◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 22
Jihyo berjalan masuk ke kawasan sekolah dia, dia menguap, rambut tidak teratur. Lalu bahu dia ditolak. "Huh?" Jihyo mendongak lihat siapakah orang yang menolak dia. "S-sehun o-oppa??" balas Jihyo tergagap.
Jihyo dengan segera mencapai tangan Sehun dan tarik ke luar kawasan sekolah lalu dibawak ke tempat sunyi tiada orang lalu . "J-jihyo" panggil Sehun. "yah oppa! Macam mana kalau oppa kena tangkap dengan peminat. Tahu tak, sekolah sini semua peminat exo. Kalau drg tahu mesti drg buat sesuatu-" percakapan Jihyo terpotong. Kerana Sehun peluk dia.
"Mian.. Tapi kenapa haritu lari?" tanya Sehun selepas melepaskan pelukan. Jihyo mengaru kepala dia. "Hurm sebab asthma datang ttbe. Hm" rambut dia tambah kusut apabila digaru.
"Kyeota"
"Nae?" kata Jihyo yang kurang jelas dengar Sehun .
"Anii, rambut Jihyo kusut lah. Macam mana nak pergi sekolah kalau mcm ni. Jom ponteng" ajak Sehun menyuruh Jihyo membuat sebegitu. "Saya ada exam lah oppa.. EXAM !! OH.MAI.GOD!! Dah pukul berapa?!" tanya Jihyo tergesa-gesa. Dia tidak menyabar dan mencapai tangan sehun untuk tengok jam.
"Omo! Dah pukul 7:58 minit. Ok annyeong." Jihyo melambai tangan dia dekat Sehun. Dan berlari pergi mengejar sebelum pagar tertutup. Sehun tertawa kecil dan beredar dari situ sebelum paparazzi menangkap gambar dia. Sehun memakai mask, dan spek mata hitam sambil bersiul pulang kerumah.
..
"Alamakkk tinggal 1 min!!" jihyo mengira setelah lihat jam Sehun.
55 saat
Pagar semakin hampir, guru disiplin berdiri dipagar untuk mencatat nama pelajar yang lambat. Jihyo punya kaki hampir masuk kawasan sekolah. "Kamu lambat! Sila berdiri diluar" jihyo tercengang bangang.
"Mr Lee, saya sudah jejak da kaki kedalam sekolah ni." ye kaki kiri Jihyoo luar kawasan sekolah. Kaki kanan Jihyo didalam kawasan sekolah. Kaki jihyo ditolak ke luar sekolah dengan menguna rotan MrLee. Jihyo mengeluh. Dia dah le serabut dengan exam.
"Yah Mrlee dah ke belum. Saya ada exam ni"
"Buat tekan tubi sebanyak 20 kali, baru saya benar kamu masuk kedalam." Jihyo menjeling dan mengeluh dia pon melakukan bende perkara yang tak masuk akal diberi oleh Mrlee.
Setelah selesai, dia tergesa-gesa lari ke kelas dia. Jihyo melihat jam di dinding sekolah dia "lagi sikit nak 8:30 ! Cepatlah kaki ni aduhaii!" jihyo sampai dia membuka pintu kelas dia. Semua orang fokus dekat dia. Jihyo masih tercegat di depan pintu. "Apa kamu tunggu lagi. Cepat duduk di tempt kamu!" marah Miss Jennie.
"Ni kertas kamu, baca arahan dulu sebelum nak mula jawab" Miss Jennie siap hempaskan kertas tu ke meja jihyo. Jihyo pon melepaskan nafas panjang dan mula menjawab peperiksaan.
-
"Yah Sehun kau pergi mana awal pagi ni??" tanya Suho yang sedang turun tangan sambil menguap. "Jumpa Jihyo hyung" senyum Sehun. Mata Suho terbeliak apabila Sehun berkata selamba seperti itu. Suho ingin bercakap "takpe hyung, Sehun tahu mcm mana nk elak dari fans'" Sehun duduk disofa panjang tu. "Haish kamu ni ada aja"
Sehun lihat rumah sunyi, tiada orang. "Hyung mana yang lain?" tanya Sehun. "Kita ada photoshoot harini"
"What ?!?! Kenapa tak ingatkan Sehun?!?! Aduhai jap Sehun pergi siap" Sehun segera lompat dari sofa dia duduk tadi dan berlari masuk ke bilik. Suho menggeleng " aigoo~ hyung baru nak bagitahu sehun."
--
Kring! Kring!
"Haish aku tak sempat nak jawab soalan terakhir!!" jihyo kelihatan lemah saja setelah tidak menjawab soalan terakhir. 'Ni semua salah sehun oppa lah ni' gumam Jihyo.
"Yah jihyo!"
"Haish! Buat orang terkejut je" Jihyo mengusap dada dia dengan lembut. Katakan terkejut.
"Nak apa parkbokwin shi"
"Ofcourse nak ajak kau teman aku kat sumcafe harini. Aku nak rasa coffee terbaru mereka lah. Lagipon kita dah abis exam kan" pujuk Bokwin dia memain dengan rambut jihyo. Jihyo berfikir sebentar. Dia perlu jumpa exo oppa. Tapi dia harus teman Bokwin pergi ke sumcafe. "Takpelah aku teman kau. Bila? Asalkan jgn balik malam, omma aku tu dia risau bila aku balik lewat"
"Yeah yehet! Jihyo is the Best, pukul 4 ni. Jangan lupa ok, jom rehat"
"Okay kaja"
-
Mereka harus photoshoot untuk menjadi duta republik nature. Sehun berpakaian serba putih dan memakai scarf berwarna hijau cair. "Okay korang boleh rehat, lepas ni, kita harus photoshoot kat tepi tasik okay. Jangan lupa pakai sunblock"
"Nae khamsanida"
Sehun tidak habis habis tersenyum dan tergelak seorang diri. Members yang lain rasa pelik dan tak selesa dekat Sehun. "Yah Sehun, dah kenapa?" sergah Kai. "Nothing hyung"
"Ye kau?"
"Ye hyung"
"Okay kita ada lagi 3 min, so cepat bersedia guys"
-
"Omma! Jihyo dgn bokwin pergi ke bandar sekejap, malam sikit baru jihyo balik tau, annyeong" tapi tiada siapa yang membalasnya, Jihyo rasa hairan. "Kwangsoo! Kwangsoo!" Kwangsoo kata apa dekat Jihyo sambil mata dekat screen televisyen bermain games.
"Nampak Omma?"
"Kat belakang sidai baju.. Wae?"
"Beritahu Omma yang Noona pergi sumcafe. Jangan lupa bagitahu Omma tau. Mungkin noona balik lewat malam sikit. Jangan. Lupa. Bagitahu."
"Okay"
Jihyo pon segera berlari keluar dan terus masuk ke dalam kereta Kawan dia. "Cam ne, okay?" tanya Bokwin. "Okay, and let's go" jerit Jihyo gembira
-
Malam di rumah exo
"Arghh penatnya!!!" suara yang tinggi semua keluar dari mulut memasing kemudian terbaring penat disofa . Tapi Sehun sudah ada dekat bilik. "Kau tengok Sehun tu punya lr tak sabar nak tidur" Kata Suho menggeleng. "Ey hyung! Aku rasa bukan lah.. Sehun mesti lakukan sesuatu" andaian Chanyeol ja. "Jom kita siasat" semua angguk setuju.
..
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...