Chapter 15

962 83 6
                                    

◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo

Author : kswriters

Cast : OhSehun, SongJihyo

Chapter 15

(Media diatas; sehun lockscreen // homescreen)

Author ada lagi kalau nak bagitahu :'D.

[EXO HOUSE]

"Macam mana ni, semua jadi huru hara.. Cepatlah kembali seperti dulu" gumam Baekhyun dengan kepala meletak di meja makan mereka. Tetapi didengar mereka apa yang baekhyun katakan.

"Semua ni salah hyung! Kalau hyung tak buat benda tu, semua takkan berlaku betulkan Suho hyung?" tanya Chanyeol yang rasa serba bersalah.

Suho mendekati Chanyeol dan mengosok belakangnya, "Chanyeol.. Apa semua dah berlaku, marilah kita lupakan, yang sekarang kita pulihkan kembali. Mungkin suatu hari nanti Sehun kembali ke kita, jangan salahkan diri tu Chanyeol ah. Semua salah kita, kita yang tak pandai jaga Sehun, kita yang tak bekerjasama dengannya. Please chanyeol wakeup! Jangan jadi macam dulu!" nasihat Suho hyung yang selalu menjadi penyayang dalam setiap dongsaengnya.

"Ingat ni guys! Ini memang salah kita, kita harus kembali memulihkan apa yang berlaku sekarang ni. Kita akan bawak balik sehun disamping kita balik! Setuju anak-anak?"

"Setuju!"

"Setuju!"

Tangan mula dikumpulkan, "WE ARE ONE! EXO SARANGHAJA! BUAT FANS DAN BUAT KITA SEKALI! FIGHTING!" Mereka tertawa dan ada yang menangis jugak.

"Annyeonghaseyo~"

Loceng rumah berbunyi, mereka cepat berlari kearah pintu, mereka membuka pintu rumah.

"Sehun!"

"SEHUNNIE!"

Chanyeol cepat memeluk Sehun sebelum Sehun nak masuk kedalam. Tetapi Sehun tidak menunjukkan reaksi terkejut. "Wae Sehunnie? Sehun kan dah kembali kepada kita?" Chanyeol mengusap pipi Sehun. Sehun menolaknya.

"Sehun datang nak ambik baju dan barang² sehun. Manager hyung belum beritahu ke? Yang sehun dah keluar" sehun selamba kata. Yang lain terkejut. "Sehun~"

Sehun yang dulu bukan yang sekarang, sehun yang dulu mengikut arahan, baik, tidak melawan kata hyung dia, sekarang semua berubah.

"Sehun wae wae ?!! Wae??! Bukan sehun dah janji nak sampai mati bersama kitaorng!" Lay menghalang sehun masuk untuk ambik barang² dia. Lay hampir menangis apa yang Sehun lakukan.

Selepas dua minggu dihospital, sehun sudah berjanji yang dia akan keluar dari group exo. Sehun cuba berjalan kedepan. Kali ni betul-betul dihalang keras. "Hyung apa ni! Sehun nak ambik barang je kan" marah Sehun sambil menjeling.

"Sehun?! Dengar kata Hyung ni! Dengar kata kami semua please. Kami semua minta maaf!!"
Ujar Xiumin yang paling besar. "Xiumin hyung nak korang semua berbaik. Hyung pon minta maaf ~ Sehun ah jangan macam ni.. Kita sesama bina nama kita kan. Please" pujuk Xiumin lembut.

"Sama lah dengan kita" kai, d.o, Chen berucap.

"Mian.. Tapi sehun kena pergi juga.. " kali ni mereka tak halang Sehun pergi. Kali ni mereka membiarkan Sehun.

"SEHUN MACAM MANA DENGAN PRESS CONFERENCE NANTI? MACAM MANA DENGAN FANS NANTI? SEHUN NAK KATA APA? SEHUN TAK BOLEH SEMBUNYI DARI WARTAWAN, SEMUA PERLUKAN SEHUN. SEBB... " kali ni dah tak boleh tahan air mata, chanyeol pon menitiskan airmata dia dan melutut. Sehun berhenti jalannya.

