Kapitel 29

155 4 3
                                    

Daisy's perspektiv :

- Hej Martina ! sa jag med ett stort leende på läpparna.

- Hej ! Ska vi gå in ? Frågade Martina med ett lika stort leende på läpparna

Jag nickade och vi började gå mot ingången. Precis innan jag  gick in genom de stora dörrarna som ledde in till skolan vände jag mig om för att se om Jason var kvar eller om han hade åkt. Som jag hade gissat var han kvar , vilket inte förvånade mig.

- Kommer du ? Frågade Martina.

- Ja. Sa jag och vände mig om mot Martina och vi började gå till våra skåp.

Jag öppnade mitt skåp och la in mina ytterkläder och skor. Jag vände blicken mot schemat som satt i mitt skåp och såg att idag började vi med språkval och mitt språkval var spanska. Martina hade franska , det var vändning tråkigt att vi inte hade samma språk val men ja ja det finns väll inte så mycket att göra åt saken.

- Vi ses efter den här lektionen. Sa Martina medan hon stängde och låste sitt skåp.

- Ja, vi ses. Svarade jag medan jag vände mig om för att gå till lektionssalen.

Lektionssalen jag hade spanska i låg längst bort i korridoren. Martina berättade för mig tidigare idag att alla årskurser hade språk samtidigt. När jag kom fram till lektionssalen så såg jag att Edward , Ryan och Lukas också stod och väntade på att få komma in på lektionen.

Jasons perspektiv :

Daisy hade precis gått in i skolan och min plan var att bara vänta här tills hon slutade skolan. Jag satte på radion i bilen och lutade mig tillbaka i sätet.

Jag hoppade till av att min telefon ringde på högsta volym. Jag tog upp telefonen från fickan och såg att det var Diego som ringde. Jag antog att det var något viktigt eftersom han aldrig ringer mig och han är ju trots allt äldst i gänget.

- Vad ?

- Du vet killen som följde efter Daisy ? Vi har hittat deras " gömställe " som inte alls ligger långt ifrån skolan.

- Sms:a mig adressen och möt mig där. Jag hämtar killarna. Sa jag innan jag la på.

Jag hoppade ut ur bilen och slängde igen dörren. Jag skulle lätt kunna döda någon just nu. De som gjorde så här mot Daisy ska dö och det ska jag se till. Ingen ska någon sin igen röra min tjej.

Jag gick med bestämda steg in i skolan och letade upp killarnas schema, Spanska. Jag gick bort mot lektionssalen och slängde upp dörren.

Jag behövde inte ens säga något innan Ryan , Lukas och Edward var uppe på benen och nästan ute ur klassrummet.

Daisys perspektiv :

Lektionen började och det var faktiskt ganska roligt. Men det berodde bara på läraren eftersom han drog in lite små skämt i genomgången.

Efter typ 20 minuter av lektionen rycks dörren upp och det var Jason. Men vad gör han här, jag trodde han hade åkt hem för långe sen. Ryan , Lukas och Edward var lika snabbt ute ur klassrummet som dörren flög upp.

- Killar det blir frånvaro om ni går !! Skrek vår spanska lärare ut i klassrummet.

Innan dörren stängdes igen möttas mina ögon med Jasons och hans ögon var svarta. Jag kunde inte se en ända känsla i han ögon. Jason slängde igen dörren och läraren fortsatte med genomgången.

2 timmar senare

Det var äntligen lunch och Martina och jag var påväg till matsalen. När vi kom in i matsalen mötte vi upp Alexandra , Tony och Oliver. Vi alla tog mat och gick och satte oss.

Do you really love me ? ( Jason McCann ) SwedishDove le storie prendono vita. Scoprilo ora