◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 3
Sehun pun pelik kenapa Jihyo memakai mask dimukanya, dia idol ke? Tak pernah nampak? Bisik hatinya.
Haih takkan semua artist je yang pakai mask, skrg di malaysia pon ada pakai mcm artist korean. Acah-acah, takbusuk ke Bau nafas sendiri, mian. Hehe
Sehun ingin sahaja bergerak untuk pulang ke House dia balik. Cermin tingkap Sehun diketuk oleh jembalang. Sehun membuka tingkap kereta dia
"Waeyo?Nak apa lagi?" tanya Sehun. "Alah Oppa ni.. Sabar lah.. Jangan lah marah nanti tambah comel lagi" usik Jihyo manja walaupun muka ditutup dan tidak nampak mimik muka cute.
"Terima kasih tumpang Jihyo. Sehun Oppa balik lah hati-hati ya nanti " kata Jihyo sambil mahu tangan untuk menyentuh Sehun. Sehun perasan lalu Jihyo pon mengetap bibirnya terus lambai Sehun.
Tidak ada peluang untuk menyentuh Sehun.
-Sehun sampai di kawasan rumah dia dengan senyap. Dia keluar dari perut kereta, dan mengunci pintu. "Hyung dah balik ke?" bisik Sehun sendiri
Dengan Sehun mahu membuka Pintu, Ahli-ahli member dia telah tercegat di ruang tamu dengan melihat Sehun dgn pandangan mata yang sangat marah.
"Yah pukul 10 mlm baru nak balik ke?" tanya Chanyeol yang lain hanya akan melihat dan memandang Sehun jijik. "Tadi Sehun pergi hantar Omma Jihyo ke hospital sebb Omma Jihyo pengsan.. Jihyo minta tolong Sehun" ayat Sehun memeningkan kepala ahli member dia.. "Yah! Kau tahu kan manager nak jumpa kita ary ni kan?" tengking Chanyeol.
Chanyeol menolak bahu Sehun dengan kuat. Sehun kebelakang. "Kau tahu tak, Sebab kau kita org kena marah!" Sehun mengigil ingin sahaja air mata dia mahu menitis mendengar ayat Chanyeol. "Aku call kau, tapi kau tak jawab! Aku mesej kau tapi kau balas. Kau jangan bohong lah kalau kau tolong jiran sebelah." bahu Sehun ditolak² ke belakang. Belakang Sehun terhempap didinding.
"Sehun cakap betul.. Yang Sehun tolong Jihyo.. Kalau hyung tak percaya, hyung boleh tanya Jihyo.. Sehun janji Sehun tak buat lagi.. Sehun taktahu pula yang kita akan jumpa manager.. Lagipon Hyung semua tak ada kat rumah. Lepastu, Jihyo ketuk pintu rumah. Minta tolong hantar Omma jihyo ke hospital. Sehun-" pipi Sehun terasa pedih selepas ditampar kuat oleh Suho. "Hyung!" semua pandang kearah member dia yang baru datang.
"Suho hyung bila sampai?" tanya Chanyeol. "Hyung ketuk pintu kamu semua tak dengar jadi hyung masuk, hyung dengar semua kamu bincang apa dan Sehun kenapa menjawab?" tanya Suho. Sehun terduduk dilantai kerana tadi ditampar oleh Suho.
"Mianhaei" bisik Sehun perlahan. Suho melihat semua tercengang melihat suasana yang Agak tidak baik ni. "Pergi masuk bilik, bila Hyung cakap keluar kau keluar" Sehun angguk dan bangun dengan pergi air mata bertakungan. chanyeol tersenyum sinis 'padan muka kau' gelak jahat Chanyeol didlm hati dia.
Pintu ditutup dengan slow. Perlahan-lahan terduduk di belakang pintu dan menangis. Sehun melutut, tangan memeluk lutut kepala di lutut juga dan nangis sekuat mungkin.
"Aku salah apa sampai korang semua benci aku? Aku hodoh sangat ke? Aku jahat ke? Aku sombong ke? Ya tuhan kenapa kau tak ambik nyawa aku?" Sehun bisik.
Dia teringat sesuatu yang boleh tenangkan dia. Sebotol pil ubat tidur dia mengambil dua tiga biji dan telan ubat itu meneguk air sebanyak mungkin.
Mata Sehun penat.. Badan teirngin nak tidur.. Tapi mata tidak boleh tertutup. Dia mengambil pisau lipat yang dia sembunyikan di dalam almari pakaian dia. Dia kelar tangan dia dengan satu persatu. Darah keluar dari celah garisan potongan itu. Sehun tidak rasa sakit pon, dia rasa aman bila dah buat tu, akhirnya, dunia dia gelap, dan dia pon pengsan.
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...