Kapitel 12

300 7 0
                                    

Daisy's perspektiv :

När jag och Jason gick ut från restaurangen ser jag en tjej längre bort som jag känner igen. Där står hon min älskade kusin Vanessa. Jag kan inte tro det, varför har hon inte sagt att hon skulle komma hit. Tankarna snurrar runt i mitt huvud men jag bestämmer mig för att springa fram till henne och krama om henne. Jag sprang det snabbaste jag kunde fram till Vanessa och hon sprang fram till mig. Vi stod nu mitt i köpcentrumet och kramar om varandra det hårdaste vi kan.

- Omg Vanessa varför sa du inte att du skulle komma hit ?? Jag har saknat dig så så mycket

- jag tänkte överraska dig men när jag kom fram till din pappa var du inte hemma så jag bestämde mig för att gå och shoppa lite.

- jag kan inte fatta att du är här !! Säger jag medan jag kramar Vanessa extra hårt.

Vi släpper kramen och jag ser att Vanessa storebror Axel stod bredvid oss. Axel och min storebror Alexander var också bästa vänner så jag kände honom ganska väl. Jag gick fram till axel och kramade om honom. Medan jag kramar axel hör jag hur någon harklar sig bakom mig. Jag vänder mig om och ser att det var Jason.

- ja Justedt , det här är min kusin Vanessa och hennes storebror axel. Säger jag med ett stort leende på läpparna.

Jason svarar inte utan ler mot Vanessa och ger en sur min åt Axel och Axel verkar inte se så glad ut av att se Jason. Men hur kunde han veta vem Jason var , jag hade inte ens presenterat honom. Ja ja får väll tänka mer på det sen. Jag kolla på Vanessa och ser att hon ger mig en blick som betyder " vem är den killen " jag förstod dock varför hon gav mig den blicken. Jag tog tag i Jasons hand och drog honom till sidan.

- ehmm , Jason jag och Vanessa behöver tjej snack så du och Axel kan väll lära känna varandra medan vi pratar?

Jason svara inte utan kollar på Alex och himlar med ögonen.

- snälla , säger jag medan jag gör min ledsna min mot Jason.

- visst ni får 30 minuter sen vill jag att du ska vara tillbaka här. Säger Jason med en sur ton på rösten.

- tack tack! Säger jag medan jag kramar om Jason.

Jag tar med mig Vanessa och vi går till en del i  köpcentrumet där de har fåtöljer och soffor. Vi sätter oss på varsin fåtölj mitt i mot varandra.

- okej så berätta allt! Säger Vanessa med ett leende på läpparna.

- okej så killen är Jason McCann och...
Mer hinner jag inte säga Inan Vanessa avbryter mig.

- Jason McCann !! Som i den kriminella Jason McCann ??

- ja och ja , men jag lovar Dig jag är försiktig och han skulle aldrig göra något mot mig. Jag litar på honom. Jo, Justedt vi har bara 30 minuter på oss, lovade Jason att vara tillbaka om en halv timme.

- det var snålt. Säger Vanessa och skrattar vilket får mig att skratta.

Vi pratar om allt som har hänt mellan mig och Jason och mellan mig och min familj. Jag älskar att vara med Vanessa för hon förstår mig alltid och jag kan prata om allt mellan himlen och jord med henne. Tiden flög iväg och vi behövde nu börja gå tillbaka till Jason och Axel.

Jason's perspektiv  :

Det hade nu gått 30 minuter och dom var inte tillbaka. Var det bara jag som var otålig eller gick tiden för långsamt. Min blick vandrade på alla i köpcentrumet tills den fastnade på Daisy och Vanessa. Äntligen det kändes som hundra år. Jag gick fram till Daisy och tog tag u hennes hand och som tur tog hon tag i min också.

- kan vi åka nu? Viskade jag i Daisy öra.

- visst låt mig bara säga hejdå först.

Daisy går fram till Vanessa och ger henne en kram och där efter gå hon över till Axel och ger honom en kram. När Daisy kramade om Axel fick jag en konstig känsla i kroppen. Men innan jag hinner reflektera över det tar Daisy tag i min hand igen och vi böjar gå mot bilen.

- jag hade en jätte bra kväll Jason, tack för allt du gör för mig. Säger Daisy efter ett tag.

- det var det minsta jag kunde göra. Svarar jag med ett leende på läpparna.

Vi närmar oss parkeringen när jag ser en figur längre fram som jag känner igen. Jag hinner inte tänka mer på det innan jag får ett slag i ansiktet. Jag släppte Daisy's hand för att slå tillbaka på killen som slog mig. Men när jag var påväg att slå honom ser jag att det är Daisy's pappa. Jag kunde inte slå honom framför Daisy men om hon inte hade varit här hade han fått en omgång. Jag känner hur jag får flera slag och jag känner därefter hur jag ligger på marken och synen blir mer och mer suddig, Jag  får en spark i magen.

Daisy's perspektiv :

Jag ser hur min pappa går fram till Jason och börjar slå honom tills han ligger på marken och blöder. Men inte stoppade det honom utan han fortsatte att spark på Jason.

- sluta pappa !! Skriker jag medan jag försöker putta bort honom från Jason.

Jag kollar in i min pappas ögon och jag har aldrig sätt dom så mörka. Jag hade aldrig sätt min pappa så här arg. Det skrämde mig väldigt mycket över att se honom så här. Pappa går fram till Jason igen och ger honom fler slag.

- pappa kan du Lyssna!! Sluta slå honom snälla sluta!! Skriker jag igen men den här gången börjat jag gråta.

Jag får ingen reaktion från min pappa utan han fortsätter bara att slå och sparka på Jason. Jag springer fram till min pappa och försöker en sista gång med att få bort honom.

- pappa snälla sluta!! Jag älskar honom !! Jag älskar Jason, om du älskar mig snälla sluta. Säger jag medan tårarna rinner.

Min pappa tar några steg från Jason och går därefter snabbt bort från mig och Jason. Jag lägger mig ner bredvid Jason och kramar om honom.

- snälla Jason förlåt mig. Säger jag medan tårarna blir allt fler och fler.

Jag måste få tag i någon som kan hjälpa mig. Jag kände efter på mina kläder men jag hittade inte min mobil. Det slår mig direkt där efter att jag glömde min mobil hemma hos Jason. Jag kände då efter i Jasons kläder och hittar Jasons mobil. Jag öppnar upp den och går in på kontakter och jag tar den första och bästa jag hittar vilket var Edward. Han svarar och jag berättar vad som har hänt och att jag behövde hjälp. Medan jag väntade på att de andra killarna skulle komma låg jag kvar bredvid Jason. Jag visste inte att han betydde så mycket för mig men jag älskar Jason.

-------------------------------

Det var ett tag sen jag uppdaterade men jag får sommar lov imorgon och då blir det mer uppdatering. Hoppas ni gillar detta kapitel

Do you really love me ? ( Jason McCann ) SwedishWhere stories live. Discover now