Daisy's perspektiv :
Jason parkerade bilen utan för ett köp centrum jag aldrig hade varit på förut.Men det kanske inte var så konstigt eftersom jag aldrig hittade på något på helgerna. Vi gick ut ur bilen och började gå in i gallerian. Vi gick runt ett tag innan vi gick in i en butik. Butiken var fylld med kläder och accessoarer. Jag älskade verkligen att shoppa men det blev aldrig av. Jag började kolla runt på alla kläder och accessoarer. Jag kände Jasons blick i nacken vart jag än gick, men det gjorde inte så mycket eftersom jag känner mig trygg med honom. Efter att jag hade kollat runt ett tag stannar jag och stirrar på en jätte fin klänning. Klänningen var smuts rosa, klänningen gick ner till knäna och jag hade aldrig sätt en sån fin klänning.
- tycker du om den ? Hör jag Jason säga
Jag bara nickar som svar medan min blick satt fast på klänningen.
- ska du inte prova den ? Säger Jason
- nja , jag vet inte den är säkert inte lika fin på mig.
- skit snack prova den bara. Säger Jason med ett leende på läpparna.
- visst , men bara för att göra dig glad. Säger jag medan jag skrattar lite.
Jag tog klänningen och gick in i omklädningsrummet. Jag satte på mig klänningen och kollade mig själv i spegeln. Klänningen var så fin. Jag kollade på prislappen och klänningen kostade 800 kr. jag önskade verkligen att jag hade råd att köpa den men får väll önska mig den i present eller något. Jag ser i spegel bilden att Jason öppnar dörren till omklädningsrummet.
- wow du ser så bra ut!
- nja , klänningen är fin men den kanske inte ser jätte bra ut på mig. Säger jag tyst
- ser inte bra ut på dig ?! Du är den mest vackra personen jag har sätt. Klänningen är bara ett plus. Du är världens finaste. Säger Jason och ger mig en kram.
- tack , men jag har ändå inte råd.
- skit samma jag betalar. Säger Jason bestämt.
- nej det behövs verkligen inte. Jag vill inte att du ska lägga pengar på mig, det är verkligen inte nödvändigt.
- låt mig köpa 1 klänning till den personen som betyder mest för mig. Jag kommer köpa den vad än du säger. Säger Jason med ett flin på läpparna.
- okej då , säger jag tyst.
Jag byter om till mina vanliga kläder och går sedan med Jason till kassan. Han betalar klänningen och vi går ut ur affären.
- tack Jason. Säger jag
- varsågod , allt för dig som sagt.
Jag kramar om Jason och han besvara kramen. Jag får ställa mig på tå för att nå runt hans nacke. Vi står där och kramas ett tag, jag känner mig så glad och säker i hans armar. Samtidigt kommer tanken om att han ändå är kriminell. Men man kan inte styra över vem man blir kär i eller ?
Vi släpper kramen och börjar gå bort mot den andra halvan i köpcentrumet. Jag märker det inte ens men Jason och jag går hand i hand. Jag funderade länge på om jag ska ta bort min hand men det känns så bra. Jag bestämmer mig sen för att han får ta bort handen först.Jason's perspektiv :
Jag och Daisy går nu hand i hand i gallerian. När jag först tog tag i hennes hand trodde jag att hon skulle dra bort den, men det gjorde hon inte. Vi går en stund och kollar på omgivningen.
- Jason jag behöver gå på toa men du kan väll vänta här? Säger Daisy med sin söta röst.
- visst men va inte borta för länge. Säger jag medan jag skrattar.
- hahha visst. Säger Daisy och går iväg till toaletterna.
Jag står och väntar på Daisy i mer en 15 min. Jag började bli orolig, Är jag bara överbeskyddande eller har något hänt ?
Tankarna flyger runt i mitt huvud och efter några minuters tänkande bestämmer jag mig för att kolla så allt var okej. Jag börjar gå till toaletterna och när jag närmar mig ser jag fem killar som står för ingången. Jag hör en röst säga" snälla sluta "
Jag inser snabbt att det är Daisy's röst och Jag nästan springer fram till killarna och puttar undan två av dom. Jag ser Daisy sitta där på marken med tårar i ögonen. Jag ser också hur Aron från Daisy's skola står framför henne. Jag puttar snabbt och hårt bort Aron så han ramlar ner på marken.
- eyyy , vad gör du ??! Säger Aron högt och bestämt.
- du håller inte på mot min tjej! Om jag ser dig röra henne igen kommer det inte sluta bra för dig! Säger jag med en bestämd röst.
Aron slänger upp armarna i luften för att visa " nej jag har inte gjort något " men jag vet själv vad han har gjort mot Daisy. Jag tror också han insåg vem han hade att göra med.
Jag hjälper Daisy upp från marken och tar tag i hennes arm och vi går ut till bilen. När vi kommer ut till bilen ser jag att en tår faller ner från Daisy's kind. Jag torkar bort den och kramar sedan om henne.- jag kommer aldrig låta någon skada dig igen. Viskar jag i hennes öra medan vi kramas.
--------------------------------------
Sorry om det blev ett kortare kapitel men ska försöka skriva ett till imorgon för att väga upp det. Hoppas ni gillar detta kapitel 💗
STAI LEGGENDO
Do you really love me ? ( Jason McCann ) Swedish
FanfictionMitt liv var verkligen helt förstört innan jag träffade honom , den som alla fruktade som jag ändå såg något fint i. { boken är sämre i början men jag lovar att det blir bättre efter ett tag }