Hyung~

Arghhh kepala Sehun tetiba sakit. "Semua yang hyung lakukan dekat Sehun fikir Sehun tak ambik hati dan tak menyakitkan hati Sehun ke? Sehun selama ni sabar, biarlah apa sehun nak kata kan nanti kt press conference. Hyung dulu pukul Sehun tanpa belaskasihan yang lain bukan nak bantu sehun. Biarkan Sehun kesakitan.. Ingat lagi Chanyeol hyung? Hyung tampar pipi sehun, tendang sehun, omma dan appa sehun pon belum buat sehun macam tu. Sehun minta maaf hyung kalau sehun ni ada yang buat silap sampai korang semua tak puas hati. Lay hyung, dia ingin bantu sehun tapi korang seperti menghasut dia. Sampai hati hyung semua. Tapi hun tak minta belas kasihan dari korang pon. Sehun selalu doa agar suatu hari nanti tuhan buat hyung semua jadi baik dalam keadaan kita tengah bergembira, tapi tuhan pon tidak memakbulkan doa sehun. Suho lepas ni, hyung dah boleh ambik bahagian Sehun sbgai dancer. Sehun terpaksa pergi hyung. Kita jumpa lagi nanti."

Sehun menapak menuju ke bilik atasnya, pening kepala semakin teruk. Dia duduk sebentar di katil biliknya, dia rindu semua nanti apabila dia dah pergi.

Sehun pon mengemas semua barang² dia seperti baju, seluar, topi kasut dia, dengan hadiah daripada lay hyung iaitu Gelang tangan dengan bentuk namanya. Sehun tersenyum. Ni lah satu² hadiah dari Hyung dia yang tersayang.

Yang lain dibawah tidak berkata kata langsung apa yang sehun terus terang tadi. Memang ye betul pon. Mereka memang kejam. Manusia paling kejam terhadap kawan mereka.

Manager exo dengan Jihyo masuk kedalam rumah dengan surat ditangan. Mereka semua keliru. "Manager hyung" mereka semua menangis. Manager exo tidak boleh membuat apa apa, dah tu semua keputusan exo.

Jihyo mengelap airmata dia, dia sudah pujuk sehun dari hospital lagi.

Flashback...

"Sehun betul ke awak nak keluar dari group exo?" tanya Jihyo berhati hati sambil tu melipat baju Sehun yang tersimpan. Sehun mengeluh panjang. "Nae jihyo sshi.. Saya buat ni semua terbaik buat masing-masing. Saya tak kesah apa yang fans saya katakan.". Sehun bermain dengan jari dia.

"Macam mana dengan yang lain sehun? Mereka mungkin rasa sedih kehilangan ahli dari group mereka."

"Oppa sebenarnya nak mereka berubah.. Oppa banyak berdoa kepada tuhan supaya ubati hati mereka yang hitam tu."

"Oppa.. Kalau mereka minta maaf. Oppa maafkan? Hmm oppa.. Sebenarnya jihyo taknak kehilangan oppa je. Jihyo taknak oppa keluar dari gp tu. Kesian dengan fans, jihyo nk oppa fikirkan masak² dulu ye"

Tambah jihyo lagi
"Apapon yang terjadi, jihyo selalu sokong Sehun oppa" senyum Jihyo. Sehun mencapai tangan Jihyo dan mengerat gengaman itu. "Gomawo jihyo ah" jihyo tertawa manis.

"Nae cheoman."

End flashback

-

Bukan senang nak maafkan hati orang yang hancur, thanks for 1K buat story saya yang sangat bosan tambah lagi bosan. Haha gurau. Jumpa lagi dinext chapter. Selamat hari raya readersku. - kswriters

Jangan lupa media diatas. Sehun lockscreen // homescreen tq tq

ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀWhere stories live. Discover now