Chapter 23

565 58 5
                                    

◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo

Author : kswriters

Cast : OhSehun, SongJihyo

Chapter 23

"Wei thanks belanja aku tadi. Sumpah aku tak boleh nak balas jasa baik kau" Jihyo memeluk lengan Bokwin dengan bermain rambut Bokwin. "Ish kau ni, belanja je kot, takpayah lah macam ni. Orang pandang lah jihyoah" Bokwin menolak tolak Jihyo dan Bokwin pula sudah menahan malu.

"Haish biar lah drg. Drg bukan tahu yang kita ni-" .

"Yah?! Apa apa?"

"Best friend"

"Banyaklah kau"

"Hahahah bukan selalu"

Mereka pon balik pulang ke rumah, apabila sudah sampai rumah masing masing setelah dihantar oleh Bokwin. Dia melihat rumah sebelah. Lampu masih terbuka lagi. 'Apa lah mereka buat tu? Teringin nak pergi sana. Takut menganggu pula'

"Jihyo noona! Jihyo noona! Beli apa tu?" tanya Kwangsoo membuka pintu untuk Noona dia. "Tteobokki dgn ramen" Jihyo mengangkat tinggi begplastik hitam dan serah kepada Kwangsoo. "Wahh kenyang lah Kwangsoo malam ni" Kwangsoo menghidu Bau dari begplastik hitam tu.

"Kaja, mana Omma?"

"Kat dalam tengok bola"

"Jinja?!! Daebakk la omma" . "Omma! Jom kita makan!! Jihyo ada beli makanan ni" kata Jihyo memeluk Omma dia dari belakang. "Baguslah Omma pon tak masak malam ni. So apa lagi kita makan. Cepat keluar kan hidangkan makanan tu, kita makan kt depan jelah. Omma tal boleh nak - eh jap! GOLLLLL YEAH GOLL!!!!!" MrsSong lompat kegembiraan apabila pemain bola sepak tu menjaringkan gol. "Omma cepatlah~ lapar ni"

"Sabar lah! Kamu dengan Kwangsoo hidangkan. Omma takle nak tolong jihyo Ah... Please untuk kali ni je" MrsSong memegang tangan anak dia kemudian memberi focus balik dekat TV. "Eh! Gol lagi!!!!!! GOLLLL!!! DAEBAK!!" jihyo hanya tertawa lihat Omma dia gembira begitu juga dengan kwangsoo.

'Kalau Appa ada disini, mesti Omma lagi gembira, thanks god'

"Noona palliwa"

"N-nae..haish tak sabar lah kwangsoo ni"

-

Dibilik Jihyo

Makan malam sudah habis. Waktu gembira denga Omma sudah habis so apa lagi dia waktu dia terbongkang pula le. Jihyo merebahkan badannya ke katil empuk dia. Kemudian dia teringat sesuatu.

"Perwarna rambut?!"

Jihyo tarik beg plastik dengan menggunakan kaki dia.  Dia malas nak bangun ambik so guna kaki je. Jihyo membuka kotak yang baru dia beli, lagipon kotak itu lambang gambar exo Sehun. Jihyo membeli tiga tapi dia dapat lagi 2 dari bokwin belanjanya. Dia ada Sehun, Kai, D.O senang kata exo-k. (My bias tu Sehun Kai Kyungsoo :') god bila la saya dapat beli perwarna rambut, warna purple kat rambut ni sudah muak saya tgk.. Ingat nak warna kan brown balik. Tapi tgk warna green cm lawa pulak 😕 hmm)

"Aku nak pakai warna brown la.. Bye chanyeol ah.. Aku guna kau dulu. Muah muah" Jihyo mencium cium kotak tu sebelum membuka. Jihyo membaca warning dibelakang kotak tu sebelum guna. Dia mengeluarkan bahan bahan yang nak digunakan tu. Kotak disimpan di dalam almari hiasan.

Setelah sebatikan perwarna dan ubat dia. Jihyo letak dan disapu dikepalanya. Kemudian menunggu dalam 15min-30min (kalau saya tunggu 30 min sebb nak bagi dia nmpk pekat warnanya,kalau korang nak lagi pekat dan nampak cantik pakai sebanyak 2-3 kali ,confirm jadi ) . Dia membuka lagu drop that dan menguatkan lagi suara Phone  dia.

Jihyo duduk di tepi tingkap bilik dia sambil melihat bulan. Jihyo memandang rumah sebelah. Dia tersenyum dan berangan menjadi isteri Sehun. Kemudian, dia rasa ada orang melambai dia tapi mata dia tak nak pandang dekat yang lambaian itu.

Jihyo ingin menutup langsir biliknya setelah sekian lama menunggu 30 min lalu mata dia terpandang manusia tersenyum macam taik di di tingkap sebelah rumahnya. "Yah pabo! Apa buat?!" jerit jihyo membuka tingkap bilik dia. "Hi!!!"

-

Dirumah exo, dibilik Sehun

Sehun mengguna teropong melihat bilik Jihyo yang bercahaya tu. "Mana Jihyo ni.. Da tido ke?" tanya Sehun diri sendiri. Dia masih menonggeng tonggeng pinggul melihat bilik Jihyo yang bercahaya tu. (Sepatutnya fans yang buat macam tu kan ??? But saya tukar kan idol tgk peminat. Okay lah hahahahah cun ah ayat aku)

"Hye tu dia! Dah buka langsir.. Omaigoddd dia buat apa tu???" Sehun membuka tingkap bilik dia dan melambai lambai tangannya ke arah Jihyo. Tapi jihyo tidak perasaannya. "Eh jihyo dah nak tutup langsir tu!" Sehun terus melambai dan menjerit nama jihyo. Kemudian Jihyo seperti bercakap dengannya. 'Eh dia cakap ngn aku ke tu.. Lantak ahhh..' Sehun kembali lambai dan tersenyum. "Hi!!!"

..

Short update... Typo abaikan!

ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀWhere stories live. Discover now