Chapter 18

698 66 10
                                    

◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo

Author : kswriters

Cast : OhSehun, SongJihyo

Chapter 18

"Sehun menghidap penyakit amnesia,mungkin dia tidak akan ingat semua termasuk orang yang dia sayang"

"Mwo?!"

"Doktor kemari! Pesakit kembali tidak stabil!"

Doktor itu segera masuk kedalam wad Sehun. Jihyo pon ikut dia turut lihat keadaan teruk Sehun. Jihyo menekup muka dia. Air mata dia mengalir lihat kondisi Sehun.

"1....2...3"

"83 persen doktor "

"1..2..3.."

Semakin lama semakin turun

(Skipp,) (sebab author taktahu bende tu. Sorry hahaha)

Terhenti lah degupan jantung Sehun. Oksigen dimuka Sehun ditanggalkan. Jihyo berlari ke tmpt Sehun terlantar, dia memeluk Sehun, dan menepuk lembut muka Sehun untuk Sehun bangun,buka mata dia tetapi Sehun tidak membuka matanya jugak . "SEHUNNN!!! "











































































































































Jihyo terus terbangun dari mimpi buruk dia, dia mengelap air mata dia, rupanya dia bermimpi, bunyi esakan tangisan Jihyo semakin bertambah.

Pintu bilik Jihyo terbuka luas, masuklah Omma dan Adik dia leekwangsoo menanya dia kenapa. "Ommaaa.. Jihyo mimpi exo sehun mati !!!" tangisan itu semakin tambah. "Omma dah cakap da! Haish kamu degil, jangan tidur sampai petang, KERAS KEPALA kamu ni" Omma Jihyo menunjal kepala anak dia sendiri.

Malam tu Jihyo tidak habis teringat dekat mimpi dia, malam tu dia bernangis. Kwangsoo cuba menenangkan Noona dia tapi tidak dimakannya. Akhirnya, malam tu Omma dan Kwangsoo mengalah, mereka membiar Jihyo keseorangan.

-

1 minggu sudah berlalu, Jihyo masih belum dapat melupakan mimpi dia tu. Dia lihat rumah disebelah rumah dia. Masih kosong, tiada penghuni mahu duduk disitu. Jihyo menyepak tin kosong. Dia terduduk dekat busstop. Dia mengeluh dan melihat langit biru, dia tersenyum apabila lihat awan itu, rasa aman bagi dia, fikiran dan hati dia tenang.

Dia menutup mata dia dan menghirup udara segar. Lalu seperti cuaca kembali gelap. Dia membuka mata dia tanpa menjadi dihalang matahari, jadi bayang bayang hitam orang tu menghalang dia melihat sepenuhnya.

"Annyeong" Jihyo seperti sudah biasa dengar suara ni. Orang tu memakai serba hitam, memakai penutup muka juga. Lelaki itu dia membongkok 90° dan pergi dari pandangan dia. Jihyo pelik dan keliru jadi dia segera memasuk kedalam rumah dia sendiri.

"Siapa le orang tu tadi. Aku macam pernah dengar suara tu tapi tak ingat kat mana" gumam jihyo menutup pintu rumah dia.

"Noona lambat balik" tegur si adik dia Kwangkatak. "Suka hati noona le. Jihyo sempat merampas manggo kwangsoo dan dibawak lari. "Noona! Tu kwangsoo punya!"

"Bluekkk" ejek Jihyo dan berlari masuk kebilik.

Jihyo baring ke atas katil dia, bantal peluk dia dipeluk erat. Bantal yang bertema Exo Sehun. Dia membuka instagram, seperti selalu dia akan stalker terlebih dahulu, stalker instag Sehun @ohsehun

ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀWhere stories live. Discover now