Capitolul 8

55 2 0
                                    


Sultana Nourhan era in odaia sa pregatinduse pentru petrecerea ce era data in cinstea copilului ei. Aceasta era ajutata de mai multe cadane sa se imbrace.

- "Helena,dupa petrecere o sa vin sa il i-au pe Osman si sa il duc la tatal lui." zambind. "Pana atunci lasal sa doarma." danduse cu parfum.
- "Sultana, permiteti-mi sa vin cu dv, si sa o las pe cadana Firuze sa stea cu copilul!" zice cadana Helena, umila.
- "Nu, Firuze va veni cu mine. Tu esti singura in care am incredere sa imi protejeze copilul!" zambind.

Sultana o lua pe cadana Firuze si parasi odaia, mergand repede spre odaia de piatra unde se tinea petrecerea.

Acolo sultana-mama, impreuna cu sultanele Yasemin si Ayse o asteptau pe sultana Nourhan sa apara. Imediat cum aparu, toate cadanele se ridicara si isi plecara capul respectuos in fata noii sultane. Aceasta le zambi tuturor, iar apoi sultana-mama ii facu semn sa se aseze pe o perna, fix langa ea.

- "Sultana-mama!" zambind. "Ma bucur mult ca ati facut aceasta petrecere in cinstea fiului meu!" zice sultana Nourhan, vesela.
- "Osman este nepotul meu si trebuie sarbatorit asa cum au fost si Mehmed si Hanzade!" zambind.

Petrecerea era in toi. Toata lumea manca si bea pe saturate, numai sultana Ayse era trista. De cand indraznise sa o otraveasca pe sultana Nourhan, sultanul Murad nu o mai privea cu ochi buni. Tot timpul cand trecea pe langa ea, doar ii arunca vorbe urate, iar aceasta nu putea zice nimic, doar lasa capul in jos si tacea.

Dintr-o data in odaia de piatra, cadana Helena intra agitata si se indrepta catre sultana Nourhan.

- "Sultana, printul Osman plange si nimeni nu il poate face sa taca!" zice cadana, agitata.
- "Vin acum!" ridicanduse. "Cu permisiunea dv!" plecandusi capul, parasind odaia de piatra.

Sultana Nourhan o lua inaintea slujnicei ei si merse de graba in odaia ei, acolo unde micul print o astepta. Cand intra in odaie, in fata ii apru un tablou frumos, un tata ce isi tinea fiul in brate. Nourhan ramase cateva momente pe loc si privi cum sultanul isi dezmierda fiul.

- "Maria ta!" zambind.
- "Nourhan!" zambind. "Treceam pe aici si am auzit plansetul fiului meu, asa ca am intrat sa il linistesc!" privindusi fiul.
- "Cred ca ii este foame!" sigura, apropiiduse de sultan.
- "Atunci da-i sa manance!" dandui-l in brate.

Nourhan se aseza pe pat si isi puse fiul la san pentru al hrani. Murad isi privi iubita cum isi hranea fiul. Acesta se intoarse vrand sa plece, dar Nourhan il opri.

- "Murad, pleci deja?" privindu-l. "Ramai cu noi. Sa fim o familie in seara asta!" zice Nourhan, indreptandusi privirea catre fiul ei.

Murad zambi, si se aseza langa Nourhan pe pat si o saruta pe frunte. Nourhan termina de alaptat si isi puse fiul in patut, iar apoi se intoarse langa Murad.

- "Murad, esti bine? Pari cam palid." zice Nourhan punandu-i mana pe frunte.
- "Sunt bine, Nourhan!" pupandu-i mana.
- "Nu imi zici ce te supara?" curioasa. "Haide, spune care este motivul supararii tale!"
- "Stii doar ca mama mea este regenta, decand am urcat pe tron prea devreme ea a preluat fraiele imperiului..." intrerupt de Nourhan.
- "Iar acum tu vrei sa conduci singur acest imperiu maret!" zambind.
- "Da!" privind-o.
- "Atunci fa-o! Cine te opreste?" incurajandu-l. "Eu o sa fiu langa tine pentru totdeauna!" imbratisandu-l strans.

La petrecere.

Sultana-Mama era fericita pentru aceasta petrecere. Se bucura nespus ca mai are un nepot de la cadana pe care o apreciaza extrem de mult.

- "Yasemin, frumoasa mea!" punand mana pe fata ei.
- "Spune-ti mama!" zambind. "Sa intamplat ceva?"
- "Yasemin, nu ai pe nimeni la inima, nu vrei sa te muti si tu la palatul tau la fel ca surorile tale?" intreaba sultana-mama, curioasa.
- "Cand voi avea pe cineva la inima, dv ve-ti fi prima care va afla!" privindusi mama.
- "Ayse, tu, ce mai faci?" intreaba sultana-mama, mutandusi privirea catre sultana Ayse.
- "Ma bucur ca va-ti amintit si de mine, sultana!" privind-o nervoasa. "Sunt bine, multumesc!" mutandusi privirea catre slujnicele ce dansau.

In odaia de piatra aparu cadana Helena ce isi pleca capul la vederea sultanelor.

- "Ce s-a intamplat, cadana Helena?" intreaba sultana-mama, curioasa.

Cadana privi catre sultana Ayse ce o privea si zambi larg:

- "Sultana Nourhan a zis ca nu mai vine la petrecere, sultanul Murad este impreuna cu ea si printul Osman!" zambind catre sultana Ayse.

Sultana-Mama isi muta privirea catre sultana Ayse ce se intrista cand auzi.

O poveste de dragosteUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum