◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 1
Pagi yang indah bersama dengan bantal peluk dia, Sehun. Jihyo memeluk dgn selimut bergambar Sehun. Jihyo kaya boleh beli macam². Bunyi loceng berbunyi mengeluarkan lagu MAMA. Jihyo silentkan dan pergi ke bilik air dan mengosok Gigi, mencuci muka dan mandi dengan air yang warm oleh kerana cuaca kali ni summer.
Dibiliknya penuh dengan gambar poster EXO. Lagi-lagi gambar poster Sehun. Didalam bilik airnya penuh dengan barang Exo. Sabun, pencuci muka semua gmbr exo. Dia selalu pergi ke SUMCafe, SUMTown. Rajin pergi sana sebab nak beli barang milik Exo.
Memakai Summer clothing dengan jenama spao_kr. Jihyo meletak cekak rambut di kepala dia. Dan duduk di depan almari mula lah makeup, cream banila.co ditepek kan dimuka, blusher diberus kan berwarna pinkies, memakai liptint berwarna merah keorenan. -(fav color author)
Turun bawah sebab Omma dia menyuruh dia hari ni menghantar makanan di rumah Jiran sebelah. Jihyo terpaksa rajin sebab mana tahu, mungkin baikkah jiran sebelah. Nak harap kan si Kwangkatak tu, adik dia. Jangan harap. Sampai mati takkan buat.
Makanan telah dihidang, Jihyo makan dengan laju kerana semalam punya malam dia tak makan. Kata diet. Ofcourse!
"Kenapa masak lebih, bukan ke drg datang petang?" tanya Jihyo keliru. "Ouh~ omma baru tahu sebab semalam Omma terperasan mereka mengeluarkan barang, semua lampu rumah dh dibuka. Jadi Omma buat lah pagi" Jihyo angguk oh~'
"Omma hyo dah abis makan, hyo pergi dulu kbye" tangan dilambai, dan meleju keluar dari rumah.
-
Jihyo membau makanan Omma dia.. Hurmm lazatnya
Jihyo mengetuk pintu rumah itu beberapa kali tapi tak dibalasnya. Jadi tanpa segan atau malu dia pon masuk dengan suka hati mak bapak dia mcm rumah dia sendiri."Annyeong, jihyo masuk dulu ye mak ayah datok nenek jihyo" kata Jihyo terus ke dapur. Dia terasa lapar, dan dia membuka box makanan tu dan mengambil satu rice cake dan menyuap didalam mulut kecil dia tu.
Rasa² .. Terasa pedas dan masam.. Omma dia letak wasabi ke apa!! Tangan Jihyo dikibarkan dimulut dia. Dia mencari air dan membuka peti ais dan ternampak sebotol air yang sejuk didlm nya dan meneguk dgn laju.
"Kau Siapa?!" Jihyo berpusing dan tersembur lah air ke muka 4 namja tu.
Mata tak terkelip, semua sunyi seperti malam, Jihyo cepat mengambil satu tangan dia dan lap muka namja tu. Jihyo tidak ingat satu langsung pon. Yang dia ingat dia kena minta maaf dan lap muka drg yang basah terkena semburan dari mulut dia dengan wasabi.
Selepas lap dan bersihkan, Jihyo tersedar..
"Eh korang bukan???? Ahli EXO???!!" Jihyo terlompat apabila kata yang jiran dia ialah EXO? WTH. Mulut Jihyo dicekup. Jihyo terdiam.
"Kau siapa?!" tanya Ahli yang kumpulan yang Jihyo kenal, Chanyeol.
"Songjihyo jiran sebelah, omma saya suruh saya hantar makanan ni dan ni milik awak semua, then saya terasa lapar dan makan lah satu dari makann ni.. Saya minta maaf.. Hurmm boleh saya-" ayat jihyo terpontong apabila Jihyo banyak bercakap. "Saya tanya satu soalan yang awak ckp byk soalan ni knp?" Chanyeol pening dgn yeoja yang ttbe dtg kt rumah mereka. Tiga namja tersebut tidak berkata² apa dan berdiak saja. Mereka terkejut kerana macam mn yeoja ni tahu.
-
Jihyo ditarik disofa dan mula berbincang. Exo taknak yang fans mereka ketahui rumah mereka. Exo tidak akan melepaskan jihyo sampai lah jihyo memberitahu hal sebenar.
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...