Capitolul 5

53 1 0
                                    


In gradina, cadana Nourhan era alaturi de prietena ei, mirosind trandafirii. Acesteia ii placeau mult trandafirii rosii.

Cadanei Nourhan i se facu rau dintr-o data, si cazu ca secerata la pamant, iar cadana Helena incerca sa o trezeasca.

- "Nourhan, te rog trezeste-te!" mangaind-o. "Garzi, trebuie sa o ducem pe cadana in odaia sa!" catre niste garzi.

Garzile o luara pe cadana Nourhan si intrara cu ea in harem, acolo unde era si sultana Ayse vorbind cu niste cadane.

- "Ce a patit cadana?" intreaba sultana Ayse, curioasa.
- "A lesinat, sultana!" zice cadana Helena, mergand dupa garzile ce o duceau pe Nourhan in odaie.

In odaia, medicul aparu imediat ca sa o consulte pe cadana Nourhan, ce statea intinsa pe pat.

- "Ce are cadana, femeie medic?" intreaba cadana Helena, dupa ce medicul termina.
- "Cadana este insarcinata!" zice medicul, zambind.
- "Vorbiti serios?" privind catre patul lui Nourhan.
- "Da, se va trezi imediat!" plecand din odaie.

La sultana-mama Aylin

Sultana-Mama era in odaia sa stand pe divan si band cafea. Cand dintr-o data in odaie intra, kalfa Hayat cu o veste.

- "Sultana!" plecandusi capul respectuos.
- "Ce s-a intamplat, Hayat? De ce esti asa agitata?" intreaba sultana, curioasa.
- "Sultana, cadana Nourhan este insarcinat. Ve-ti mai avea inca un nepotel!" umila.
- "Ce tot zici acolo, Hayat?" uimita. "Sa se anunte la bucatarie sa se imparta gogosi si serbet de trandafiri!" fericita.

Sultana-Mama era in al noua-lea cer. Se intamase ceea ce visase, va avea un nepot de la cadana pe care o indragea enorm.

La cadana Nourhan

Cadana Nourhan isi deschise ochii cafenii si privi tavanul cu mana pe pantec. Cand isi intoarse capul o vazu pe cadana Helena stand langa ea.

- "Helena, ce mi s-a intamplat?" intreaba cadana, privind-o nedumerita.
- "Nourhan, esti bine?" punand mana pe ea. "Te doare ceva?"
- "Nu, dar ce mi s-a intamplat?" mai intreba aceasta inca odata.
- "Nourhan, ii vei darui sultanului un copil... esti insarcinata!" zice Helena, imbratisand-o.
- "Poftim? Sunt... sunt... sunt insarcinata!" ridicand mana in semn de rugaciune. "Multumesc doamne ca mi-a ascultat rugile!" ducand mana spre pantec. "Murad a fost anuntat?" curioasa.
- "Nu, dar daca vrei mergem sa il anunti tu!" zice Helena, zambind.
- "Adu-mi pelerina rosie!" ridicanduse din pat.

Cum se ridica, pe usa intra sultana Aylin cu un cufar in care erau multe vesminte demne de o sultan si multe coroane si bijuterii marete.

- "Acestea sunt pentru tine. Sa dea domnul sa imi nasti un nepot sanatos!" zice sultana-mama, zambind.
- "Sa dea domnul, sultana!" fericita.
- "Unde te duceai?" curioasa.
- "Ma duc sa ii dau vestea sultanului, sunt sigura se va bucura enorm!" zambind.
- "Bine, dar vezi ca este in curte, du-te acolo!" privind-o.
- "Multumesc, sultana!" parasind grabita odaia.

Cadana Nourhan iesi grabita din palat si merse spre Maretul sultan bucuroasa. Se opri o clipa si il privi cum sa lupta cu sabaile impreuna cu fratele lui, printul Selim.

- "Selim, fratele meu, daca vrei ca pe viitor sa fii Padisah trebuie sa stii sa manuiesti foarte bine sabia!" tinandu-i sabia la gat.

Nourhan il privea pe sultanul ei mult iubit cum vorbea cu fatele sau, dar nu se putu abtine si merse catre ei.

