◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 30
12/11 jihyo terpaksa hadir ke sekolah untuk memberi surat berhenti sekolah. Kerana dia terpaksa. So dia relakan. Bukan dia tidak mahu ke sekolah. Dia takut yang dia akan kena kecam dengan pelajar sekolah dia.
Disekolah Jihyo.
Sekumpulan pelajar duduk bergosip. "Jinja?! I tak sangka yang Jihyo hodoh tu dapat si Sehunnie gp Exo tu! Wtf man" kata pelajar 1. "Tulah pasal. Kenapa bukan aku? Aku teringin nak kan si Sehun tu. Dah le handsome, comel ahhh tak boleh jadi ni kita kena buat sesuatu sebagai stan Sehun" kata pelajar 3. "Okay aku setuju"
Sebelum Jihyo ingin masuk langkah kekawasqn sekolah, banner besar dihadapan pagar Sekolah. "PENIPU SONGJIHYO! SEHUN BUKAN KAU PUNYA. SEHUN MILIK KAMI!" dan banyak lagi banner dibuat khas untuk Jihyo sampai Jihyo pening ingin membacanya.
"Guys tu songjihyo. Cepat serang dia" mereka pon membaling tomato, cili cos, telur dan juga tepung pada Jihyo. Jihyo tidak mengelak langsung dia hanya terkaku. Telur yang terkena dibadan dia dan juga uniform sekolah dia sudah berbau busuk.
Jihyo melihat diri dia yang penuh dengan tepung. Jihyo memandang mereka. Mereka ketawa kan Jihyo dan Jihyo pula sudah Agak yang dia akan kena macam ni. Jihyo berlari masuk kedalam sekolah terus ke pejabat. Tetapi hanya pandangan
"Sir saya ingin bagi surat berhenti sekolah. Maaf kan saya sir."
Guru itu melihat Jihyo tanpa berkelip. Termasuk lah guru yang lain yang ada di dalam bilik itu. "Kenapa kamu ni Jihyo? Siapa lakukan seperti gini dekat kamu?" tanya Guru itu.
Guru yang lain menutup hidung setelah membau busuk yang datang Jihyo. "Sir saya kata saya nak bagi surat berhenti sekolah"
"Tak! Kamu pelajar cemerlang disekolah ini. Lagipon kamu murid yang semua cikgu sanjungi. Takkan kamu nak sia sia nak berhenti sekolah?"
"Keputusan saya muktamad sir" guru itu pon memberi surat tanda behenti sekolah dekat Jihyo. Jihyo menandatangani surat itu dan terus beredar dari sekolah.
Sebelum menampak keluar kawasan sekolah. "Yah jihyo!" panggil seseorang dengan teriakan. Jihyo berpaling. Lihat sekumpulan pelajar perempuan sedang memegang telur dan cili cos "takkan dia nak balik aku lagi" bisik hati Jihyo.
"Aku akan pasti hubungan kau dengan Sehun kitaorang berakhir. Jangan harap kau dapat bersama dengan dia lagi " satu biji telur dibaling dikepala Jihyo.
"Aku pastikan kau seharusnya merana!" telur dibaling ke badan Jihyo. Jihyo kebelakang. seterusnya, seterusnya, dan seterusnya telur menghinggap di badan Jihyo. Kemudian tepung dijatuhkan diatas kepala jihyo.
Mereka pon menolak Jihyo dan Jihyo jatuh, mereka membuka beg plastik cili cos itu dan ingin menuang ke atas badan Jihyo. Mereka pon menuang tetapi tidak terkena Jihyo. Terkena seseorang.
"O-oppa m-miann" gagap pelajar perempuan itu. Tangan dia sudah menutup mulut dia ketakutan. "Oppa jeolman mianhaei" mereka tunduk. Sehun membuka jacket dia yang terkena tumpahan cili sos itu.
Air mata Jihyo satu persatu menitis. Sehun mengelapnya. "S-sehun" Sehun menutup mulut Jihyo menggunakan satu jari dia. Sehun berdiri mula menghadap sekumpulan pelajar perempuan itu.
"Puas kalian?" tanya Sehun. Mereka sudah berasa bersalah. "Puas kalian menyakitkan hati Jihyo? Bukan salah Jihyo kalian harus salah kan. Tetapi saya. Saya yang mahukan Jihyo. Saya yang suka Jihyo. Tetapi bukan cara begini untuk membuat seperti ini. Patut kalian menyalahkan diri kalian sendiri. Seperti saya cakap kan. Saya mencintai SONGJIHYO. Saya akan jaga dia seperti kalian menjaga saya sebagai peminat. Tetapi saya tiada peminat seperti kalian yang hina dia kerana saya mencintai dia. Tolong hargai ucapan saya. Jihyo satu ii perempuan yang cintai dan dia pulak cinta pertama saya"
Pelajar perempuan itu terus terdiam mendengar kata kata Sehun. Ada yang sudah bernangis. Sehun mengangkat Jihyo pergi dari sekolah itu. Dia tidak kesah kalau baju dia yang mahal itu terkena kotoran dari Jihyo.
Bokwin berlari ke tempat kejadian. lihat Sehun sudah membawa jihyo pergi. Dia rasa bersalah apa yang terjadi ini dan dia tidak sempat berdiri di samping jihyo. "Jihyoah becareful."
"Sehun oppa mian" Jihyo hanya terlelap dalam dakapan Sehun.
-
"Hun? Jihyo macam mana?" tanya Manager yang tunggu diluar bilik Sehun. Selepas Sehun keluar manager exo pon menanya Sehun. "Jihyo okay je. Hun dah tukar baju dia" . "Omo! Sehun tukar baju dia?" tanya manager dia terkejut. "Hm wae? Taklama lagi Jihyo jadi isteri sehun kot" balas Sehun selamba, sehun tunduk dan pergi mencari member dia.
"Yah Sehun! Jihyo okay?" tanya Suho pula. Sehun mengaru kepala dia. Member yang lain sudah menunggu jawapan. Mereka sangat risau akan Jihyo yang Sehun bawak dalam keadaan teruk itu.
"Okay. Dont worry hyung .. Sehun dah uruskan" Sehun tersenyum. Hyung dia yang lain dah boleh hembus nafas lega. "Ni Chanyeol hyung kat mana?" Xiumin memetik jari "Ah! Dia ada kat bilik tengah menyiapkan lagu terbaru ost drama Ah tak ingatlah" Umin tetiba terlupa apa tajuk drama tu "takpe lah Hyung. Sekarang ni sehun nak rehat dan tidur kalau Jihyo dah bangun tolong kejutkan Sehun okay"
Sehun membaringkan diri dia di sofa yang empuk itu. Lalu didalam fikiran dia teringat wajah jihyo. Kenangan manis with Jihyo takkan dia lupakan.
"Psst guys mari sini" bisik Manager mereka. "Wae hyung?" . "Sini jelah" . "Nae hyung" . Mereka berlapan pon mengikut belakang Manager. Sampai di bilik secret yang dibawa oleh Manager.
"Macam ni lah saya rancang saya mahu melihat Sehun dan Jihyo bahagia. Sebab saya tengok rumor makin lama makin besar. Saya tidak mahu nama korang tercemar sebab hal ini. Tapi saya berdoa agar hubungan Sehun dan Jihyo berkekalan. Takpe nanti saya tolong tutup kes ini dan buka kes baru supaya peminat semua dapat terima kenyataan yang Sehun dan Jihyo dalam hubungan"
Mereka pon mendengar penjelasan Manager mereka sendiri.-
Omaigod guys !! Dah nak akhir!! Stay with me okay? ❤
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...