Hoofdstuk 18

140 12 0
                                    

Na ongeveer een minuut komt er een echt keihard applaus. Marit glimlacht verlegen.

Langzaam verdwijnt het zenuwachtige en onzekere gevoel. Marit kijkt glimlachend de zaal rond. Mevrouw van Vliet loopt naar haar toe. 'Goed gedaan! Ik was al bang dat je het niet ging doen.' Marit glimlacht naar haar. Lars komt ook naar haar toe en slaat een arm om haar heen. 'Goed gedaan, man!' Amanda wordt nog roder dan dat ze al was. Ze is stik jaloers. Marit's vriendinnen kijken haar glimlachend aan. Marit glimlacht ook even naar Lars. 'Dank je, maar dat was niet zonder jou gelukt, hoor.' Lars glimlacht trots. 'Weet ik.' Marit geeft hem lachend een duw waardoor hij bijna van het podium af valt.

Er wordt nog muziek gedraaid, maar Marit let er niet meer op. 'Ik ga even naar buiten.' 'Ik ga mee.' zegt Lars. Marit knikt en loopt naar buiten. 'Ik heb het gevoel dat ik naar buiten moet maar ik weet niet waarom.' Ze kijkt raar. 'Wauw, dat klinkt echt stom.' Ze blijft op de stoep staan en kijkt rond. Volg je intuïtie. Ze slaat links af. Lars volgt haar. 'Waar ga je heen?' Marit haalt haar schouders op. 'Weet ik niet.' Ze probeert over een hoge steen heen te stappen, maar met een lange jurk lukt dat niet echt. Nu is ze al helemaal blij dat ze geen pumps aan heeft. Ze voelt dat je moet stoppen. Ze blijft stilstaan. Haar jurk wappert in de wind.  'Waarom sta je stil?' vraagt Lars weer. Voordat ze antwoordt kan geven, is er opeens een enorm fel licht. 'Daarom.' zegt glimlacht Marit en knikt naar het felle licht.

Ze pakt het wapen uit haar handtasje en houd dat recht voor zich. 'Ik ben Vatoria, kroonprinses van Avant.' zegt ze en krijgt weer de "vreemde" kleren aan. Lars kijkt vol verbazing. Het felle licht verdwijnt. Er staan drie silhouetten. 'Hallo, papa, mama en Elana.' Een wat kleiner silhouet komt naar haar toe. Het is haar moeder. 'Vatoria, Vatoria, eindelijk na al die jaren zie ik je weer.' Marit omarmt haar moeder. Na haar moeder loopt ze naar haar vader en haar zusje. Lars staat toe te kijken. Het is ook eigenlijk vreemd. Eerst een fel licht en vervolgens staan er even drie mensen die met Marit aan het praten zijn.

'En wie is dat?' vraagt haar vader. Marit draait zich om en realiseert zich opeens dat Lars er nog stond. 'Dat is Lars. Hij heeft mij onder andere geholpen jullie te vinden.' Opeens loopt Elana die nog niks heeft gedaan en gezegd naar Lars toe en slaat haar armen om zijn middel. 'Dank je wel dat je mijn grote zus hebt geholpen.' Lars glimlacht naar Elana. 'Graag gedaan hoor.' Marit kijkt glimlachend toe. Fijn dat Elana ook wat doet. 'Hoe oud is Elana eigenlijk?' vraagt ze aan haar ouders. 'Ze is nu bijna tien jaar.' antwoordt haar vader. 'Waarom komen jullie niet mee naar het bal?' vraagt Marit. 'Sorry, we kunnen niet lang hier blijven.' En vervolgens naar Elana: 'Elana, kom je, we gaan naar huis!' Elana trekt een sip gezicht. 'Relax, Elana. Ik ga volgende week op zoek naar ons eigen land. Ik zie je dus snel weer.' Elana kijkt al weer wat blijer. 'Kom! We moeten nu echt gaan!' roept haar vader. 'Dag pap! Dag mam! Dag Elana! Het was top om jullie gezien te hebben!' Ze zwaaien nog en dan verdwijnen ze weer in het felle licht. 'Maar nu nog niet.' fluistert ze zacht.

'Wow!' kan Lars nog net uitbrengen. Marit kijkt hem glimlachend aan. 'Ik heb mijn ouders gezien! Ik heb mijn ouders gezien! Ik heb mijn ouders gezien!!' roept ze blij. 'Jippie!' Lars slaat weer zijn arm om haar heen. 'Super leuk, Marit! Ik ben echt heel blij voor je!' Marit kijkt hem super blij aan. 'Kom we gaan terug naar school.'

~

Een paar dagen later.

Marit zit verveelt over haar tafel geleund. 'Ik verveel me.' zegt ze tegen Kiki. Kiki knikt. 'Ik ook.' Marit valt zacht met haar hoofd op de tafel. 'Ik verveel me, ik verveel me, ik verveel me!' Floortje grijnst en kijkt achterom. 'Wie niet?' Marit haalt haar schouders op. 'I don't know. Nerds misschien?' Noortje draait zich ook om. 'Ga na denken over hoe je Avant gaat vinden!' Marit knikt en laat haar hoofd weer op de tafel vallen.

Yeah, eindelijk heb ik de wattpad app. (Yeey, i am so happy now)
Ik heb als een speer even een nieuw hoofdstukje geplaatst. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en please: vote, comment en geef alsje alsje alsjeblieft tips!

Greetzzzzz Evamoos

The Lost Princess (VOLTOOID!)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu