◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 11
"Jihyo saya balik rumah dulu lah, tak lama lagi kitaorang ada comeback lagu baru, terima kasih tumpangkan saya selama 2 hari ni sini" kata Sehun lembut sekali dengan Jihyo..
Jihyo blushing. Lalu dia mencapai telefon dia "Oppa boleh jihyo angkat gambar dengan oppa sekali je?" jihyo mengeluarkan jari tunjuk dia dekat Sehun.
Sehun angguk boleh, satu snap gambar ditangkap. Jihyo melihatnya, wow bertapa lawanya. Seperti, pasangan couple. Tetiba otak Jihyo teringat pasal kiss kelmarin. Jihyo mengusik bibir dia. Dia tersenyum manis.
"Annyeong jihyoah" Sehun menyentuh pipi gebu jihyo itu. Pipi jihyo merah pedam tak habis habis. "N-nae oppa" tergagap jihyo membalasnya.
Sehun sudah pergi, Jihyo menutup pintu, dab tergelak seorang diri, ingin dia post dekat account instagram dia gambar dia dengan Sehun. Tetapi niat dibatalkan.
Dari atas, muka katak melihat dia, Jihyo melihatnya dengan mata yang tajam. "Apa pandang! Pandang! Cocok mata kang baru tau" . Kwangsoo terdiam tanpa berkata. "Alah nak bersweet takpayh lah dekat sini. Patut kat bili-" usik Kwangsoo berlebihan.
Bantal sofa terlambung dari bawah ke atas tepat kena muka Kwangsoo. "Padan muka, byuntae lagi!" Kwangsoo ingin mencarut. Lalu Omma mereka berhentikan pergaduhan.
"Yah! Yah! Apa gaduh² ! Dah tolong omma pergi pasar! Belikan barang dapur. Lusa kamu semua dah sekolah, nanti siapa nak belikan. Omma bukan larat pon nak pergi kedai!" ujar omma dia menyuruh kwangsoo dan jihyo pergi pasar bersama beli kan barang dapur.
"Nae omma. Yah kwangsoo Palli²! Eh sebentar.. Omma lagi 15 min kang Jihyo ngn kwangsoo pergi pasar. Jihyo nak lakukan sesuatu" smirk jihyo dengan tangan mahu mengenakan kwangsoo.
15min kemudian,
"Palli ah Kwangja, kan lawa ni.. Tengok cermin" Jihyo memakai Kwangsoo baju dress uniform sekolah dia, memakai pin rambut berbentuk hello kitty, menyarungkan rambut pasu dan mengikat dia menjadi dua alur.
"Ya ampun! Mana Anak lelaki Omma?" tanya Omma dia terkejut beruk. "Ni lah Omma, anak lelaki Omma menjadi anak perempuan Omma kedua. Alah baru gwiyo" smirk Jihyo suka. Jihyo mengambil payung dibilik stor dan menarik tangan adik dia terus menjalan ke pasar.
Ketika dalam perjalanan ke pasar, penduduk di pasar yang bekerja memandang mereka pelik . "Noona.. Kwangsoo nak balik dulu lah.. Noona. Beli lah semua barang.. Malu lah" tanya Kwangsoo malu segan dekat situ. Jihyo masih sibuk membeli, "ah kau, jangan nak sibuk² balik. Tunggu aku beli barang dulu" . Kwangsoo mengeluh.
Satu tangan menyentuh punggung kwangsoo "nak nombor boleh?" kacau sekumpulan geng lelaki tu. "Aku? Aku namja lah.. Noona aku yang tu-" .
"Tapi kau bukan namja tapi kau yeoja.. Bolehlah" drg terus meraba² kwangsoo dan menarik dia ke tepi bangunan yang Agak kosong, Kwangsoo menjerit memanggil nama Noona dia tapi noona dia tak dengar.
Di tempat Jihyo, jihyo leka dengan sayur Eomoni yang juak tidak beberapa Bagus, jadi dia kena pilih yang Bagus². Jihyo terdengar orang menyebut nama dia, tetapi diabaikan.
Selepas, mereka tertarik rambut Kwangsoo, kebelakang mereka semua, "d-dia namja lah.".
"Ah geli aku!"
"Aku bukan gay!"
"Jom blah dari sini!"
Kwangsoo melihat mereka lari dari situ, airmata dia mengelap. Sampai hati mereka buat dia macam tu, ni semua noona dia punya pasal lah.
-
Sehun tidak ke rumah bersama Hyung dia, dia tidak tahu kenapa kaki dia bertindak terus pergi SM buildings. Sehun siap meminjam, cap jihyo dan scarf Jihyo dengan mask face.
Semua orang belum perasan dia, nasib lagi tadi dia sempat memakan sesuap nasi yang dibuat oleh Omma Jihyo. Omma jihyo sungguh baik hati sampai membenarkan dia duduk sebentar.
Sehun membuka pintu manager dia setelah sampai didalam bangunan SM. "Annyeonghseyo~ manager Hyung" sapa Sehun. Sehun rasa ni lah terbaik buat dia. "Ah Sehun ah! Kenapa datang ni?" tanya Manager lalu melihat tingkap. 'Eh takde peminat pon'
Manager exo kembali focus kepada Sehun. "Hyung.. Terima kasih kerana menjayakan hidup saya, terima kasih kerana membuat impian saya tercapai tapikan hyung-"
"Sehun ah kenapa ni.. Hyung tak paham?"
"Sebenarnya, Sehun nak berhenti"
"A-apa?!"
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...