◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 9
(Violent! Angst!)- warnings
"Omma.. Noona taknak bangun kejut-kejut taknak bangun.." kata Kwangsoo memberitahu Omma dia. Omma Jihyo dan kWangsoo sudah sihat dalam beberapa hari. "Huh? Taknak bangun, sudah 1 hari takkan tak bangun lagi. Buat apa dia semalam?" tanya Omma mereka kepada Kwangsoo.
Kwangsoo membuat bahu tanda tak tahu. "Haih.. Takpe lah mungkin Omma rasa penat sangat study ngn chingu dia.. Biarlah dia berehat. Jangan kejut dia" kata Omma mereka.
Kwangsoo angguk lalu menyambung memotong sayur bersama Omma dia. Jihyo dibilik tidak bangun-bangun. Dengan air liur basi meleleh keluar. Rambut kusut masai. Dengan baju tak tukar.
Posisi tetap sama dengan memeluk bantal Sehun dia. Kalau tengok dekat tandas biliknya. Keliling dengan Exo abs, produk exo, kalau boleh bilik dia Penuh ngn barang Exo.
Yang dia tak boleh lupa, tandatangan Chanyeol, Baekhyun, dan kyungsoo dia dapat. Dia mengantung di rak buku dia sebagai Perhiasan. Bilik dah macam kandang muzium.
-
Setelah habis latihan, mereka pon pulang ke rumah untuk berehat. Manager mengikuti bersama dengan mereka. Setelah sampai di rumah Agak lewat petang sikit, manager pulang kerumah dia.
Duduk sebentar di ruang tamu, di sofa yang empuk. "Argg,, sedap sikit" gelak Baekhyun ngn Kai. Tetiba Baekhyun bercakap pasal lain.
"Yah.. Dah lama tak nampak jihyo." kata Baekhyun mengejut semua orang . Sehun terus menoleh sekilas pandang ke arah Baekhyun yang tengah bercakap pasal Jihyo.
"Iya.. Dah lama.. Rasa bersalah pula.. Apalah manager cakap dekat dia mesti hati dia kecewa meminat kita kan Hyung.. ?" ujar Chanyeol kesian.
Yang lain membuat muka kesian, Sehun duduk ditepi sudut tidak duduk bersama mereka. Kalau duduk bersama mereka. Berbual-bual hanya sementara. Lepas tu, datanglah dengan bisikan mulut yang tidak puas hati.
"SEHUN KAU Lah YANG PUNCA JIHYO KENA Halau. DIA FANS KITAORANG KOT. KALAU KAU TAK SUKA YANG KALI JANGAN SERTAI EXO!"
Marah Suho dekat Sehun. Sehun melihat dia dengan air mata sudah bertakung. Siapa yang tak rasa sakit. Tetapi Senyuman Sehun masih kekal dibibirnya.
"Mianhaei Hyung ah.. N-nanti Sehun minta maaf dengan Jihyoshi" kata Sehun bibir sedikit bergetar. "Mian.. Mian.. Kau fikir maaf tu boleh buat hati orang terjahit balik. Sebab kau, banyak orang dikenakan salah. Sebab kau ah"
Sebab dia? Sebab dia?.. Memang sebab dia.. Tetapi dia tiada niat pon nak buat orang rasa terluka semua ni. "DAH LAH AKU MENYAMPAH TENGOK MUKA KAU. KELUAR LAH KAU!" Chanyeol bangun dan terus menarik Sehun keluar dari rumah itu.
Lay yang melihat, cepat menghalang perbuatan keji itu. "YAH CHANYEOL. DIA KAN SELEBRITI. MACAM MANA KALAU FANS DAPAT TAHU KORANG BUAT DIA MACAM NI..!!! " Tengking Lay menahankan Sehun yang terduduk dilantai menangis tanpa mengeluarkan suara.
"APA MASALAH HYUNG AH! HYUNG TAHU KAN PERANGAI DIA.??!!! HYUNG DIA NI MENYUSAHKAN ORANG LEBIH BAIK DIA MATI!! KALAU MATI LAGI BAGUS..KAN??!!! "
Pergaduhan antara Lay dengan Chanyeol boleh membuat jiran sebelah kedengaran. "YAH BOLEH DIAM TAK KORANG BERDUA" tegur Suho sebagai leader.
Lalu bunyi guruh hujan turun dengan lebat. "KAA! BANGUN KELUAR KAU SEKARANG DARI RUMAH NI!!!" Chanyeol menolak badan Sehun sampai ke pintu rumah mereka.
"CHANYEOL!??" lay dengan geramnya, lari kearah Chanyeol dan menumbuknya. SUHO sebagai leader, ketua. Berjaya meleraikan mereka berdua. Terapi suho tak membantu Lay yang backup terhadap budak tu.
"Hyung lebih baik hyung tahan Lay hyung.. Aku nak halau budak ni keluar" Chanyeol berbisik dengan Suho. Lalu jarinya mengelap pecahan darah ditepi bibir dia.
"Kai, Xiumin tolong hyung tahan Lay. Cepat sekarang!" tangan dan kaki Lay dipegang dengan kuat. Lay meyuruh mereka melepaskan. Tetapi mereka taknak. Lay sudah tahap keganasan. Dia menguat diri nya untuk melepaskan. Tetapi tak berjaya.
"Ni masa kau keluar dari rumah ni.. Nasib lah manager cakap dengan aku, dia takada sampailah hari kita comeback.. Bila hari comeback kita semua kau datang sini balik ye" smirk Chanyeol dan cuba menarik Sehun keluar dari rumah. .
Sehun cuba mencari ruang untuk lari dari Chanyeol yang kuat tu. Sehun bangun lalu dari untuk masuk kebiliknya. Tetapi tangan dia ditangkap.
"LAY HYUNG!!! TOLONG HUN!!! LAY HYUNG!! SEHUN TAKNAK"
Lay melihat tu pon meronta-ronta supaya melepaskannya untuk menyelamatkan adiknya.
"Sehun'~"...
Sehun dicampak keluar betul-betul depan pagar. Tangan Sehun luka terkoyak terkena batu yang tajam tu. Kilat memancar mancar. Sehun ketakutan. Dia ingin mengejar Chanyeol dari belakang. Tetapi tak sempat Chanyeol terlebih awal dulu menutup pintu. Sehun jatuh terduduk.
Hujan turun tidak berhenti bersamalah dengan kilat yang memancar. Sehun tiada arah untuk menuju, telefon dia hampir kehabisan bateri. Darah mengakur saja ditangan dia. Satu je cara untuk dia dapat berteduh.
Sampai depan rumah itu, dia pon masuk, pergi kearah depan pintu orang tu lalu mengetuk..
Pintu dibuka.. Orang tersebut terkejut dan cuba memegangnya..
"Jihyo ah~"
-
Tamat! Eh gurau je! Hahah 😂 sorry banyak pergaduhan. Thank you a lot for reading this story !! And I loved it (o^^o) maaf kalau banyak typo . Wattpad buat hal ㅠㅠ - kswriters
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...