Chapter 16

710 59 12
                                    

◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo

Author : kswriters

Cast : OhSehun, SongJihyo

Chapter 16

[Still in EXO house]

Sehun turun kebawah dengan perasaan yang sedih, kecewa, bersalah. Tapi dia buat ni semua untuk kebaikan dia dan ahli EXO yang lain. Manager Exo dan Jihyo hanya memberi pandangan yang seakan tidak mahu Exo pergi dari kehidupan exo.

"Hyung, kaja" kata Sehun tidak memandang manager dia termasuk EXO.

"Sehun nak pergi mana, ni lah rumah Sehun" ayat itu menusuk dihati Sehun tapi mengawal perasaan kesian dia itu. Chanyeol mencapai dan memegang tangan langsing Sehun itu. "Sehun ah, sini rumah Sehun. Sehun tidak boleh pergi dari sini. Hyung taknak! Jelba" rayu Chanyeol secukupnya.

"Lepaslah.. Manager hyung cepatlah jom pergi dari sini" kata Sehun yang sudah rimas dengan Chanyeol yang tidak melepaskan tangan dia. Kepala dia rungsing sangat.

Ahli ahli exo yang lain lihat keadaan Sehun dan Chanyeol pon tidak berani masuk campur. Mereka tidak mahu Sehun pergi dari dhidup mereka. Mereka perlukan Sehun sebagai rapper di dalam nyanyian mereka. Mereka perlu suara sehun yang serak seperti bayi.

"Lepaslah.. Sehun kata lepas!" Sehun menolak Chanyeol jatuh. Kini, Chanyeol tidak boleh menahan air mata dia lalu air mata pon mengalir dengan deras. Baru chanyeol tahu bagaimana perasaan Sehun ketika dia menolak Sehun jatuh, ketika dia menepis pertolongan Sehun. Semua yang dia buat dekat sehun baru dia terasa bagaimana sakitnya dan luka dihati sehun.

"Mianhae" kata Sehun lalu berlari ke luar rumah tanpa memakai mask atau apa apa yang boleh mencoveri dia. "Sehun!" ahli Exo mengejar Sehun dari belakang. Hujan lebat tetibe turun dengan lebat. Mereka sudah kebasahan.

"Mana sehun?" jerit Jihyo didalam kehujanan lebat itu. Mereka semua menggeleng kepala. Kemudian mereka terdengar bunyi bising dengan bunyi guruh yang kuat.

Mereka terdengar Chanyeol menjerit, yang Sehun kemalangan di simpang didepan rumah mereka.

-

Sehun pov

Aku tidak tahu lagi mahu pergi kemana, aku tahu hyung yang lain akan mengekori aku dari belakang. Aku terus berlari dengan hujan lebat yang tetiba turun dengan lebat. Aku rasa aku dah berjauhan dengan mereka.

Lalu satu cahaya dan bunyi hon yang kuat di sebalik aku. Aku melihatnya. Ini masa untuk aku pergi. Aku tersenyum.. Dunia pon jadi gelap.

Endpov

Bunyi siren ambulans disekeliling di tempat kemalangan. Waktu itu tiada orang, kerana hujan. Hanya manager EXO, EXO dan juga jihyo yang ada disitu. Jihyo memeluk tubuh Sehun yang lembik, darah sudah merata di jalan raya itu.

Orang ambulans itu mengangkat tubuh Sehun, memakaikan mask oksigen. Mereka semua tolong semampu tenaga mereka.

"Tolong.. T-tolong selamatkan sehun" kata Chanyeol menggigil ketakutan, dia tidak mahu kehilangan adik kesayangan dia. "Hyung.. Jangan macam ni.. Sehun please be safe" ucap Kai memeluk tubuh Chanyeol yang seperti orang giler yang kehilangan anak.

Jihyo yang melihat semua itu, air mata dia menitis, dia tidak tahu mahu buat apa, darah Sehun masih ditangan Jihyo. Jihyo melihat tangan dia sendiri dan dia tertawa tapi tertawa itu membawah ke tangisan. Manager memeluk dan menenangkan Jihyo.

Mereka pon memburu ke hospital. Tidak lama kemudian, mula lah berita pasal Sehun kemalangan. Manager exo pasti akan menjawabnya satu ii apabila ini semua selesai.

