Kaptitel 27

185 7 4
                                    

Daisy's perspektiv :

Jag slog upp ögonen och allt jag möttes av var mörker. Efter ett tag när mina ögon hade vant sig med mörkret ser jag en skugga av en annan människa. Efter ytligare några sekunder känner jag en enorm smärta i magen , jag hinner inte tänka mer innan jag känner samma smärta mot magen igen. Jag blir slagen , efter den tanken börjar det regna slag över hela min kropp.

Jag vaknar upp med ett ryck och sätter mig snabbt upp i sängen, mardröm igen. Allt jag vill är att glöm allt det jag var med om de senaste tre veckorna. Om jag inte hade varit så dum så att jag blev kidnappad hade jag fortfarande varit hos Jason och allt hade varit bra.

Jag tänder lampan på bordet brevid min säng och möts av affischerna på mina väggar. Enda sen jag var liten har jag älskat Ariana Grande och haft affischer av henne över alla mina väggar. Men när Mamma och Pappa skildes bestämde pappa att jag inte fick ha affischer på mina väggar längre för det var tydlien för fult och stökigt. Ariana är verkligen anledningen till att jag finns kvar här en idag. Jag satt kvar en stund i sängen och bara kollade runt på alla bilder på Ariana , hon betyder verkligen allt för mig.

När jag hade suttit där en stund slog tanken mig att det var skola idag. Det hade gått några dagar sen jag lämnade Jason och jag bestämde mig för att söka till en ny skola , det visade sig att jag kom in och idag var första dagen. Jag gick upp från sägen och in i badrummet för att duscha och fixa till mig.

-

Jag öppnade ytter dörren och gick ut ur dörren. Skolan låg på andra sidan stan så jag behövde åka 40 minuter innan jag började. Busstationen låg inte så långt från min mammas hus så jag var snabbt framme vid bussen och var nu på väg till skolan.

Efter 40 minuter var jag framme framför min nya skola, jag tog ett djupt andetag och begäde mig sedan in. Jag letade mig fram till rektorns kontor och knakade på. efter ett tag öppnade en kvinna dörren.

- Hej ! du måste vara Daisy , vad kul att du vill börja på den här skolan.

- Hej, Ja det är jag som är Daisy.

- Ja, du ska börja i klass A. Martina kommer snart och visar dig runt och förresten här är koden till ditt skåp.

- Tack ! säger jag och ler .

Efter någon minut kommer en till tjej in i rummet och jag antar att det är Martina.

- Hej, det är jag som är Martina och jag går i din nya klass.

- Hej , trevligt att träffas, Jag heter Daisy. Säger jag med ett leende.

Martina börjar visa mig runt och allt jag har att säga är att detta var en sjukt stor skola.

- Här borta är alla skåp , jag har skåp nummer 105 vilket har du ?

- 115, svara jag snabbt.

- Aha okej då har vi skåp nära varandra.

Vi gick fram till skåp nummer 115 och jag slog in min kod för att kolla så att allt funkar. Allt stämde så vi fortsatte vidare. Hon visade mig runt över hela skolan , matsalen , idrottshallen , alla klass rum och gav mig all information som var viktig att veta, Martina var verkligen jätte trevlig.

- Okej , det var hela skolan. Sa Martina med ett stort leende på läpparna.

- Tack , det var verkligen jätte snällt av dig att visa mig runt.

- Inga problem. Vi har Musik om 10 minuter, vi kan väll ha sällskap med varandra ?

- Ja absolut. svarar jag med ett stort leende på läpparna.

Do you really love me ? ( Jason McCann ) SwedishDonde viven las historias. Descúbrelo ahora