8

9.3K 487 104
                                    

Pagi isnin yang agak mendung membuatkan ramai yang ingin menyambung tidur yang lena. Tapi apakah daya, nasib aku kena pergi sekolah. Mengharapkan sekolah terbakar adalah harapan yang paling tipis sekali akan terjadi.

Sedang memasukkan buku ke dalam beg, sekeping gambar terkeluar daripada salah satu buku itu. Aku mengambilnya dan duduk di penjuru katil.

" Beautiful right? " Ammar Harris atau lebih dikenali sebagai Am memulakan perbualan antara mereka yang daripada tadi hanya senyap

" Yeah" Aisya hanya membalas sepatah. Pemandangan di depannya kini lebih menarik perhatian. Pemandangan air laut yang tenang menjadi tempat mereka meluangkan masa bersama.

" Aisya!" Am memanggil nama Aisya dengan lembut. Aisya memandang sekilas.

" God doesn't give you the people you want, he gives you the people you need. To help you, to hurt you, to leave you, to love you and to make you the person you were meant to be."

" Kenapa you cakap benda ni tetiba? " Aisya menyoal Am sambil memandang tepat matanya. Dia tersenyum. Senyumannya lain seperti membawa satu makna.

" Saja ingatkan you." senyumannya masih kekal. Am menutup matanya membiarkan angin laut menyapa wajahnya. Aisya mendiamkan diri.

" Anything happen or what will you facing, I want you to be strong " Am bersuara lagi memecahkan sunyi antara mereka. " I mungkin takkan selalu ada disisi you " sambungnya lagi. Aisya memandang Am cuba menghadam satu-satu apa yang diperkatakan oleh Am

" Are you going to leave me? " tanpa membuang masa Aisya terus menanyakan soalan keramat itu. Dia tersenyum lagi. Ergh I hate that smile. Please stop!

"Aisya! Aisya! Aisya! " jerit Raisya terus mematikan lamunan Aisya. Aku memandang Raisya dan mengangkat kening.

" Lama betul mengelamun. Gambar sape tu?" mungkin Raisya curious dengan gambar yang dipegang erat oleh Aisya terus menanyakannya.

" Someone.... someone special " Aisya senyum nipis. Raisya mengerti dengan air muka itu terus beredar memberi ruang untuk Aisya.

" I lost you and it hurts like hell "

**************************

" Zariel!" seseorang menjerit nama Zariel dengan kuat. Zariel yang tertido terus mengosokkan matanya.

" Berani kamu tidur dalam kelas saya?! " suara Pn.Loh iaitu guru yang mengajar mata pelajaran math makin meninggi apabila Zariel kelihatan tidak kisah akan kehadirannya di situ.

" Saya mengantuk la cikgu, so saya tidur la " dengan selambanya Zariel menjawab. Muka Pn.Loh mula kemerahan menahan marah.

" Keluar dari kelas saya sekarang! " jerit Pn.Loh. Disebabkan meja aku dekat dengan meja Zariel, aku menutup telinga. Nyaring gila duhh. Boleh cair taik telinga

Tanpa sebarang suara Zariel keluar kelas sambil sebelah tangan masuk dalam poket. Ingat hensem bro?

Semasa Zariel lalu tempat Daniel untuk keluar kelas, " Bro, nak fly gak! " Daniel berkata perlahan takut didengari oleh Pn.Loh. Maklum lah Zariel ngan Daniel ni mana boleh berpisah. Zariel hanya menjelir lidah.

" Hah! Kamu Raisya! Mana buku?!" mood Pn.Loh memang tak baik harini, kerja melenting je.

" Ergh.. emm tertinggal " jawab Raisya lambat-lambat, takut dimarahi oleh Pn.Loh. Mencerlung mata Pn.Loh memandang Raisya.

" Kamu jugak keluar dari kelas saya sekarang! " jerit Pn.Loh lagi. Raisya akur dan keluar dari kelas 5 Angel.

" Aik, kena halau jugak ke? " Zariel bertanya seperti memerli. Raisya menjeling, menyampah dengan muka Zariel yang seakan-akan mengejeknya. Tetiba pergelangan tangan Raisya ditarik seseorang sape lagi kalau bukan Zariel.

" Jom!" Raisya memandang pelik sambil mengekori Zariel. " Pergi mana? " Raisya menyoal.

" Fly! " balas Zariel sepatah. ' Eh mamat ni, suka-suki je ajak aku ponteng ' monolog Raisya.

" Wait wait wait. Bukan dalam sekolah? " Raisya sedikit terkejut apabila Zariel berhenti di tempat letak motor. Zariel menghulurkan topi keledar pada Raisya.

" Takut naik motor ke? " Zariel seperti mencabar Raisya. Raisya sedikit ragu-ragu, yela bukan motor biasa-biasa yang dibawa oleh Zariel, motor berkuasa tinggi. Sekali accident fuhh boleh meninggal terus.

" Jangan risau la, I bawak slow je " Zariel berkata bagi mengurangkan sedikit kerisauan di hati Raisya. Tanpa membuang masa Raisya menaiki motor Zariel, selamat harini dia memakai baju pj.

" Seriuosly?! Ioi mall? Dengan baju macam ni? " selamat sahaja sampai, Raisya terus sahaja bersuara.

" Kita beli la baju then tukar " balas Zariel lalu meninggalkan Raisya di belakang. Raisya merengus. Mereka masuk ke H&M lalu memilih pakaian masing-masing dan memakainya terus.

" Takpe I bayar " terus Zariel membayar pakaian mereka. Pekerja itu pula tersenyum sumbing, mungkin ingat mereka pasangan kekasih yang sweet maybe?

Keluar sahaja dari H&M, keadaan menjadi sunyi sepi antara mereka. Zariel hanya terus berjalan ke satu tempat manakala Raisya hanya mengikuti.

" Ice skating? " Raisya memandang Zariel. Dia pula hanya tersenyum.

" Waktu macam ni takde orang so lagi best kalau main " kata Zariel. Raisya mengangguk setuju dengan kata-kata Zariel.

" Meh la sini I pakaikan " bila perasan Raisya seperti terkial-kial memakai skating shoes terus Zariel menolong. Raisya memandang Zariel dan seperti ada satu perasaan yang hadir. Adakah penantian Zariel akan berakhir?

" Love is an endless mystery, for it has nothing to explain it "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Love is an endless mystery, for it has nothing to explain it "

























































































AISYA PATUT NGAN RAYYAN OR ADREAN?

MICKEY HIGHSCHOOLWhere stories live. Discover now