Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 12
Manager Exo telah mengumpul semua ahli member Exo untuk dibincangkan. Member yang lain tidak faham dan keliru apa yang berlaku. Ada sebahgian dari mereka takut, yang Sehun akan memberitahu hal sebenarnya.
Manager Exo meneguk kopi sebelum memulakan bicara. Sehun duduk disebelahnya manakala member yang lain semua menghadap manager termasuk Sehun.
Chanyeol tidak putus melihat Sehun dengan tajam. Chanyeol mengenggam tumbukan dia. Ingin menumbuk dimuka Sehun yang handsome itu. Chanyeol sudah berubah sedikit semasa Sehun keluar dari rumah dihalau olrhnya tanpa sebab. Chanyeol ingin minta maaf atas kesalahan dia.. Tapi dia..
"Sehun beritahu lah apa kamu nak bagitahu"
Sehun angguk, "sebenarnya, Sehun mahu keluar dari group ni , Sehun harap Sehun dah tak menyusahkan korang lagi, Sehun dah kacau korang lagi, Sehun dah rampas peminat lagi. Sehun minta maaf korang" Sehun sudah habis bicara, manager Exo menarik lengan baju Sehun.
"Macam ni ke korang layan dia sejak debut lagi ah?! Macam ni ke?" manager exo menarik baju belakang Sehun dan menunjukkan. Kesan garisan merah, dan lebam masih belum sembuh lagi.
Exo terbeliak mata mereka, yang Sehun sudah pon memberitahu hal sebenarnya bagi mereka.
"Bukan Sehun bagitahu saya , saya yang perhatikan kamu semua! Kamu nak peminat kamu semua pergi ke? Kamu nak disband? Unpopular mcm group lain? Kamu nak cakap apa kat press conference nanti kalau Sehun left?!"
"Kamu tahu tak, kamu buat ni semua dari luaran fizikal, dera nak orang, orang tak bersalah kamu buat macam ni, kamu fikir saya tak tahu, malam tu kamu semua tinggalkan dia, seorang diri dan menyruh dia pergi kat block yang sunyi tu? Kamu pikir saya tak tahu kamu menyuruh Sehun belikan kamu makanan seorang diri diluar? Kamu fikir saya tak tahu kamu menghalau sehun keluar dari rumah? Dsn sehun tinggal dirumah lain??? Macam mana Omma dan Appa dia cakap. Kamu nak ke kena tangkap dengan polis, duduk dipenjara dua tiga tahun dengan bersebab? Nak ke?"
Lalu air mata Sehun jatuh, semua masalah datang dari dia. Dia tahu dia rasa bersalah, dia menyusahkan hidup orang lain, sebab dia orang lain kena marah.
"Sehun? Wait sehun!?" Sehun berlari laju untuk keluar dari situ. Yang lain cuba kejar dia dan menangkap lengan dia untuk berhenti. Semua didlaam bangunan itu memerhati kan, staff semua terdiam melakukan kerja.
Sehun mengelap airmata dia, dia berasa malu, dan dia cuba pergi dari situ, dengan kesilapan dia, nama kumpulan dia akan malu. Sehun berlari sampai keluar bangunan.
Exo mahu mengejarnya tapi ditahan oleh manager, "biarkan dia ambik peluang untuk memikirkan.. Korang ikut saya" exo berasa salah dan mengikuti apa yang manager suruh.
-
Sehun pov
Apa aku mahu kata kalau aku keluar dari Exo? Aku terus berlari dan tak menghirau sesiapa, aku berasa sangat sedih dengan apa terjadi, aku terus berjalan ingin waktu petang ingin ke waktu malam.
Sampai je aku dekat bangunan yang sunyi. Aku terduduk lemah. Kaki aku sudah tidak larat lagi untuk berlari.
Jihyo pov
Gambar frame aku bersama dengan Sehun oppa jatuh pecah! Aku terkejut lalu tangan aku mengutip semua kaca. Ah! Jari aku berdarah pulak.
Kemudian, hati aku tidak sedap hati, rasa ada bende sedang berlaku, aku terus berdoa agar takde pape berlaku dekat Sehun oppa.
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romansa˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...