Pentru prima data in viata, este indragostita. Indragostita de o persoana pe care dorea cu orice pret sa se razbune, sa ii faca viata un calvar.A intrat in palat. A reusit sa castige increderea sultanei Mame si a sultanului. A devenit o slujitoare, uitandusi identitatea si vechia viata. Asta doar pentru a ii pedepsi pe cei care i-au omorat parintii.
- "Sultana, cafeau dv este servita!" zice ea, tinand tava in mana.
- "Multumesc, fata mea!" zice sultana, sorbind din cafea. "Poti sa te retragi!" lasand cafeau pe masuta.
- "Sultana!" plecandusi capul, parasind odaia.Sultana-Mama o privea pe cadana cu zambetul pe buze. Inocenta, puritatea si bunatatea si frumusetea ei ii aminteau de ea in tinerete. De prima oara cand fusese adusa la palat.
In odaie cu sultan-mama mai era Hayat Kalfa, cea care se ocupa de harem.
- "Hayat Kalfa!" privind-o.
- "Porunciti, sultana!" zice kalfa, umila.
- "Pregati-o pe Maria pentru sultan. In seara asta va merge la fiul me, sultan!" zambind.
- "Sultana, dar azi este noaptea de joi, nu este..." intrerupta.
- "Vei face exact asa cum iti spun!" dura. "Si se va converti si la islam!"
- "Cum porunciti!" plecandusi capul, parasind odaia.Cadana Maria era in camera de piatra vorbind cu prietena sa, cadana Helena. Si aceasta era o femeie frumoasa, dar poate nu la fel de frumos in cat sa il poata vraji pe sultan.
- "Si cu razbunarea? Nu ai zis ca vii aici ca sa te razbuni?" intreaba Helena, in soapta.
- "Atunci cand iubesti poti sa treci peste orice!" sigura. "Voi putea trece peste razbunare, de dragul iubirii!" zambind.In fata ei aparu dintr-o data kalfa Hayat ce zambea incontinuu.
- "Ce s-a intamplat kalfa Hayat? De ce zambesti asa?" intreaba Maria, privind-o.
- "A dat norocul peste, Maria." zice aceasta, zambind.
- "Ce a dat peste mine? Nu vrei sa fii mai clara?" dura.
- "Sultana-Mama a poruncit sa fii pregatita in seara asta pentru sultan. In noaptea asta mergi in iatacul imperial!" zambind.
- "Eu?" privindusi prietena.
- "Da, tu!" dura. "Sultana-Mama a mai poruncit sa te convertesti la Islam!" privind sus de unde se uita sultana-Mama Aylin. "Seicul Islamului a venit, mergi inaintea mea!" facandu-i loc.Maria o lua inainte spre odaia sefului slugilor. Aceasta intra zambind, iar acolo seicul islamului o astepta stand pe o perna.
- "Marite seic, sultana-mama a porunci ca, cadana Maria sa fie convertita la Islam!" zambind.
- "Fata mea, vino, ia loc!" aratandu-i o perna.Cadana se aseza pe perna si isi puse un val pe cap.
- "Esti sigura ca vrei sa te convertesti?" intreaba seicul, deschizand cartea.
- "Sunt nevoita!" zambind.
- "Cum vrei tu!" prvind cartea. "Acum te rog sa repeti acest juramant dupa mine!"Dupa ce cadana repeta juramantul seicului, Kalfa o lua pe cadana si merse cu ea in harem.
- "Acum ca ai devenit Musulmana, va trebui sa iti dam si un nume, dar nu eu voi face asta!" zambind.
- "Dar?" curioasa.
- "Diseara cand tu si sultanul stati impreuna imbratisati, il vei ruga sa iti dea un nume!" zice aceasta, zambind.
- "Am inteles!" privind catre odaia de piatra.
- "Helena, Firuze si Anastasi!" facandule semn sa vina. "Ve-ti merge impreuna cu cadana Maria la hamam si o ve-ti ajuta sa se spele, iar apoi sa se pregateasca!"Imediat cele 4 bune prietene au plecat catre hamam chicotind. Toate radeau cu gura pana la urechi de reusita prietenei lor, Maria.
La sultana-mama
Sultana-Mama era in odaia sa mancand rahat si citind o carte alaturi de fiica sa, sultana Yasemin.
- "Validem, am auzit de cadana ce va intra in patul sultanului in noaptea asta!" privind-o.
- "O cunosti pe cadana Maria, cea care mi-a fost slujnica credincioasa!" zice sultana, privindusi fiica. "Ori de cate ori, fratele tau sultan venea pe aici, acestia se priveau timp indelungat, parca intelesanduse din priviri!" zambind.
- "Si cu cadana Ayse cum ramane? Nu va face crize cand va afla?" intreaba Yasemin, curioasa.
- "Ea este mama nepotilor mei, ea trebuie doar sa isi stie locul... nimic mai mult!" dura.
- "Mama, dar..." intrerupta.