- "Murad!" mergand, zambind.
- "Nourhan, soarele meu!" sarutand-o pe frunte. "Ce te aduce pe aici?"
- "Am sa va dau o veste!" timida.
- "Chiar? Atunci vino in cort." mergand catre cort.

Sultanul se aseza, iar apoi o pofti si pe Nourhan sa ia loc langa el pe o perna.

- "Te ascult!" zambind.
- "Sunt insarcinata!" directa.
- "Poftim?" uimit. "Chiar esti insarcinata?" sclipindu-i ochii.
- "Da, vom avea un copil!" fericita.

Murad in secunda urmatoare o lua pe Nourhan in brate si o saruta apasat.

- "Murad, usor!" razand.
- "Trebuie sa dau vestea in stat!" lasand-o jos, plecand grabit.
- "Murad!" strigand in urma lui.

Murad nu ii raspunse la strigat, ci pleca mai departe spre palat.

La sultana Ayse

Sultana Ayse inta in odaia sa cu lacrimi in ochii. Nu stia ce sa mai faca. Stia ca de obicei, copilul celei mai iubite femei, avea sa fie in gratiile sultanului, iar copii ei aveau sa se ofileasca impreuan cu ea dati uitarii.

- "Sultana, calmati-va! Sunt sigura ca sultanul Murad nu isi va abandona copii." ii zice cadana Melek, umila.
- "Dar saraca sultana Mahidevran, sotia reposatului sultan Mehmet, s-a ofilit intr-un colt al seraiului pana ce s-a sinucis!" dura. "Crezi ca cu mine nu se va intampla la fel?" curioasa.
- "Sultana, trebuie sa credeti ca nu va fi asa. Daca va ganditi, va veti face si mai mult rau!" sigura.
- "Melek, adu-mi niste ceai de menta, ma doare capul foarte tare!" punandusi mana la cap.
- "Imediat, sultana!" plecandusi capul, plecand.

La sultana Yasemin

Sultana Yasemin se plimba prin targ impreuna cu seful-slugilor, Musta aga. Aceasta se uita la tot felul de materile, le analiza, si daca erau de calitate le cumpara.

- "Si care este situati in Divan, pasa?" curioasa. "Se pregateste vreo expeditie?"
- "Sultanul Murad vrea sa cucerim Viena, dar avem nevoie de o armata mai mare!" zice Mustafa, zambind.
- "Ce este de facut?" intreaba sultana, privind un material.
- "Poate vom cere ajutorul, dar inca nu stim inca, cui!" putin trist.
- "Stiu, eu!" mandra.
- "Chiar? Cui?" uimit.
- "Prietena mea, regina Elisabetha a Angliei sunt sigura ca va va ajuta cu armata!" sigura.
- "Sultana, sunteti sigura?" intreaba Mustafa, uimit.
- "Mai sigura ca niciodata." zambind.

Si acele vorbe sultana Yasemin isi vazu in continuare de cumparaturi, in timp ce Mustafa aga o supraveghea.

La cadana Nourhan.

Cadana Nourhan intra in odaia sa cu cadana Helena pe urmele ei. Aceasta se aseza pe divan in timp ce cadana Helena ii punea un pahar cu apa.

- "Sultanul Murad a plecat direct sa dea vestea!" band apa.
- "Nourhan, bucura-te ca vei avea fiul pe care ti l-ai dorit atat de mult timp!" zice cadana Helena, incurajand-o.

Nourhan isi privi cadana fara a mai zice ceva.

In odaie intra cadana Firuze, avand o veste pentru ea.

- "Ce s-a intamplat, Firuze?" intreaba cadana, curioasa.
- "Sultanul Murad a poruncit sa te pregatesti pentru diseara!" zice Firuze, zambind.
- "Anunta-l pe Maria sa ca voi fi gata pana diseara!" zambind. "Helena, sa mi se pregateasca hamamul!" band ultima gura de apa.

Cadana Nourhan ramase singura in odaie si gazu pe gandurii ne mai simtind nimic in jurul sau.

O poveste de dragosteUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum