◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 17
"Saya minta maaf.. " Doktor itu mengeluh dia mengetap bibir dia. Chanyeol yang ketakutan itu lebih takut berbanding dari biasa. "Kenapa dok? Sehun okay kan?!" tanya Chanyeol. Pipi dia mula basah balik. Xiumin menggosok belakang Chanyeol dengan lembut.
"Sehun dalam keadaan yang tidak stabil, gegeran diotaknya membuat peringatan dia kurang ingat. Kalau kamu semua dapat memberi dia sokongan yang baik dan semangat mungkin dia akan pulih dengan sepenuhnya. Bergantung kepada sistem badan dia sendiri."
"Dan lagi satu, terdapat dari maklumat saya dapati, yang Sehun telah mengambil pil ubat tidur, saya harap dia akan memberhentikan semua ini. Luka dibadan dia saya sudah sapukan dengan ubat cream. Mungkin mengambil 1-3 minggu untuk sembuh. Oksigen dipakai olehnya jangan ditanggalkan, itu boleh buat Sehun semakin teruk pernafasan dia."
"Hurm kalau tiada apa apa untuk pertanyaan, boleh saya berjumpa dengan orang tua dan penjaga Sehun. Saya mahu bincang lebih lanjut lagi"
Exo dan para ahli member yang lain melepas nafas lega. Mereka semua berdoa kembali dan berterima kasih kepada tuhan kerana memakbulkan doa mereka semua. Jihyo terlalu gembira dan dia tidak dapat rasai.
Orang tua Sehun sampai tepat masanya. Mereka bernangis tidak henti². Mereka sedih apabila dengar Sehun tidak habis ² masuk ke hospital. Mereka segera berjumpa dengan doktor yang merawat Sehun itu.
Orang wartawan setia di pintu besar hospital untuk mencari lebih maklumat dari manager dan pengerusi SM.
-
Jihyo memasuki bilik itu, dia menekup mulut dia sendiri sebak melihat Sehun terbaring lemah dan pucat dia atas katil itu. Ahli exo pon yang lain follow satu persatu.
"Sehunah.. Tolonglah bangunnn jangan macam ni.."
Orang yang bersuara itu, adalah Chanyeol. Dia tidak boleh melihat Sehun seperti gini. Dia mahu Sehun bangun dan kembali bersama sana mereka. Dia tidak mahu Sehun keluar masuk hospital. Jihyo datang kesisi Sehun. Jihyo memegang tangan Sehun. Jihyo mencium cium pergelangan tangan Sehun itu, tapi air mata jihyo tetap mengalir.
Suho dan yang lain mengelilingi katil Sehun itu. Hanya bunyi tangisan, dan bunyi mesin yang dipakai oleh Sehun itu je berbunyi.
"Chanyeol, kai, kyungsoo, suho, xiumin, chen, lay sila ikut saya ke studio. Kami kena buat berbincang hal ini. Sebab saya mahu menutup semua kes ini dan saya taknak menambahkan masalah ni lagi"
Manager Exo mengarah mereka kecuali Jihyo. Mereka pon meminta diri dari Jihyo untuk pergi dari situ. "Jihyo ah, tolong jagakan Sehun sementara waktu, kami janji kami kembali balik"
"Nae"
-
Jihyo mengusap rambut sehun lalu dia balik tersenyum teringat balik memori dia masa hari pertama. Jihyo sangat gembira masa tu. Kalau boleh dia mahu kembali masa tu. Nak buat macam mana dia terpaksa terima dugaan dia bersama idol kesayangan dia.
Kemudian, pintu terbuka ternyata orang tua Sehun. Jihyo memberi salam. "Annyeong ahjusshi ahjummha"
"Annyeong j-jihyo kan?" tanya Omma Sehun. Jihyo angguk. Kemudian, Omma Sehun memeluk Jihyo dan jihyo terasa bahu dia seperti basah dan hangat. "Omma Sehun nangis ke?" tanya Jihyo membalas pelukan Omma Sehun. "Gomawo jihyo ah, jaga anak saya.. Saya tidak tahu nak balas apa lagi dekat Jihyo. Mesti banyak sangat jasa jihyo dekat kami semua." tangis Omma Sehun.
"Huh? Anni Omma Sehun ah... Jihyo tolong dengan ikhlas.. Kalau jihyo hidup jihyo akan tolong semampu jihyo boleh.. Lagipon Jihyo minat dan suka dekat anak ahjumma"
"Gomawo jihyo ~"
Kemudian, mereka terdengar bunyi tit tit tit semakin lama semakin kuat. Omma Sehun dan Jihyo melepaskan pelukan. "Jihyo panggil doktor cepat!" jihyo segera memanggil doktor dengan keadaan yang sangat cemas.
Doktor berlari laju ke arah jihyo dan tanya kenapa. "Ssehun doktor!" doktor menolak pintu bilik vip Sehun, dan mula check degupan jantung Sehun. Doktor meminta Jihyo dan Orang tua Sehun keluar sebentar.
"Jihyo, saya risau takut apa apa terjadi dekat anak saya"
"Omma sehun janganlah risau.. Sehun orangnya kuat"
Jihyo menenangkan Omma Sehun. "Jihyo awak tahu siapa manager Exo dan Sehun?" tanya Appa Sehun. "Tahu" jawab Jihyo ringkas. "Saya mesti buat laporan polis kenapa dengan anak saya. Apa mereka telah lakukan terhadap anak saya-" percakapan Appa Sehun terpotong kerana orang lain menyampuknya.
"Saya boleh cerita kan.. Dan kamu berdua boleh mengikut saya ke studio. Lagipon ahli exo yang lain sudah turun kebawah"
Appa dan Omma Sehun memberi pandangan yang tidak puas dekat Manager Exo itu pon bersetujuh mengikut kerana mereka ingin tahu apa penyebab Sehun jadi sebegini.
"Jihyo kamu kenapa duduk diluar?" soal Manager exo
"Sehun sedang dirawat, degupan jantung dia tetiba naik"
"Nanti kamu maklumkan kami dengan cepat. Saya mesti cepat sebab press conference lagi beberapa jam. Saya pergi dulu jihyo Ah. Jaga kan Sehun untuk saya"
Manager exo menepuk lembut bahu jihyo dan memberi senyuman dekat Jihyo. Jihyo angguk.
Kini, hanya dia keseorangan, hanya perlu menunggu doktor keluar dari bilik Sehun.
-
Setelah ahli exo, manager exo dan orang tua Sehun sudah sampai ke SM buldings. Ramai gila wartawan diluar kawasan bangunan itu. Security memberi laluan buat van mereka masuk kedalam bangunan itu.
Tingkap van hitam mereka diketuk kuat oleh wartawan yang ingin bertanya dekat manager dan pengerusi SM.
Setelah ditahan oleh beberapa security, mereka pon lepas masuk kedalam.Viral, tangkapan gambar penuh di media sosial. lee Soo Man amatlah marah dengan masalah ini. Sooman mencampak iPad itu setelah membaca semua rumor dan viral pasal exo. "Pening betul masalah ini!"
"Tuan , manager exo dan ahli EXO sudah ada di bilik private untuk membincang semua ni. "Ouh sebelum terlupa parents Sehun pon turut hadir juga" tambahan kata yeoja itu yang menjaga dan menyimpan data peribadi setiap idola.
"Macam tu bawak saya ke sana"
Yeoja itu dikenal sebagai LeeJeein. "Baiklah tuan"
-
Jihyo terduduk dikerusi diluar bilik Sehun itu, dia mengurut kepala dia yang pening secara tttbe tu. Dia melelap sebentar mata dia, kemudian sesorang menyentuh bahu dia. Jihyo mendongak melihat orang tu.
"Huh? Dok! Saya minta maaf, saya terlelap.. Macam mana dengan Sehun?" tanya Jihyo. "Buat bersabar CikJihyo. Sehun dalam keadaan stabil, saya ada berita gembira kepada kamu dan berita buruk sekali." kata Doktor itu membuat hati Jihyo mendebar.
"Apa yang berita baik dok?"
"Sehun sudah sedar"
"Berita buruk?" tanya Jihyo keliru, dia berkerut dahinya sedikit dan doktor itu muka dia berubah.
"Sehun.. Dia "
-
Otak ttbe kering ah, sorry readers
Jangan lupa vote | comment
•
•
•
•
Happy ending | Sad ending
(last undi, palli! Palli!)
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...