◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 7
Jihyo pov
Aku balik dengan penuh perasaan sedih, aku rasa tadi mungkin tiada salah sesiapa, aku sudah sampai depan rumah aku, aku melihat cahaya didalam rumah aku, mereka masih belum tidur, aku tak mahu mereka lihat wajah sedihku.
Aku pon mengambil keputusan untuk berjalan di taman waktu malam ni, mungkin angin segar dapat memulih aku dari rasa sakit apa yang aku rasa tadikan.
Aku duduk sekejap dibangku, aku melihat banner Exo digantungkan ditepi jalan. Aku menyedih melihat Sehun. Aku fikir mereka mesra,rapat, tolong menolong satu sama lain tetapi tak, mereka tidak suka dekat Sehun, depan mata aku, aku tengok Sehun kena tendang. Depan mata aku. Mereka hanya berlakon yang mereka suka Sehun.
Aku menghirup udara segar, kemudian aku melepaskan, aku menjerit sekuat hati. Kenapa lah aku rasa tak sedap hati dekat Sehun. Kenapa lah aku asyik mimpin pasal dia. Air mataku aku membiar dia menitis kerana tiada seorang pon akan melihat.
Aku termenung memikirkan idol kesayangan aku, mestilah aku peminat setia. Aku pon terkejut yang aku sendiri dapat menjumpa drg depan depan.
Cuba kalau anda berjumpa macam tu, mesti faham perasaan suka kan?
Manager mereka menyuruhku jangan ganggu mereka, jangan kembali ke rumah itu lagi. Macam mana aku mahu dengar. Dah pon idol mesti lah fans mahu bertenggek disitu.
Sakit aku dengar ayat manager drg. Aku ingin lupakan. Aku mengosok telingaku. Aku pon rasa mata aku sudah berat. Esok aku sekolah. Ni pon dah lewat malam jadi aku pon pulang.
Setelah sampai dirumah, aku melihat semua orang sudah tidur, aku pon masuk kerumah. Kesian Omma dan Kwangsoo mungkin dia tunggu aku, Omma pulak sakit. Kini untuk aku jaga Omma sahaja. Kwangsoo bukan boleh harap.
Aku terus ke bilik aku dan terjah je katil ku. Penuh dengan bantal peluk Sehun, selimut muka sehun ia dapat aku bermimpi indah. Didinding bilik aku penuh dengan poster exo, polaroid exo yang print aku tampal² kan dan digantungkan didinding.
Aku mengambil phone aku yang sedang mengecas bateri, sudah penuh, aku membukanya. Viral pasal exo aku membacainya.
Comment
*tadi kenapa dengan Sehun dan semua muka ahli member mcm kena marah je* -1
*tulah, tapi chanyeol sempat buat kita happy sebentar* - 2
*whaaa!!! Oppa chanyeol buat mini heart buat semua fans, tapi hati ni tak boleh tengok muka drg mcm kena marah je.. Mungkin penat* - 3
Aku baca semua comment yang mereka katakan. Betul ke mereka kena marah. Ni semua salah aku. Kalau dari mula lagi aku tak buat hal, semua ni takkan terjadi.
Kenapa mereka pergi Sm buldings eh?? Mereka ada dance practice lewat malam ke ?? Otak aku pecah memikir semua masalah ni.. Bila mahu gembira balik dan xde masalah.
Aku sudah habis membelek-belek phone aku, aku meletaknya ditepi, aku cuba melelapkan mata. Sudah pukul 3 am takkan tak boleh tidur, aku harap aku tidur ni buat selama-lamanya.
End pov jihyo
I miss runningman ot7 7012 😢 - kswriters
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...