- "Poti sa te retragi!" intorcanduse la citit.Sultana Yasemin se ridica de pe perna pe care statea si parasi odaia.
La cadana Maria
Cadan Maria era in odaia amenajata special pentru alaturi de cele 4 prietene ale sale. Aceasta statea pe un scaunel, iar celelalte o fete o aranjau pentru sultan.
- "Esti foarte frumoasa, Maria!" zice cadana Helena, zambind.
- "Multumesc!" privinduse in oglinda.
- "Sigur il vei cuceri pe sultan!" zice Firuze, tragandu-i un val albastru peste fata.
- "Fi-ti sigure, iar apoi voi imi ve-ti fi cele mai apropiate slujnice, si nu voi permite sa se poarte celelate slujnice urat cu voi!" zice Maria, privinduse in oglinda. "Putem merge!" mergand spre usa.In fata usii, kalfa Hayat o astepta pe Maria cu un zambet mic pe buze. Kalfa o lua inainte, iar apoi Maria incepu sa merga dupa ea.
- "Linisteste-te, cadana!" ii zice kalfa, vazand nelinistea sa.
- "Am emotii, kalfa Hayat. Daca nu ma va placea? Daca ma va alunag? Doar aceste ganduri le am in minte." intrand pe culoarul de aur.
- "Daca te gandesti la asa ceva, asa se va intampla. Tu doar trebuie sa gandesti ca o adevarata viitoare sultana!" privind-o, ajungand in fata iatacului. "Acum linstete-te, si intra in iatac!" facandule semn eunucilor sa deschida usile iatacului.Kalfa intra in iatac si isi pleca capul, imediat cum il zari pe sultan stand pe divan, ganditor.
- "Maria ta!" umila.
- "Ce s-a intamplat cadana? De ce ai venit?" intreaba acesat privind catre carafa cu vin.
- "Sultana-Mama are un dar pretios pentru dv. Cadana este la usa, si asteapta sa primiti!" zambind.
- "Sa intre!" lasand paharul cu vin pe masuta, lasandu-se pe spate.Kalfa isi pleca capul si iesi rapid din odaie.
- "Cadana, Maria sa este foarte ganditor in ultima vreme, poate reusesti sa il scoti din starea lui cu frumusetea si istetimea ta!" zice kalfa, privind-o. "Acum intra!" facandu-i loc.
Cadana o privi pe kalfa, iar apoi intra zambitoare in odaia sultanului. Aceasta isi pleca capul la vederea sultanului Murad.
- "Maria ta!" umila.
Murad se intoarse cu fata catre Maria, si ramase fermecat de frumusetea si gingasia cadanei.- "Apropiete cadana!" facandu-i semn. "Cum te cheama?" intreaba sultanul, privind-o.
- "Maria, Maria ta, dar am devenit Musulmana, iar cadana Hayat mi-a poruncit sa va anunt sa imi da-ti dv un nume, atunci cand ve-ti considera potrivit!" zambind.
- "Esti atat de frumoasa!" dandu-i valul la o parte de pe fata.
- "M-am indragostit de dv la prima vedere, de prima oara cand v-am vazut!" privindu-l in ochii.Murad nu se putu abtine, asa ca se nepusti asupra buzelor ei. Acesta sarutand-o cu pofta, iar apoi incepand sa ii dea jos rochia.
La sultana Ayse
Sultana Ayse era in odaia sa pregatinduse pentru noaptea sfanta de joi. Acesata era imbracata intr-o rochie albastra, iar pe cap avea o coroana cu diamante albastre.
- "Melek, sa ramai in odaie..." intrerupta de o bataie in usa. "Intra!" privind catre usa.
In odaie, cadana Hayat intra si isi pleca capul in fata sultanei.
- "Hayat, de ce ai venit?" intreaba acesata curioasa.
- "Sultana, de ce va-ti pregatit?" intreaba cadana, curioasa.
- "Cum adica? Ai uitat ca azi este noaptea sfanta de joi? Da-te, sultanul Murad ma asteapta!" vrand sa iasa.
- "Sultana, sa imi fie cu iertare, dar sultanul Murad nu este disponibil." stand in calea sa.
- "Poftim? Unde este? Ori... Hayat, nu imi spune ca este cu o alta cadana!" implorand.Kalfa lasa capul in jos, in semn de afirmare.
- Iesiti!" asezanduse pe pat. "Iesiti toti, lasati-am singura!" daramand masuta din fata ei.
Sultana Ayse merse catre fereastra si incepu sa planga amarnic. Parca lume i se prebusise in cap. Niciodata nu se gandise ca sultanul Murad, o va rani asa de rau.
CITEȘTI
O poveste de dragoste
RomanceEa: O femeie de o frumusete rapitoare! El: Un sultan chipes! Ea: O femeie trimisa cadou sultanului! El: Un sultan ce se va indragosti nebuneste de frumoasa femeie! "O poveste de dragoste", povestea de dragoste a doua persoane foarte diferite, ce se...