◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 2
"Morning abe abe Exo Jihyo, nah Jihyo bawakkan makanan!" dengan cerianya Jihyo menghulur semangkuk kongnammul-bab iaitu (nasi+taugeh). "Ouh gomawo ji-" Jihyo memasuk rumah itu tanpa segan malu, dan dia membuat rumah itu mcm rumah datuk dan nenek dia lagi.
Jihyo meletakkan Kongnammul-bab itu ke atas meja dapur dan menyediakan pingan. Dia buat sebab mahu menunjuk yang dia isteri yang sempurna. Hehe
"Achim!" semua menyebut reramai untuk sarapan pagi. Jihyo hanya memerhati je mereka makan. Jihyo tidak mengusik makanan itu, dia hanya terbayang jikalau ada Sehun sebelah dia, menyuap dia makan. Aww so sweet
"Jihyo~" panggil Chanyeol yang asyik memerhatikan Jihyo yang sedang termenung jauh dengan tersengih-sengih bab orang gila. "Jihyo!" teriak Baekhyun dengan highnote yang boleh mengalah kan Chen. "Yes Sehun! Huh sorry.. Mianhae" Jihyo menunduk maaf. Dia terus malu.
"Huh Sehun? Jihyo minat dia ke?" tanya Kyungsoo. "Yup kan Best kalau ada dia kat rumah ni.. Boleh bersama-sama je.. Aww" dia kembali ke dunia dia dengan memain main rambut dia. "Morning Hyung .. Hyung siapa yeoja ni" tanya pemuda dari belakang.
Jihyo terdengar suara itu dan dia paling minat suara itu, "SEHUN?!" Jerit Jihyo sekuat hati. Akhirnya dapat pon jumpa idol kesayangan dia. Dia melompat pergi ke Sehun dan ingin bersalam dengannya tapi Sehun menolak.
"Sehun mcm mana ... Ah!! Sehun omaigod encem nya!!!!" Jihyo teriak lagi.. Hampir satu rumah dia menjerit kang buat jiran lain terdengar habis lah riwayat hidup mereka. Berfangirl betul si Jihyo ni.
Jihyo hampir gila dengan keberadaan Sehun disisi dia. Dia tidak kesah Sehun mahu lakukan apa kepada dia. Atleast, dia dapat jumpa depan-depan. Yang lain hanya terkejut yang Jihyo peminat tegar dengan Sehun.
"Hyung Hun dah cakap kan.. Jangan bagi sesiapa masuk" kata Sehun. Jihyo membuat muka copy dia dengan Sehun. "Sehun oppa, Jihyo peminat Hunnie Oppa tau.. Nak autograf boleh.. Or apa-apa lah.. " tanya Jihyo gembira. "100 tahun nanti arraseo" balas Sehun bergurau malas.
"Alah bolehkan.. Beberapa ratus tahun takpelah, asalkan dapat.. Yehet"
Mereka duduk makan semula. Chanyeol menyediakan chocolate hot untuk Jihyo yang lain geram sebab Chanyeol tak buat untuk mereka sekali. Jihyo asyik melihat Sehun sahaja, jatuh cinta ke apa?
"Hmm.. Oppa oppa ku sekalian.. Bila buat concert lagi kat Seoul?" tanya Jihyo yang sangat ingin tahu. "Hurmm tunggu percutian kita tamat baru kita buat concert seperti mana Manager suruh." senyum Chanyeol bila dah jawab.
"Ahli member yang lain tak ada kat sini ke?" Tanya Jihyo lagi sekali sambil tangan memain dengan pemegang cawan.
"Belum, mereka sibuk melakukan aktiviti diluar sana" jihyo angguk oh' je. Kali ni dia sudah dapat berita hangat. Membuka telefon dia dan membuat viral. Tapi dah janji. Ah lagi pon Twetter dia private bila org rumor kan.
Website Jihyo
-Chanyeol kata : " Concert akan dibuat di Seoul. "
Jadi apa tunggu lagi guys, kumpul duit dan serang concert exo tahun ni bertubi-tubi . Comeone Exo'ls-'Okay sent' Jihyo tersenyum sinis.
Kemudian selepas sarapan pagi, Chanyeol menarik lengan Kiri Sehun untuk mengikut dia. Sehun menyuruh melepaskan, tapi Chanyeol lepaskan dengan kasar dan belakang badan Sehun dihentak oleh dinding.
Jihyo mencuci pinggan apbila mereka sudah kenyang dan untuk berehat. Jihyo didapur memasang earphone dengan kuat level membuka lagu wolf by exo. Sambil tu kaki bergerak mengikut langkah tarian Wolf.
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romansa˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...