Manager EXO bersama PA dia, untuk melihat semua comment dari Fans Exo.

"Oottoke!! Sehun!! Kenapa EXO kemalangan?!??!"

"Sm punya staff dan bodyguard memang tak pandai jaga idol ke??? Wtf! Sehun please be safe"

"Tolong.. Beritahu yang exo sehun tidak apa apa!!"

"Sehunnnnnnnnn!!"

"I'm going kill myself "

"Kalau dia pergi, aku pon mahu pergi"

"Stan Sehun!! Mari kita berdoa agar Sehun selamat."

"Macam mana Sehun boleh kemalangan, mesti ada sebab!!"

Manager EXO memang tidak boleh jawab macam mana Sehun boleh kemalangan. Boleh jatuh nama SM apabila dapat tahu yang mereka semua penyebab Sehun macam ini.

Banyak sangat panggilan harus Manager Exo jawab. Itu pon dari syarikat SM. Akhirnya manager EXO mengeluh. Dia pon mengngkat telefon itu dan menjawab satu persatu soalan.

Sehun di tempat dan dirawat hospital private yang mana disitu hanya artist dan orang kaya saja yang boleh masuk. Orang yang tidak kemampuan akan dihalau oleh security.

Bilik pembedahan Sehun masih belum doktor keluar, Chanyeol terlampau stress, jadi dia pengsan dibawah kebilik rawatan juga untuk pemeriksaan lanjut. Ahli exo yang lain drg berkumpul dan berdoa tidak berhenti untuk sehun.

Jihyo terpaksa meneman Chanyeol sebelum dia sedar. Jihyo tidak merisaukan sangat Park Chanyeol  yang dia tengah risau OhSehun. Dia hanya menunggu keputusan doktor saja.

'Cuba kalau korang berbaik seperti mana korang jumpa.. Mesti hal yang serabut tidak pernah muncul' bisik hati Jihyo. 'Dan cuba kalau ini sekadar mimpi ngeri Sehun atau aku, mesti aku mahu bangun sekarang'

Sudah 4 jam berlalu, tiada sebarang berita pasal Sehun dari doktor yang tidak keluar dari bilik itu. Mereka setia menunggu Sehun didepan bilik pembedahan Sehun. Chanyeol yang tadi pengsan terus ke bilik depan pembedahan Sehun.

Chanyeol memeluk salah satu adik kesayangan dia itu, Kyungsoo. "Chanyeol minta maaf, chanyeol memang menyusahkan korang tapi Chanyeol mahu kan Sehun kembali. Kalau Sehun tidak bangun bangun jugak. Chanyeol akan bunuh diri" mereka yang lain terkejut besar dengan percakapan Chanyeol.

"Chanyeol kenapa cakap macam ni, hyung tak suka lah" balas Ketua Group Exo. "Betul tu, ni semua dugaan kita, dan juga Sehun" ujar Baekhyun yang dari tadi senyap seperti Kyungsoo.

"Sehun mesti mahu melihat kita dan dia mahu kita bahagia betulkan?" soal Xiumin kepada semua adik beradik yang dianggap olehnya. "Betul tu" balas Kai ceria, sambil mengelap air mata dia. Mereka semua tersenyum begitu juga dengan Jihyo.

"Jihyo terima kasih atas segalanya.. Pertolongan awak.. Ceriakan kita dari awal ,mencari maklumat tentang kita. Jihyo awak the Best person ever!"

Mereka semua berpelukan. Mereka tahu pelukan itu hanya menghilang stress yang berat mereka hadapi.

Doktor pon keluar dari bilik pembedahan itu, mereka seperti bersusah hati.

"Saya minta maaf.. "

-

Hello guys, sekian lama saya tidak update. Kini saya kembali dengan memberi chapter yang memeningkan anda semua. Tapi tak mengapa, anda boleh baca semula balik. Im so sorry dear!!

Happy ending or sad ending (the end story)

Author nak buat sad ending. Tapi tak pandai dalam sadly sadly ni. So kalau nak buat happy ending akan menambahkan chapter lagi. Korang fikir masak-masak lpstu, tinggalkan comment nak happy ending or sad ending. Okay!

ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀWhere stories live. Discover now