◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 8
Sehun mengeluarkan flashlight iPhone dia, kawasan sungguh gelap sekali. Sehun sulur di tengah supaya nampak semua jalan. Seram sejuk dia dibuatnya, sumpah giler dia memang takut gelap.
Sehun berjalan kedepan lagi, dia terdengar sesuatu macam bisik ditelinga dia, dia cepatkan lagi jalanan dia. Akhirnya dia sudah sampai di depan studio, Suho hyung kata dia berada didalam bilik itu.
"Eh jap ni bukan bilik stor ke?" yes memang bilik stor bersebelahan dengan tandas, bulu dia meremang seketika. Tetiba ada sesuatu bunyi ketuk di dalam bilik tersebut. "Nugueyo?" tanya Sehun.
Sehun rasa tiada orang muoa menjawab, dia pon mengangkat kakinya untuk berlari, tetapi kaki dia tersepak kerusi ditepi bilik air tu. "Arghh"
Dia jatuh, dia rasa ada orang merabanya. Dia ceoat bangun dan pergi masuk bilik air, kerana lampu iPhone nya terpadam secara tiba-tiba. Sehun tangan dia mencari plat lampu. Dia membukanya dan terus masuk kedalam bilik air. Untuk sembunyi.
Di dalam bilik air pula, rasa seram sebab sunyi semacam. Sehun membuka pintu bilik air dan masuk kedalam, sehun berhenti dan terkejut, tiga ketul taik terampun kat dalam mangkuk tandas tu.
Tak jadi dia nak masuk.
"Sehun~~~"
"Siapa tu?" tanya Sehun kuat. "Sehun~~~~" suara itu makin kuat. Sehun terduduk dilantai tandas tu dia memeluk tubuhnya kerana takut, dia berpeluh-peluh.
"Jangan kacau aku! Pergi sana!" Nafas Sehun tercungap-cungap..! Sehun ternampak sesuatu, hah! Tu pon beg hyungnya. Sehun mencapainya dan membuka, betul dalam tu ada air. Setelah jumpa, Sehun ingin pergi dari situ, dia pon berlari mengambil langkah besar.
Lampu bilik air ttbe tutup buka tutup buka. Sehun menjerit ketakutan. Takde siapa ke yang mahu menolongnya? Kaki sehun lemah berlari, dia pon terjatuh kepenatan. Beg masih dalam pelukannya.
Dia ternampak cahaya, ya bilik studio dia, dapat pon dia lari dari situ, Sehun membuka pintu bilik itu ntuk masuk dengan keadaan takut. Tetapi pintu bilik tu dikunci.
"HYUNG??! BUKA!! HYUNG!!! SEHUN TAKUT!!?!?? BUKAK HYUNG" Ketuk sehun lagi tetapi mereka tak dengar ke, Sehun cuba lagi. "HYUNG???!!" Sehun pandang kesana kesini. Sungguh seram sekali.
(A/N: perhh nak buat cerita seram, tak jadi lah sorry, sebab banyak ayat nak guna)
"Eh kenapa ni?" security dikawasan Sm building tu menjaga tempat tu, apabila Sehun menjerit dia cepat-cepat datang kemari.
"Ahjusshi Mana semua kat dalam ni" tanya Sehun pantas. "Saya rasa mereka semua dah balik awal tadi" Sehun seakan-akan dimakan umpan oleh mereka. Muka sehun terus pucat. "Kenapa ni, nak ahjushhi call manager kamu?" tanya security tu. Sehun membuat tangan "nonononono"
"Aniya ahjushi, s-saya balik dulu" dengan kaki lemah akibat berlari, "seorang diri ke?" tanya Security tu, " a'ah, kereta ada dekat belakang bangunan." ouh angguk Security tu. Sehun bohong, dia datang pon dengan van mereka.
"Dah cepat balik, tidur banyakkan berehat. Jangan balik seorang diri disini pada waktu lewat malam ni. Araci?"
"Nae ahjusshi.. Annyeong" bows Sehun dia terus keluar dari situ. Beg suho hyung dia masih dalam pelukannya.
Sehun memakai mask, dan topi untuk mengelak dari peminat serang. Dia berjalan dengan sepantas mungkin untuk sampai ke rumah.
Hampir sampai, dia berada dirumah Jihyo. Sehun rasa bersalah dia melihat seluruh kawasan rumah jihyo. Semua orang sudah tidur termasuk Jihyo.
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...