Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 14
"Hyung.. Ni hyung.. Hyung minta maaf hun" rayu Chanyeol lalu yg tangan ingin menyentuh Sehun. Sehun cepat menyelubungi dirinya dengan selimut.
"Pergi sana! Aku tak kenal kau!" marah Sehun. Chanyeol terkaku lagi sekali. Manager exo tidak tahu buat apa jadi dia meninggalkan hal ini kepada mereka untuk selesaikan. Dia perlu menguruskan hal yang lain.
Chanyeol termenung dan teringat kejadian tadi. Dia menyesal sekali dengan dirinya yang bodoh tambahan lagi bodoh. Tengok! Sehun sendiri tak maafkan dia.
Dia menghancurkan rambut dia sendiri. Dia tidak tahu mahu buat apa. Ah! Dia terfikir sesuatu, mungkin Jihyo boleh tolong dia.
"Chanyeol oppa.. Biarkan Sehun oppa bersendirian. Kalau macam ni, Sehun oppa boleh dalam keadaan tak baik" kata Jihyo memberhentikan drama mereka berdua.
"Tapi hyo.. Yang lain juga mahu minta maaf selama ni. Lagi² suho." Suho pandang kearah Chanyeol kemudian, kembali pandang ke tempat lain iaitu Sehun.
-
Sehun pov
Aku rasa bersalah, aku rasa tidak selesa apa yang aku buat tadi. Aku cuma takut.. Takut apa yang aku mimpikan tu semuanya kenyataan. Jadi aku tak mahu bersemuka dengan mereka, aku takut.
Aku melihat didalam bilikku ini sudah kosong. Jihyo pon sudah tiada, mungkin mereka pergi makan atau.. Meninggalkan aku?
Aku terus menjadi takut dan gelisah
Aku lah punca exo tak comeback sampai sekarang. Kenapa lah aku kemalangan ary tu? Kenapa?
Aku hanya minta mahu keluar dari band group exo saja. Bukan susah pon. Kenapa Chanyeol hyung ttbe baik dengan aku? Jangan buat aku tergelak lah. Kau nak baik dengan aku. Takut Group exo kau musnah. Unpopular?
Jihyo.. Jihyo telah banyak bantu aku. Aku menyentuh bibirku. Aku teringat akan first kiss aku yang aku bagi dekat nya. Adakah jihyo ada perasaan sama macam aku? Aku mula tersenyum. Jihyo amat baik dengan aku. Dia bagi aku tumpang rumahnya. Dan laku apa semua untuk aku.
Aku suka melihat bilik dia yang penuh dengan poster exo dihiasi dengan poster muka ku sekali. Aku nampak segak, happy, fun didalam gmbar. Tapi di dalam hati aku penuh dengan berkaca-kaca. Aku broken dengan diri ku.
Aku termenung jauh diluar tingkap. Lalu orang mengetuk pintu ku. Aku cepat berpura pura tidur. Orang tu semakin hampir. Aku ingin tahu siapakah itu?
"Sehunnie.."
Chanyeol hyung...
"Sehunah...hyung kemari mahu minta maaf hyung tahu ni semua salah hyung.. Hyung yang punca sehun jadi macam ni.. Hyung harap Sehun maaf kan Hyung.."
Jangan salahkah diri hyung please.. Aku mula merasa air menitis di tanganku yang Chanyeol memegang tanganku.
"Please.. Bangun dan peluk hyung.. Hyung nak rasa pelukan dari Sehunah."
Aku merasa, yang Chanyeol melutut kepadaku. Aku mahu chanyeol hyung diri sekarang. Jangan rasa bersalah. Aku yang salah.
"Hyung minta maaf hunnie" Aku merass chanyeol hyung mencium tangan ku dan aku hanya membenarkan.
End pov
Kemudian,Lalu orang masuk ke bilik tu, Chanyeol cepat mengelap air mata dia. Dan bersapa kepada mereka.
YOU ARE READING
ɴᴇɪɢʜʙᴏᴜʀ ɴᴇxᴛ ᴅᴏᴏʀ
Romance˹𝓢𝓸𝓷𝓰𝓳𝓲𝓱𝔂𝓸 𝓞𝓱𝓼𝓮𝓱𝓾𝓷˺ Sehun dan tiga rakan mereka telah berpindah secara senyap daripada fans ketahui. Jihyo pula yang meminati Kumpulan Exo sejak debut lagi. Sepanjang concert diseoul jihyo selalu pergi dan merakam Exo. Tapi Jihyo tak...