◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 10
Omma Jihyo tengok sebentar jam, 'Eh dah pukul 8 malam, masih tak sedar lagi budak bertuah ni' bisik hatinya. "Kwangsoo ah! Meh sini jap" jerit Omma Jihyo memanggil Kwangsoo dari atas, dekat biliknya.
"Nae Omma" balas Kwangsoo balik, bergegas turun tangga. "Huh? Waeyo?" tanya Kwangsoo. "Tu noona kamu, bila nak bangun, pergi panggil dia turun baru boleh makan sesama. Kalau tak Omma takkan kasi korang makan! Dah cepat" arah Omma Jihyo.
Kwangsoo dengan malasnya dia membuat muka "Omma, noona tu dah besar, dia pandai bangun sendiri kenapa nak kejut pulak" Kata Kwangsoo sambil tu mengaruk kaki dia yang gatal tu.
"Banyaknya alasan kamu ye.. Nanti Omma cubit baru tahu" kata Omma dia lalu membuat bentuk tangan seperti mahu mencubit. Kwangsoo mengelak, "dah cepat kalau tak jangan makan!" . Kwangsoo bangun tengah berlari untuk naik keats. Sambil tu menjerit.
"NOONA BANGUN!!!" Kwangsoo amat geram dengan Noona dia sekarang.
-
"Noona kwangsoo masuk eh" kwangsoo sudah banyak kali ketuk pintu. Kwangsoo pikir pintu Jihyo berkunci. Dia pon meletakkan muka dia yang malas nak masuk, terbuka lah pintu apabila tombol pintu dibuka. Terseret muka kwangsoo sekali.
Kwangsoo bangun dengan mengibas baju dia, dan dia melihat "NOONA!!!! BANGUN!!!" jerit Kwangsoo sekuat hati yang boleh buat Noona dia bangun. Kwangsoo terkejut melihat noona dia terbongkang keenakan tidurannya.
Terbukalah mata Jihyo sebelah apabila Kwangsoo teramat geram mengejutnya, kwangsoo cepat meletakkan kerusi yang dia ingin Baling dekat jihyo supaya sedar.
"Yah! JANGAN BUAT TU, AKU SEPAK KAU KANG!" marah Jihyo yang telah bangun tu. Kwangsoo tak berkata apa-apa. "Mianhae jihyo noona.. Omma panggil makan, sudah satu hari noona tidur, tak penat ke tidur, tidur, tidur?" tanya Kwangsoo dengan mata tertutup.
"Tak!" bantal yang terkena air liur basi jihyo dibalingkan kepada kwangsoo. Bertepek bantal tu dekat muka Kwangsoo. Kwangsoo berhidunya. "Hish.. Bau apa ni noona!"
"Air mutlak, waeyo" Jihyo menahan tawa dia. "Air mutlak mak kau! Ni kan busuk" Kwangsoo menghidunya lagi. "Ni kan Bau airliur basi noona, yah haishh!" kwangsoo ingin Baling balik bantal tersebut. Jihyo sudah menangkapnya.
"Gotcha!" ria Jihyo.
Mereka terduduk dilantai memandang langit sebentar disebabkan bilik Jihyo di atas sekali. "Kwangsoo ah.. Kwangsoo suka tak kalau Noona kahwin dengan Idol?"
"Suka lah, lagipon tu memang impian noonakan?"
"Memang impian noona, cuba kalau tak tercapai"
Kwangsoo mengaru dagu dia. "Kalau tak tercapai, gwenchana lah Noona, atleast Noona harus jumpa yang terbaik." cadang kwangsoo bagi memeriahkan suasana.
"Gomawo kwangsoo ah~ kalau bab ni mesti kwangsoo tak suka buat noona sedih "
"Cheoman noona"
"DAH DA BERSWEET² NI MASA NTUK MAKAN YE ANAK ANAK KU.. KAU NAK SWEET TUNGGU LEPAS MAKAN. LPS MAKAN KITA TGK ALICE IN THE WONDERLAND. KAJA!"
Mereka tertawa apabila Omma dia membuat lawak. Jihyo menitiskan air matanya, dan mengelapnya balik agar adik dan omma nya tak perasan, sekarng ni dia tengah sedih.
Jihyo melihat rumah sebelah, Jihyo perhatikan bilik Sehun. Dimanakah dia sekarang? Lampu bilik gelap? Bukan ni dah lewat ke bagi para idol korean?
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...