång. Skriver jag och kollar upp på vägen igen

Jag hör hur min mobil plingar till och jag ser att Ryan sms:at tillbaka.

- Det var på tiden. Svara Ryan

- hahah Aa , men ni behöver inte berätta så mycket om vårt gäng vill inte skrämma henne. Svara jag och kollar upp på vägen igen

- som du vill haha. Svarar Ryan

Daisy's perspektiv :

Jag ser hur Jason börjar sms:a med någon medan han kör. Jag blir lite oroligt att vi ska krocka in i något men jag antar att han har koll på allt. Efter ett tag kör vi in på väg och hamnar mitt ute i skogen. Jag blir lite fundersam men reflekterade inte så mycket över det. Efter några minuter kommer vi fram till ett stort svart hus och Jason stannar bilen. Han tar av sig säkerhetsbältet och jag gör det samma. Vi går ut från bilen och upp till huset. Jason öppnar dörren till huset och vi går in.

- välkommen hem till oss. Hör jag Jason säga.

Jag svarar med ett leende. Jason tar tag i min hand och leder mig in i vardagsrummet. Jag blev först chockad över att Jason tog tag i min hand eftersom jag inte direkt var beredd på det. När vi kommer in i vardagsrummet ser jag 5 andra killar sitta i soffan och kolla på fotboll. Jag blir direkt väldigt nervös eftersom jag är världens blygaste person. Jag hör hur Jason hälsar på alla i rummet och alla hälsar tillbaka. Jag tänkte också hälsa på alla men eftersom jag är så blyg får jag inte fram ett ord.

- hej du måste vara Daisy , säger en av killarna i soffan.

- Aa , jag är Daisy, säger jag tyst

Hur visste de mitt namn ? Jag är inte direkt den personen man brukar lägga märke till. Dess Utom har jag inte sätt någon av dessa killar förut.  Jag velade väldigt länge på om jag skulle fråga hur alla kunde veta vem jag är men till sist bestämde jag mig för att fråga.

- hur vet ni alla vem jag är och vad jag heter ? Frågar jag nervöst.

- nej men vi har bara hört Jason prata om dig på senaste tiden. Säger en annan kille från soffan.

- okej , jag vet inte vilka ni är så det skulle vara bra om ni kunde presentera er , sa jag och log.

Jag hör sen hur Jason säger

- ja du vet ju redan vad jag heter , Sen har vi Ryan , säger han och pekar på killen längst bort i soffan. Bredvid Ryan har vi Carlos , sen har vi Lukas , sen Edward och till sist Diego.

Jag hälsar på alla och jag känner hur nervositeten sakta men säkert försvinner. Jag börjar också känna mig mindre blyg. Mina tankar avbryts när jag hör Edward säga

- denna fotbolls match börjar bli tråkig vi borde hitta på något annat , säger han och suckar.

- Aa håller med , det finns inte så mycket annat att kolla på på tv:en så jag antar att vi får spela kort eller något. Säger Carlos.

Jason's perspektiv :

Det kändes så bra att ha Daisy här hos oss. Jag blev på mycket bättre humör när jag var runt henne. De andra killarna bestämde sig för att spela kort så jag bestämde mig för att också vara med. Jag sätter mig i soffan med de andra killarna och jag inser snabbt att Daisy inte har någon plats utan hon bara står där bredvid soffan och ser allmänt blyg ut. Jag tar tag i hennes arm och drar ner henne i mitt knä.

- killar vad spelar vi ? Säger jag.

- vänd 10 eftersom jag tror alla kan det spelet, säger Lukas

- jag vet inte hur man spelar vänd 10 , viskar Daisy i mitt öra

- det gör inget vi spelar tillsammans , viskar jag tillbaka i Daisy's öra.

Lukas delar ut kortleken och jag tror han fattade att jag och Daisy spelade tillsammans. Spelat startade och det gick bra för mig och Daisy. Det hela slutade med att jag och Daisy vann hela spelet. Jag brukade alltid förlora när vi spelade kort så jag antar att Daisy ger mig tur. Klockan sprang iväg och det blev väldigt sent. Jag ser också att Daisy nästan somnade i soffan.

- vi borde nog gå och lägga oss nu om vi ska orka med morgon dagen. Säger jag och kollar på Daisy.

Hon bara nickar till svar. Så jag reser mig upp och säger god natt till alla killar. Jag ser hur Daisy också reser sig upp och vi går sen till mitt rum som ligger på övervåningen.

- vart ska jag sova ? Säger Daisy

- du kan sova i min säng , jag kan sova på golvet om du är obekväm med att sova i samma säng som mig.

- nä , du ska inte behöva sova på golvet, jag dör inte direkt av att sova i samma säng som dig. Säger hon medan hon försöker hålla sig för skratt.

Hon var så gullig när hon skrattade åt sig själv. Vi började där efter göra oss i ordning. Jag ser hur Daisy kryper under täcket och somnar. Jag kollar på henne ett tag. Hon var verkligen så söt när hon sov. Jag släcker därefter tak lampan och kryper under täcket. Det tar inte så lång tid innan jag själv somnar.

--------------------------------------------

Detta var då kapitel 6. Hoppas ni gillar det 💗

Skulle ni vilja ha längre eller kortare kapitel och hur ofta vill ni att jag uppdaterar boken ?

Do you really love me ? ( Jason McCann ) SwedishWhere stories live. Discover now