◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 28
Sebelum hari Sehun dan Jihyo ditemui bercinta secara tiba-tiba.
Dalam panggilan video
"Annyeong manager hyung!!!"
Manager exo hanya tersenyum manis, kerana kesemua anak muridnya didalam video live itu. Kecuali Parkchanyeol, oHsehun, dokyungsoo, KimJunmyeong, dan Byunbaekhyun.
Selepas beberapa minit berbual. Mereka kata mereka ingin pulang dan membuat suprise untuk diorang dirumah itu.
"Baguslah idea itu! Esok jangan lupa tunggu distudio, esok kena siap sedia okay"
"Okay!"
..
Keesokan harinya, "Annyeonghaseyo"
"Huh Kai mana yang lain?"
"Dalam van jap lagi sampai lah tu.. Ah tu dia! Pantang cakap. Muncul terus."
Mereka mula berbincang cara untuk membuat terkejut untuk namja yang berada dirumah tersebut. Mereka membeli beberapa kotak pizza, air bubble tea kesukaan Sehun, beli tteokbokki, dan sebagainya. Selagi mereka kaya mereka mampu beli apa aja. (Jangan lupa beli album winter drg tahun ni guys. Saya nak beli duit tak cukup. Hm :))
Mereka pon menaiki van hitam khas buat idol. Gerak terus ke rumah Ahli exo yang lain.
Sampai ke destinasi, mereka turun dengan menutup kereta pintu perlahan-lahan. Xiumin dan juga Chen drg memegang beberapa kotak pizza. Yang lain turut membantu.
Mereka juga mempunyai kunci simpanan dan dibuka pintu perlahan-lahan. Mereka masuk dengan tapak kasut yang tiada bunyi langsung. Mereka mula mendengari suara, mereka ingin menyebut 'suprise'.
Kemudian mereka terkejut besar, kotak berada ditangan Chen dan Juga Xiumin terjatuh. Mereka melihat seorang yeoja berpegangan tangan bersama Sehun. Manager Exo terakhir masuk kedalam rumah. Kata mahu memakai topi badut.
"Sup-" manager Exo terus terkejut besar jugak.
..
Sehun duduk terkepung dengan Hyung dia yang lain, tidak mahu mendongak memandang muka muka Hyung dia termasuk lah Managernya. Mereka semua diam sepi. Hanya bunyi aircond dan kipas saja berfungsi.
Hal macam ni tidak boleh berdiam, Sehun mengetap bibirnya dan ingin membuka mulut untuk bercakap. Sehun melihat Jihyo, Jihyo memandang Sehun yang gelisah, takut, panik pon ada. Jihyo mengguna mulut dia berkata 'Jangan takut, ceritakan' Sehun angguk berani.
"Sebenarnyakan-"
"Sebenarnya apa Ohsehun!?"
"Ah Hyung!!! Jangan lah jerit kat Sehun. Sehun takut lah!!! Jelba jangan marah.. Takut lah Sehun!! Please Sehun boleh cerita kan!! Jangan sebarkan tuje -" Sehun menutup mata dia dengan bercakap tidak terhenti henti. Jihyo sudah menepuk dahi dan berbisik dalam hati 'apahal si sehun ni' "Hye hye! Sehun jangan tergesa-gesa." kata Managerr exo
"Sebenarnya, sehun bercinta dengan Jihyo" Sehun terus berlari ke belakang Jihyo untuk sorok. Chanyeol yang meminum air itu tersedak hampir keluar semua air dari dalam mulutnya.
"What?! Congrats bro" Lay berjabat tangan dengan Sehun. Sehun seperti rabbit yang sorok dibelakang Jihyo mula memberanikan diri untuk kehadapan berjabat balik tangan Lay. "Gomawo"
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Lãng mạn˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...