◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 25
Jihyo menolong basuh pinggan mangkuk yang baru digunakan. Jihyo mencari sarung tangan untuk membasuh pinggan mangkuk tapi di jumpainya. "Oppa! Mana sarung tangan~ " tanya Jihyo lembut. Jihyo membuka rak yang tinggi, lalu hanya barang berat dia dapat. "Aduhh sakit... " Jihyo mengosok belakang badan dia.
"Jihyo?! Kenapa ni?" tanya Sehun yang terdengar bunyi orang mengadu sakit. Sehun membantu Jihyo bangun dan dibawak duduk ke sofa. "Saya panggil sorang pon tak nyahut, saya nak cari sarung tangan untuk basuh tangan aduhh.." Jihyo masih mengosok belakang badan dia yang terhempap dengan tong berat.
Oleh kerana Jihyo memakai skirt, Sehun tidak berani untuk membuka zip belakang gaun jihyo untuk check. Bengkak ke tidak. "Oppa gwenchana.. Jihyo boleh handle sendiri" muka Jihyo yang menahan sakit tu.
"Hm jihyo sakit sangat ke"
"Yah pabo! Sakit lah!"
"Biar oppa tolong ambik kan ais untuk jihyo bagi ia kurang sedikit sakit. Nae"
"Nae oppa"
..
Chanyeol nampak Sehun sudah beredar dari situ, Chanyeol pon mendekati Jihyo. "Hello?" hanya buat Jihyo terkejut saja. "Haish chanyeol oppa ni.. " . "Kenapa ni?"
'Haish lagi sekor ni, asyik tanya kenapa ni kenapa ni. Bukan nak tolong ke apa? Naik bosan pula aku.. Sabar jihyo Ah sabar.. Dia oppa kau kot'
"Jihyo ? Okay tak?"
"Okay, cuma tadi nak cari sarung tangan nak basuh pinggan. Lalu ada bende terjatuh dan terhempap belakang saya. Tu yang sakit ni. Tapi takpe Sehun oppa dah tolong ambik kan ais" Chanyeol angguk faham. "Thanks simpan rahsia semua ni" Jihyo menggeleng kepala. "Tk apa lah oppa.. Atleast Saya dapat Jumpa Oppa setiap hari"
"Hehehe btw siapa bias Jihyo dalam kumpulan exo?" tanya Chanyeol nervous yang ingin tahu siapakah orangnya. "Sehun oppa!" Chanyeol seperti nafas dia berhenti secara tetiba. "Goodluck.. Sehun hati dia ada seseorang yang dia suka sejak dia pindah kerumah ni. So mungkin awak lah orang yang dia suka"
"MWO?!"
chanyeol menekup mulut Jihyo secara kasar. "Shh.. Jangan jerit nanti dia dengar" Jihyo menunjuk jari okay baru Chanyeol lepaskan. "Jinja?!" chanyeol angguk. Pipi Jihyo kembali kemerahan. "Nae.. And btw goodluck menang hati dia okay" Chanyeol ternampak Sehun sudah keluar dari dapur, dia pon mengambil langkahnya pergi dari situ, taknak kacau Sehun dengan Jihyo. SebElum Chanyeol beredar sempat berbisik dekat telinga Jihyo.
"Ini pertama kali Sehun suka dekat yeoja"
-
Jihyo pov
Aku asyik terfikir dengan ayat Chanyeol, 'ini pertama kali Sehun suka dekat yeoja' maksudnya sebelum ni Sehun suka dekat lelaki lah ni !!! Omg!!! Are you gay boy sehun Ah??
Aku lihat Suho, Kyungsoo, Baekhyun tengah bermain games di ruang tamu manakala Chanyeol pula aku tak tahu mana dia pergi tapi ada je dia dalam rumah.
Sehun pon datang kepada ku memberi sebekas ais sudah dibalut dengan kain. "Nah letak ni dekat belakang awak.. Atau nak saya buatkan" tanya dia. Lebih baik aku suruh dia buatkan. Eh jihyo jangan macam macam kau tu pakai skirt pendek.
"Oppa lah buat lagi pon tak sampai la saya nak buat"
"Nae.. Alihkan rambut tu, btw nice rambut Jihyo" hampir tersedak aku dipuji oleh Sehun oppa aku. "Ouh oppa sakit.. Bukan kat leher tapi bawah leher oppa.. Aduhh oppa ni tak pandai nak buat betul² la" komplain Jihyo
"Mian jihyo.. Oppa- haish buat lah sendiri." sehun meletak ais tu ke meja dan berlari masuk kebilik. Aku tersalah cakap ke? Omg apa kau dah buat jihyo Ah!!!!! Pergi cepat minta maaf. Kau tu orang biasa dia tu idol artist kesayangan semua orang. Aku terus menampar mulut aku tak berguna ni. Macam mana aku nak pujuk ni. Takpe aku tanya Suho oppa.
Endpov
-
Suho, baekhyun dan Kyungsoo terus berhenti bermain permainan video. Mereka seperti keliru. Tetapi sesuana sunyi kerana Mereka masih belum rapat dengan Jihyo kecuali Sehun saja. "Oppa~ nak tanya boleh?"
"Boleh Jihyo nak tanya apa?" suho bertanya balik. "Hurmm macam mana eh n-nak pujuk S-sehun?" mereka semua hanya mengohh~ kan je. Buat Jihyo mahu menepuk kepala memasing. "Tahu tak???"
"Tahu.. Senang je mari sini"
Mereka duduk sekeliling bulat lalu memberitahu rahsia untuk pujuk si Sehunnie yang sudah merajuk setelah Jihyo menceritakan segalanya.
"Macam ni... "
-
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...