Rayyan yang berada di luar bilik perbedahan bermundar-mandir dengan muka gelisah, risau dengan keadaan Raisya. Cukuplah sebelum ni dia hampir kehilangan kembarnya. Dia menyelak rambutnya yang sedikit serabai ke belakang dan meraup muka. Sungguh hatinya tidak tenang.
" Macam mana keadaan adik saya, doktor? " sejurus Doktor yang merawat Raisya keluar, Rayyan terus menyerbu.
" Alhamdulillah, dia stabil tapi kalau tuan muda lambat tadi kemungkinan cik muda akan mengalami darah beku " terang Dr. Izuan yang merupakan bekas doktor peribadi keluarga Rayyan. Rayyan menngucapkan kata-kata syukur kepada Ilahi.
" Tuan Muda boleh lawat Cik Muda selepas kami pindahkan Cik Muda ke wad VIP " kata Dr. Izuan selepas itu dia meminta diri.
" Macam mana keadaan dia? " beberapa minit selepas Dr. Izuan meminta diri kelihatan Zariel dan Daniel menghampiri Rayyan.
" She's okay " balas Rayyan pada pertanyaan Zariel yang kelihatan sungguh risau.
Manakala Adrean yang masih berada di rumah banglo cuba menelefon Aisya.
" Angkatla, Aisya. Jangan buat aku risau " dari tadi Adrean cuba call Aisya tapi hanya masuk ke voice mail. Adrean mengeluh seketika. Kaki mula bergerak ke atas untuk menukar baju tapi terhenti apabila ada serpihan kaca dan
" Darah? " pelbagai soalan bermain di kepala. Memandang ke arah pintu yang tertutup rapat, dia pasti Elleina dan Luna ada di dalam. Dan mesti diorang ada kena mengena.
********************************
" Kau balik lah dulu. Aku boleh jaga dia " Rayyan menyuruh Zariel pulang setelah perasan sudah lewat malam. Zariel mengeluh tetapi masih tidak berganjak. Setia menunggu Raisya sedar. Lagipun mereka berdua masih berpakaian uniform sekolah. Daniel pula sudah lama pulang untuk menukar baju.
Pintu dibuka dari luar. Tersembul wajah Adrean dan Daniel. Daniel menghulurkan paper bag kepada Rayyan." Dalam tu baju kau dengan Zariel " Daniel menjelaskan apa yang ada dalam paper bag itu.
" Dia still tak sedar? " Adrean menanyakan keadaan Raisya. Rayyan menggeleng kepala menandakan Raisya masih belum sedar.
" Berapa jahitan? " Adrean bertanya lagi. " 7 " Rayyan menjawab sepatah.
" Mana perempuan tu? Tak reti nak minta maaf lepas apa yang dia buat? " Zariel yang dari tadi senyap mula bersuara serta-merta menukarkan suasana menjadi tegang.
" Dia ada nama " Adrean membalas dengan suara yang dikeraskan. Zariel mencebik.
" Takpayah nak backup sangatlah. Kalau dah buat salah tetap salah " sekali lagi Zariel bersuara taknak kalah dengan Adrean. Adrean ketawa sinis.
" Kalau dia salah, asal kat atas aku jumpa kaca and darah? " Adrean cuba bermain kata dengan Zariel. Cuba menyedarkan Zariel bahawa dia salah. Menuduh tanpa sebarang bukti yang kukuh.
" Kalau darah Raisya, kenapa kaki dia takde luka lansung? " lagi sekali Adrean bersuara sekali gus membuatkan Zariel terdiam.
" What do you mean? " Rayyan meminta penjelasan.
" Aku still taktau apa jadi tapi aku rasa Elleina and Luna tahu. Sebab diorang ada kat rumah tadi " jelas Adrean. Daniel yang dari senyap memetik jari secara tetiba. Semua memandang Daniel
" Aku rasa Elleina dan Luna cuba plan nak buat kita benci Aisya dengan tolak Raisya? I don't know but kes ni macam kes Bella tahun lepas " terang Daniel.
" Wow sejak bila kau sepandai ni? Selalunya bodoh-bodoh je " straight forward sahaja Adrean berkata menyebabkan Daniel menumbuk bahu Adrean.
" Bila fikir logik, betul jugak kata kau " Rayyan bersetuju dengan kata-kata Daniel.
" Sorry " Zariel berkata perlahan sambil menyelak rambuk ke belakang, kesal akan tindakan buru-burunya itu.
" Bukan kat aku patutnya kau minta maaf tapi Aisya " balas Adrean.
" Mana Aisya sekarang? " tanya Daniel menyebabkan Adrean mengeluh. Memang semua suka mengeluh ke apa?
" Aku taktau. Aku call tak dapat " jawab Adrean lalu duduk di atas sofa yang telah disediakan.
Dalam diam Rayyan message Aisya. ' Kau kat mna? ' namun hanya dibluetick sahaja.
' Bluetick dia bagi aku?! ' monolog Rayyan
"Susah la macam ni. Kalau nak tahu apa jadi kena tunggu Raisya sedar la.. Nak harapkan dua ekor betina kat rumah tu memang ke laut la " semua terangguk-angguk. Ada benar juga apa yang dikatakan oleh Daniel. Nak serang Elleina dan Luna pun tak guna takdenya diorang nak bagitahu perkara sebenar.
" Auchh " kedengaran sesorang mengadu kesakitan.
" Raisya!!! "
Sis still taktau nak jadikan sape jadi hero cerita ni hm
Sape fans Rayyan? Comment #teamRayyan
Fans Adrean? Comment #teamAdrean
YOU ARE READING
MICKEY HIGHSCHOOL
Teen FictionSebuah sekolah yang menyediakan sebuah banglo untuk pelajarnya. Hanya 5 pelajar sahaja yang akan terpilih setiap tahun untuk tinggal disitu tapi tahun ini berbeza 8 orang yang akan terpilih. Rumah banglo itu sentiasa bising yela setiap hari nak gadu...